Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pacoruiz
#1008462
ik ben bang dat ik het barfen niet meer vol gaat houden .Ik ben nu vanaf maart bezig en het word alleen maar erger met Paco.Ik heb toen die allergietest laten doen en er kwam uit dat hij allergisch voor tarwe ,wortel gist noot en soja..is.Ik kon alleen nog maar vlees gaan voeren ,maar ik weet dat ze dan gaan ontgiften en dat het even erger gaat worden .Het is echt niet vol te houden want ik durf haast niemand meer uit te nodigen ,hij stinkt echt verschrikkelijk.....ik weet het niet meer....groetjes Sylvia :'( :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1008471
Als ik je berichtjes nalees ben je nog niet zolang met zelf samenstellen bezig? (als je dat al doet?). Een maandje ongeveer?
Wat geef je Paco precies en wat geef je hem erbij ter ondersteuning van het ontgiften?
Soms kun je idd wanhopig worden, maar ik denk dat als je je tanden nog ff op elkaar zit het leed snel geleden kan zijn. En misschien is een wasbeurt bij de trimmer een idee?
Sterkte ermee en houd vol!! Je doet het tenslotte voor Paco! ;)
Door Lizzy
#1008493
pacoruiz schreef: ik geef hem sinds 3 weken hokamix extra forte ,nu ik erover nadenk kan hij daar ook op reageren ????
Wat geef je Paco exact te eten?

Wat is dat, Hokamix Extra Forte? En wat zit er exact in?
Door brie
#1008499
Nitus schreef: Als ik je berichtjes nalees ben je nog niet zolang met zelf samenstellen bezig? (als je dat al doet?). Een maandje ongeveer?


Wat geef je Paco precies en wat geef je hem erbij ter ondersteuning van het ontgiften?


Soms kun je idd wanhopig worden, maar ik denk dat als je je tanden nog ff op elkaar zit het leed snel geleden kan zijn. En misschien is een wasbeurt bij de trimmer een idee?

Hier dacht ik ook meteen aan.
Ik denk ook dat het zinvol is om nog eens goed te bekijken wat je Paco geeft. Schrijf alles hier eens op.

Wat zijn nu precies de verschijnselen?
Want alleen een ontgiftingsreactie in de vorm van stank valt toch op zich wel mee? Ik kan me herinneren dat de honden hier ook zo stonken in het begin  :-\
Zn lichaam moet natuurlijk ook nog wennen aan al het rauwe vlees. Als hij jaren brokken heeft gehad (weet niet hoe oud hij is?) zal het misschien wat langer duren om te wennen dan wanneer hij nog jong is.
Het is in ieder geval wel goed dat je je twijfels hier uit, wellicht kunnen mensen je hier helpen om door te zetten en de moed niet op te geven  ;D
Door Laura2004
#1008507
Volgens mij heeft Paco ongeveer dezelfde klachten als Ziggy, net als de rest wil ik heel graag weten wat hij precies krijgt, dus wil je even zijn volledige menu hier zetten, dan kunnen we meer zeggen. Ik wil je graag vertellen hoe het bij mijn hond is gegaan, het was een lange weg, maar het was het waard kan ik je zeggen, hier niets anders meer dan barf (maar dat wist ik al voordat ik Ziggy kreeg).

Hier het verhaal van Ziggy, misschien heb je er wat aan ;):

Ik kan je vertellen dat het bij honden met ernstige klachten erg lang kan duren voor ze helemaal gezond zijn (als ze dat ooit wel helemaal worden).

Toen ik Ziggy kreeg met 10 maanden had zij vrijwel gelijk allerlei klachten, ze had overal kale plekken, de kussentjes van haar poten lagen open, ze zat helemaal onder de bulten (met pus) en ze had chronische diarree (ze poepte heel het huis onder, het was grijsachtig van kleur en het stonk enorm) en daarbij braakte ze ook regelmatig (dat stonk ook enorm). Ik had haar gelijk overgezet op Bibi (mijn andere hond barfte, maar om de één of andere reden ben ik haar bibi gaan geven), om een voedselallergie uit te sluiten heb ik een eliminatie dieet gedaan (met alleen hele eenden en een tijdje cb eend/rijst), haar huidklachten leken hierdoor te verdwijnen en toen ik ben gaan barfen had ik het idee dat ze allergisch was voor kip, verder kon ze overal tegen, alleen bleef ze diarree houden en ze was ontzettend dun. Maar aangezien ik al een tijd barfte met mijn andere honden, was ik er van overtuigd dat het niet door haar voeding kwam en heb ik doorgezet.

