Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lucas
#1013660
Mijn hond, een sheltie, heeft last van artrose. Een hele tijd heeft ze hiervoor Rimadyl als pijnstiller gehad, omdat ze zonder echt belabberd loopt. Helaas verdraagt ze de Rimadyl niet goed meer. Ik heb daarom Salisprin gekocht, maar nog niet gegeven. Ze krijgt ook Glucobest en Sasha's Blend.
Wat is de dosering van Salisprin en is die wel veilig om te geven? En zijn er eventueel nog andere middelen die ik kan proberen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1013664
Hoezo verdraagt ze de rimadyl niet meer? Heeft ze braakklachten?
Je zou over kunnen gaan op de previcox, ook een ontstekingsremmer maar met veel minder bijwerkingen op het maagdarmkanaal als de rimadyl. Ik ben eigenlijk zo van de ene op de andere dag geswitcht, maar nu hoorde ik dat je 7 dagen niks mag geven alvorens over te stappen op de previcox  :-\ :-\
Door Toetkonijn
#1013711
Onze hond had ook artrose en wij gaven haar Rimadyl. Na verloop van tijd zijn we overgestapt op Zubrin en waren daar erg tevreden over.

Gr. Liesbeth
Door lucas
#1013777
[quote="*Dorothea*"]
Hoezo verdraagt ze de rimadyl niet meer? Heeft ze braakklachten?
Je zou over kunnen gaan op de previcox, ook een ontstekingsremmer maar met veel minder bijwerkingen op het maagdarmkanaal als de rimadyl. Ik ben eigenlijk zo van de ene op de andere dag geswitcht, maar nu hoorde ik dat je 7 dagen niks mag geven alvorens over te stappen op de previcox  :-\ :-\
[/quote]

Ze kreeg eerst 1 x per dag de volledige dosering van Rimadyl. Op een gegeven moment begon ze te braken na haar pil. Toen hebben we 2x daags de helft gegeven en dat ging weer even goed. Nu gaat ook dat haast niet meer...
Door Lizzy
#1013840
Je kunt de helft van de mensendosering Salisprin aan je hond geven. Corta RX is ook nog de moeite waard om te proberen, in plaats van Glucobest en Sascha Blend. Wat mij betreft is Corta RX absoluut een top-product bij artrose.
Door Drijver
#1014917
Mijn Maltezer heeft ook arthrose en stond afwisselend op de rimadyl en de methacam. Arthrosegelatinaat en chondroïtine als onderhoudsmiddel. Zij verdroeg het vaak ook niet al te best en bovendien hielp het niet. Sinds zij barf krijgt heeft ze helemaal geen pijnstillers of onderhoudsmiddelen meer nodig en loopt nu soepeltjes en vrijwel zonder pijn.
Ze is ruim 11 jaar.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door