Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ineke
#99992
Eindelijk ben ik dan om. Mijn honden krijgen vanaf vandaag alleen nog versvlees.

Ik had daar nog een aantal weken over willen doen, maar mijn makkers hebben mij geholpen. Ze aten de brokken niet meer :-\ en geef ze eens ongelijk.
Zelfs de bruine allesverslinder kapte ermee ;D ;D

De 'lekker' brokjes die nog over zijn geef ik als beloning. Gek genoeg vinden ze dat WEL lekker :D
De rest krijgt de kliko.

Heb ik nog een vraagje.
Bibi bevat geen groente en/of fruit, maar is wel compleet.

Ik wil toch, om mijzelf wat gerust te stellen, iets van fruit, groente en fytomix geven.

Hoeveel kan ik geven per dag of per week voor een hond van 10,5 kg en één van (nu nog) 62 kg?

Daarnaast een eitje, hoevaak, gekookt of rauw?
Een beetje yoghurt of kwark?

Ik ga mijn jongens eens lekker verwennen. Dat verdienen ze !
Door karin2
#99995
[quote="Ineke"]
Eindelijk ben ik dan om. Mijn honden krijgen vanaf vandaag alleen nog versvlees.

Ik had daar nog een aantal weken over willen doen, maar mijn makkers hebben mij geholpen. Ze aten de brokken niet meer :-\ en geef ze eens ongelijk.
Zelfs de bruine allesverslinder kapte ermee ;D ;D

De 'lekker' brokjes die nog over zijn geef ik als beloning. Gek genoeg vinden ze dat WEL lekker :D
De rest krijgt de kliko.

Heb ik nog een vraagje.
Bibi bevat geen groente en/of fruit, maar is wel compleet.

Ik wil toch, om mijzelf wat gerust te stellen, iets van fruit, groente en fytomix geven.

Hoeveel kan ik geven per dag of per week voor een hond van 10,5 kg en één van (nu nog) 62 kg?

Daarnaast een eitje, hoevaak, gekookt of rauw?
Een beetje yoghurt of kwark?

Ik ga mijn jongens eens lekker verwennen. Dat verdienen ze !


[/quote]

RAUW die eieren !! met schil en al ;D
al ooit een wolf gezien met een pannetje kokend water voor zijn eitjes in te koken ??? :P
zelfs mijn katten zijn gek op RAUWE eieren
Door Ineke
#100036
[quote="karin2"]
RAUW die eieren !! met schil en al ;D
al ooit een wolf gezien met een pannetje kokend water voor zijn eitjes in te koken ??? :P
zelfs mijn katten zijn gek op RAUWE eieren
[/quote]

Ja. Stom natuurlijk ::)
Ik loop hier ook altijd tegen iedereen te vertellen, dat wilde honden geen magnetron achter een boom hebben staan. Of een Mac Drive voor een snelle hap.

Vraag ikzelf of de eieren gekookt moeten worden ::)
Zal wel in de plotselinge overstap zitten ;D ;D
Mufasa is ook van de schrik aan de diarree ;D

En voor de rest? Groente, fruit, fyto? hoeveel per kg hond per week?
Door Janet
#100041
Voior een hond is groente/fruit niet echt noodzakelijk als je pens/fyto geeft.
De hoeveelheid fyto hangt van de grootte van je hond af. Je kunt bijvoorbeeld elke dag een eetlepel of zo aan het voer toevoegen, maar je kunt ook wekelijks een fytodagje inlassen. Dan houd je dezelfde hoeveelheid aan als voor de bibi.

Wil je toch groente/fruit geven, maak dan een mix van diverse soorten (zie elders op dit board) en vries ze per portie in. Ik vind de ijsblokbakjes altijd wel handig. Kali (ca 40 kg) krijg 1 heel blokje per week ;D. Maar je kunt ook 1 maaltijd vervangen door groenten, met een beetje yoghurt, een rauw eitje oid als ontbijt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door