Ik heb allerlei onderzoeken gedaan (TLI-test, omdat ik het idee had dat ze pancreas insufficiëntie had, ook hebben ze haar bloed onderzocht om te kijken of er iets mis was met de organen, ze is getest op Giardia, een mestonderzoek om te kijken of ze wormen had en om te kijken hoe haar spijsvertering was) en uit die testen kwam niets en uiteindelijk (na een jaar) heb ik samen met de dierenarts besloten om te kijken hoe ze het op brokken zou doen (want ik dacht dat Ziggy misschien wel die ene hond kon zijn die geen rauwe voeding kon verdragen), dit heb ik geweten, ik heb haar een paar dagen brokken gegeven en ze was doodziek, echt doodziek, dus ze is gelijk weer overgegaan op barf en ze bleef continu in huis poepen (echt hele bergen, ze kon het gewoon niet ophouden.
De dierenarts vond dat Ziggy voor altijd aan de prednison moest, dat was de enige oplossing, dit zag ik niet zitten, ik wilde haar dan liever wat korter bij mij hebben, maar gelukkig dan lang met alle bijwerkingen van de prednison.

Ik heb toen besloten om te accepteren dat Ziggy een heel gevoelig hondje is en ik ben haar barf blijven geven, gaandeweg kwam ik er achter dat als ik Ziggy te veel eten gaf dat haar diarree erger werd en dat ze van bepaalde vleessoorten heel erg ging stinken en aan de schijterij ging (vette geitenribben), hier heb ik allemaal op gelet en verder eigenlijk niets. En nu na ruim 2 jaar kan ik eindelijk zeggen dat het wonder boven wonder fantastisch met Ziggy gaat (voor haar doen), haar ontlasting is zeker 85 % van de tijd goed en stevig en ze heeft al een hele tijd niet meer in huis gepoept en zware diarree gehad, haar huid blijft wel problematisch, maar zeker niet meer zo erg als toen ik haar net kreeg.

Ik denk dat sommige honden die heel erg zwak zijn er heel lang over kunnen doen om te wennen aan deze voedingsmethode, maar ik ben er van overtuigd dat het uiteindelijk het beste voor ze is, ik weet vrijwel zeker dat het zo goed gaat met Ziggy nu dankzij haar voeding en ik denk dat als zij brokken had gegeten dat ze nog steeds doodziek was geweest.


De weg die ik heb afgelegd met Ziggy was niet makkelijk, maar ik ben heel blij dat ik het heb volgehouden en ik denk dat jij dat ook over een paar jaar zegt ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 18 jul 2008, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door brie
#1008516
Nitus schreef: In hokamix forte ziet ß-caroteen, dit komt veel voor in wortel :-X. En jou hond is allergisch voor wortel.

Dus ja, alle ellende kan best wel eens door de hokamix worden veroorzaakt.


oops  :-\
Door pacoruiz
#1008661
Paco is  januari 4 jaar geworden en ik tob nu  al 2 jaar met hem,heel wat naar de dierenarts gewweest voor allerlei kuurtjes,o.a. prednison en antibiotica.Zijn hele afweersysteem was helemaal naar de knoppen ,allerlei speciale dieetbrokken zoals hert met aardappel en eend met cassave.Als ik hem weleens vers vlees gaf ging hij gelijk spugen dus dan deed ik dit al niet meer.Toen ik uiteindelijk besloot om zijn bloed te laten onderzoeken dacht ik wel van de problemen af te komen .Paco is gevoelig voor tarwe,gist,wortelen ,noot,soja dus brokken konden niet meer gingen we op zoek naar geschikt vlees .Volgens de test kon Paco al het vlees tegen en gingen wat proberen dus kwam ik uit op carnibest.Hij bleef hier van spugen en ging over op haaksbarf entoen ging het spugen over maar de problemen verergerde.Ik las van het ontgiften en ging gewoon door ,ging ook kippennekken geven en ging ook naar de islamitische slagerij en gaf ook geitenvlees  .Hierbij geef ik ook groenten zoals broccoli ,boontjes,courgette,doperwten,enz.Ik vertelde dit in de dierenspeciaalzaak dat Paco nog geen verbetering had en raadde mij aan om hokamix te gaan gebruiken ter ondersteuning van het ontgiften.Paco eet echt alles en vond dit ook geen probleem,en in het begin leek het even te verbeteren,maar helaas.Paco heeft altijd ontstoken ogen en orenen is op zijn borst helemaal kaal en zijn poten zijn soms tot bloedens toe.Ziet hij de kans dan duikt hij de tuin in om zijn kop tot bloedens toe open te schuren.Vorige week ben ik erg geschrokken toen hij een geitenrib ineen keer doorslikte,en ben nu wel erg huiverig geworden voor botten.Volgens mij was dit het wel zo,n beetje ,wil je nog meer weten dan hoor je het gelijk ....groetjes Sylvia
Door brie
#1008723
Als ik het goed begrijp krijgt paco dus haaksbarf als basis en daarnaast barf-productjes als kippennekjes en geitenribben?

