Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#2015675
charmed schreef: Druppels deed ik altijd met een beetje water in een spuitje en dan in de bek spuiten. Maar kan me best voorstellen dat een grote hond de 2de keer zegt, drink het zelf :-\
kleine hondjes ook hoor! en god wat kan Reus dan ineens lenig zijn...
#2015953
Als ik dit lees dan mag ik heeeeeeel erg blij zijn dat mijn hond (45 kilo) zich vrijwel alles laat welgevallen.
Ik kan  haar met gemak 4x achter elkaar een  dosis  homeo-druppels met een spuitje in de bek spuiten.
Het enige wat ik doe is het wat verdunnen met water.
#2015958
het gaat nu wel makkelijker hoor, dus als hij iets moet wat zo vies is dat hij het niet met honing wil, dan lukt het wel. ik heb een paar keer wat vlees nat, honing of fruit met het spuitje in de bek gegeven, zodat hij even wist dat het niet altijd smerig is als ik dat kom doen. het blijft makkelijker met zn 2en...
#2016260
nova schreef: Als ik dit lees dan mag ik heeeeeeel erg blij zijn dat mijn hond (45 kilo) zich vrijwel alles laat welgevallen.
Ik kan haar met gemak 4x achter elkaar een dosis homeo-druppels met een spuitje in de bek spuiten.
Het enige wat ik doe is het wat verdunnen met water.
nou nova het is ook gelukkig niet zo bij beide honden, nummer twee vind het allemaal prima! doet echt neit moeilijk maar Jes.... 60 kg worstelen is het dan...
#2016262
nienk schreef: het gaat nu wel makkelijker hoor, dus als hij iets moet wat zo vies is dat hij het niet met honing wil, dan lukt het wel. ik heb een paar keer wat vlees nat, honing of fruit met het spuitje in de bek gegeven, zodat hij even wist dat het niet altijd smerig is als ik dat kom doen. het blijft makkelijker met zn 2en...
wat jij hierboven opnoemt hebben we voordat we dit gingen proberen allemaal geprobeerd... helaas spuitje zien is in de ankers ennuh nee is nee houding zelfs helemaal tegen de muur drukken en dan nog kunnen ontkomen met al zijn lichamelijke beperkingen..... houdini!
'We doen het nu smorgens met een beetje yoghurt en savonds zijn pillen met eten en dan voor de nacht vanille yoghurt.... je moet wat he? :-\
#2023733
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat homeopathie niet goed samengaat met melkprodukten. Ik doe nu een heel klein beetje smeerworst in een bakje smeren, dat net de smaak er aan zit en dan de druppels erbij en geven een uur voor of na het eten.
#2023831
ellenned schreef: Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat homeopathie niet goed samengaat met melkprodukten. Ik doe nu een heel klein beetje smeerworst in een bakje smeren, dat net de smaak er aan zit en dan de druppels erbij en geven een uur voor of na het eten.
dat heb ik inderdaad ook wel eens gehoord. maarja, als de hond ze niet binnen krijgt omdat hij het weigert, dan doe ze helemaal niks!
#2023850
misschien eerst wat yoghurt zonder druppels, dan een lepeltje met en dan weer een lepeltje zonder??? Ik zou het wel meteen eerst klaar maken anders ziet hij de handeling van druppeltjes bij voegen. Wat betreft melkproducten en druppeltjes...daar weet ik niets van en kan je daardoor ook niet helpen.

(Misschien pindakaas???? Heeft een hele sterke geur van zichzelf???)
#2054148
Bien schreef: op een stukje gedroogd vlees... als ze het willen pakken, "kiep" je de druppels zo naar binnen want het droogde vlees neemt het niet echt op.... en dan geef je het gedroogde stukje vlees.
hier gaat dat niet bij vieze dingen, Reus ruikt het gelijk, denk ik. bij de bloesems die hij nu krijgt (wat een hele dunne verdunning is van maar 2 dingen), moet er echt weer een schep honing aan te pas komen en dan is het nog maar zo zo.

Appel werkt trouwens ook goed, bij vlagen. druppels zakken gelijk door het vruchtvlees heen, appel is jammiejammie, dus hap weg. werkt vooral goed als ik zelf de rest van de appel eet. zien eten doet eten, denk ik.
#2054152
nienk schreef: hier gaat dat niet bij vieze dingen, Reus ruikt het gelijk, denk ik. bij de bloesems die hij nu krijgt (wat een hele dunne verdunning is van maar 2 dingen), moet er echt weer een schep honing aan te pas komen en dan is het nog maar zo zo.

Appel werkt trouwens ook goed, bij vlagen. druppels zakken gelijk door het vruchtvlees heen, appel is jammiejammie, dus hap weg. werkt vooral goed als ik zelf de rest van de appel eet. zien eten doet eten, denk ik.
of die van jou is slim.. of die van mij laten zich makkelijk voor de gek houden... hahahaha nog geen problemen ondervonden..
misschien vertrouwen we erop dat ik ze niets zal geven dat niet goed voor ze is...wie zal het zeggen..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door