Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Giny
#2229295
Wenmart20 schreef: Hier krijgen ze 1 x in de 3 maanden een beker biogarde met knoflook erdoor.
Ze hebben eigenlijk nooit vlooien of teken.
En????????
Door Mowgli
#2242318
Mijn schoonvader is ongediertebestrijder in berlijn. Zij adviseren hun klanten een kom met zeepsopwater midden in een ruim te zetten en daarin een brandend waxinelichtje . De vlooien komen op het licht af en vallen in het zeepsop.

Omdat ik onlangs het boek van Dr. Jutta Ziegler heb gelezen, heb ik dit gevonden om vlooien natuurlijk bij dieren te bestrijden: http://www.naturfutterlaedchen.at/Langz ... trat-10-ml

Onze Mowgli komt nog niet buiten, maar we zijn wel van plan vanaf het voorjaar hem naar buiten te laten gaan. Ik wil dit product dan gaan gebruiken. Onze ouder kater kreeg Frontline, maar op Frontline is hij ineens allergisch gaan reageren. Gelukkig heeft ie nadat ik met Frontline ben opgehouden nooit meer vlooien gehad, dus hoefde ik niet op zoek te gaan naar een alternatief.
Door Giny
#2242369
[quote="Liekiepiekie"]
Mijn schoonvader is ongediertebestrijder in berlijn. Zij adviseren hun klanten een kom met zeepsopwater midden in een ruim te zetten en daarin een brandend waxinelichtje . De vlooien komen op het licht af en vallen in het zeepsop.

Omdat ik onlangs het boek van Dr. Jutta Ziegler heb gelezen, heb ik dit gevonden om vlooien natuurlijk bij dieren te bestrijden: http://www.naturfutterlaedchen.at/Langz ... trat-10-ml

Dank voor je reactie, met een lichtje en olie werkt het bij mij niet, maar ik zal het eens proberen met zeepsop. Heb je ervaring met het andere middel? Ik ben namelijk een beetje huiverig, omdat bijvoorbeeld Ecostyle absoluut niet werkt. Maar goed, in Duitsland is men wel wat gründlicher. Het lijkt overigens ook veel op de Tea Tree Spray die ik al heb en mij goed bevalt. Echter, dit werkt maar een paar uur. Mijn andere hond heeft ook amper een vlo en als hij naast haar ligt, blijven de vlooien ook wel weg. Ze heeft een nogal sterke lichaamsgeur en (voor vlooien) ondoordringbaar haar.
Laatst gewijzigd door Giny op di 31 jan 2012, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2242384
Die van dat lichtje met die bak zeepwater/oliewater is al heel oud. Hebben wij ooit eens geprobeerd tijdens een vlooienplaag. Niet 1 vlo gevangen, terwijl er echt tientallen rondhopsten  :-X

Zeep of olie verhinderen de vlo om naar de kant te crawlen en er weer uit te klimmen. Als ik handmatig ontvlooi zet ik ook altijd een bakje heet water met een scheut afwasmiddel erin klaar voor de vangst.
Door Giny
#2242387
[quote="Mevroi Kruim"]
Die van dat lichtje met die bak zeepwater/oliewater is al heel oud. Hebben wij ooit eens geprobeerd tijdens een vlooienplaag. Niet 1 vlo gevangen, terwijl er echt tientallen rondhopsten :-X

Vlooien lijken steeds slimmer te worden.:rant:
Door Too
#2242390
Giny schreef: Maar niet ongeschikt voor honden.
Klopt helemaal maar Mowgli van Lieke is geen hondje ;)
Liekiepiekie schreef:
Omdat ik onlangs het boek van Dr. Jutta Ziegler heb gelezen, heb ik dit gevonden om vlooien natuurlijk bij dieren te bestrijden: http://www.naturfutterlaedchen.at/Langz ... trat-10-ml

Onze Mowgli komt nog niet buiten, maar we zijn wel van plan vanaf het voorjaar hem naar buiten te laten gaan. Ik wil dit product dan gaan gebruiken. Onze ouder kater kreeg Frontline, maar op Frontline is hij ineens allergisch gaan reageren. Gelukkig heeft ie nadat ik met Frontline ben opgehouden nooit meer vlooien gehad, dus hoefde ik niet op zoek te gaan naar een alternatief.
Door Mowgli
#2242419
Too schreef: @Liekiepiekie...... Er zit tea-tree in, dat is absoluut ongeschikt voor katten!
Dank je, weer wat geleerd. De vlooienafweerspray op die website heeft geen tea trea olie...
Mevroi Kruim schreef: Die van dat lichtje met die bak zeepwater/oliewater is al heel oud. Hebben wij ooit eens geprobeerd tijdens een vlooienplaag. Niet 1 vlo gevangen, terwijl er echt tientallen rondhopsten :-X
Ik had er ook bij moeten schrijven, dat het licht uit moet zijn, dus het beste 's avonds doen, want dan komen de vlooien af op het licht. Diertjes natuurlijk niet in de kamer laten.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door