Waarom stap je niet helemaal van het kvv af en ga je beginnen met een goed maar simpel barf menuutje, met hier en daar misschien wat aanvullende extra's in de vorm van bv homeopathische middelen oid?
Zo heb je veel beter in de hand wat hij binnen krijgt, je kan ontdekken waar hij wel/ niet goed tegen kan en je kan het dan helemaal zelf gaan samenstellen.
Er zijn hier vast wel een heleboel mensen die je kunnen helpen, en zelfs ook mensen die hetzelfde hebben meegemaakt!

Terug naar de brokken is geen optie, dus ik zou zeggen: go fot it en geef de moed nog niet op!!!
Door brie
#1008736
Ach joh! Het valt allemaal hartstikke mee!!neem eens een kijkje in de bieb hier op barfplaats. Daar vind je al enorm veel info!!!
Door Antonia
#1008740
pacoruiz schreef: Paco is  januari 4 jaar geworden en ik tob nu  al 2 jaar met hem,heel wat naar de dierenarts gewweest voor allerlei kuurtjes,o.a. prednison en antibiotica.Zijn hele afweersysteem was helemaal naar de knoppen ,allerlei speciale dieetbrokken zoals hert met aardappel en eend met cassave.Als ik hem weleens vers vlees gaf ging hij gelijk spugen dus dan deed ik dit al niet meer.Toen ik uiteindelijk besloot om zijn bloed te laten onderzoeken dacht ik wel van de problemen af te komen .Paco is gevoelig voor tarwe,gist,wortelen ,noot,soja dus brokken konden niet meer gingen we op zoek naar geschikt vlees .Volgens de test kon Paco al het vlees tegen en gingen wat proberen dus kwam ik uit op carnibest.Hij bleef hier van spugen en ging over op haaksbarf entoen ging het spugen over maar de problemen verergerde.Ik las van het ontgiften en ging gewoon door ,ging ook kippennekken geven en ging ook naar de islamitische slagerij en gaf ook geitenvlees  .Hierbij geef ik ook groenten zoals broccoli ,boontjes,courgette,doperwten,enz.Ik vertelde dit in de dierenspeciaalzaak dat Paco nog geen verbetering had en raadde mij aan om hokamix te gaan gebruiken ter ondersteuning van het ontgiften.Paco eet echt alles en vond dit ook geen probleem,en in het begin leek het even te verbeteren,maar helaas.Paco heeft altijd ontstoken ogen en orenen is op zijn borst helemaal kaal en zijn poten zijn soms tot bloedens toe.Ziet hij de kans dan duikt hij de tuin in om zijn kop tot bloedens toe open te schuren.Vorige week ben ik erg geschrokken toen hij een geitenrib ineen keer doorslikte,en ben nu wel erg huiverig geworden voor botten.Volgens mij was dit het wel zo,n beetje ,wil je nog meer weten dan hoor je het gelijk ....groetjes Sylvia
Dat je de verhoudingen (nog) niet begrijpt is geen probleem, er zijn mensne genoeg op dit forum die je daarbij op weg kunnen en willen helpen.

Ik lees dat Paco aan diersoorten heeft gehad: eend, kip, hert, geit en waarschijnlijk ook rund. Is er een diersoort die Paco nog niet heeft gehad zodat we misschien eens kunnen kijken naar een eliminatie dieet?

Even een heel andere vraag, wat heb je in huis op de vloer (zeil, plavuizen, laminaat) en waar maak je dat mee schoon?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door