Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#2266581
Ik heb ook de brontaal voor dieren gevolgd bij Mieke Zomer.
Ik vond het geweldig!!
Het was niet direct de bedoeling om ermee aan het werk te gaan maar ik lees soms foto's van dieren als erom gevraagd word.
De resultaten zijn iedere keer weer verrassend. Terwijl ik denk dat ik de boel bij elkaar zit te verzinnen herkend de eigenaar heel veel in mijn verhaal over het dier.
Ik merk dat mijn sterkste punt ligt in het oppikken van de emoties van het dier. Dat wil ik ook met veel oefenen verder ontwikkelen.
Dus ja, ik geloof er absoluut in!!  :)
Door Limbabnees
#2266600
the parsons schreef: als ik naar het aantal reacties kijk, is er niet zoveel animo voor dit soort geneeswijzen :-\
toch zou ik weleens willen weten hoe BP hier over denkt :yes:
Hmmm, ze zeggen dat er meer tussen hemel en aarde is.
Ik sta toch liever met beide voeten op de grond.

Ik heb een tijdje terug een aflevering van CM gezien waar dus ook een juffrouw zich verkocht als dieren communicator ( ik denk dat dit een onjuist woord is).
Ze had wat problemen met haar hond :)
Geweldig wat ze allemaal vertaalde (telepatie?)wat de hond zei.
Treurig maar waar, ze zat er keer op keer naast.

Wat ik zo jammer vind van zulke mensen met hun overtuiging, is dat ze andere ook meenemen in hun dwaling :(
Laatst gewijzigd door Limbabnees op do 23 feb 2012, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2266618
Nou ja, CM brengt ook menigeen op een dwaalspoor over de diervriendelijkheid van zijn methode en wat hij zegt neem ik vaak ook met een flinke korrel zout, dus of dat nou zo'n goed voorbeeld is  ::) ;)

Er is allang wetenschappelijk bewijs over dingen als telepathie en buitenzintuigelijke waarneming en dergelijke, lees het boek van Lynne McTaggart maar eens (het Veld)...
Dus ook met beide voeten op de grond kan je er in geloven en jezelf zelfs dierentolk noemen. Het belangrijkste daarbij vind ik dat je jezelf niet te serieus moet nemen en ook je eigen beperkingen moet kennen. Ik ben ook iemand die vooral emoties en gevoelens oppikt met af en toe ineens het weten van iets er tussendoor, erg makkelijk te combineren als je daarnaast ook met Bach Bloesems werkt, maar niet handig om bijvoorbeeld een verdwaald of weggelopen dier te vinden, daarvoor zal ik dan ook doorverwijzen.
Ik ben wel nog elke keer stiekem verbaasd als iemand tegen me zegt dat het dier echt anders is gaan doen na een gesprek met mij ;D
Door flin
#2268090
mag ik dan zo vrij zijn....  :angel:

om diegenen die van een foto iets kunnen vertellen

mij te willen helpen dmv een lezing op schrift nav foto??

  om te begrijpen/om te vergelijken en weet niet?

dit gaat nooit tegen iemand gebruikt worden oid, alleen voor eigen 'gebruik'!!
Door Janie2
#2272331
Sommige dingen vallen gewoon niet te verklaren.

Ik ben erg gevoelig voor emoties en karaktereigenschappen, adv foto bijv.
Echter, verdwijningen ofzo... zou het niet weten.
Daar sta ik zelf dan ook erg sceptisch tegenover. Het is geen 1 op 1 gesprek met vraag en antwoord met een dier. Dus hoe kun je dan weten waar een kat zich bevind, of hij even een straatnaambordje laat zien?
Maarja, dat is met veel zo: eerst zien/ervaren dan geloven.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2284696
Ik geloof er absoluut in, al heb ik 2 hele nare ervaringen gehad met 2 mensen die zichzelf een dierentolk noemde :-X
Ooit hoop ik iemand tegen te komen die mij bepaalde dingen over mijn honden kan vertellen die ik graag zou willen weten :-[
Door Esther Q
#2285117
Ik heb met 3 dierentolken ervaring en alle drie zaten ze er recht op. Hoewel 1 boodschap niet 100% te achterhalen valt. Ik denk er niet teveel over na, vind het interessant om af en toe uit te proberen. Ik kan het zelf niet, zou ook niet weten hoe het moet, ik denk ook niet dat iedereen het kan leren. Net zo iets als intuïtie, hoewel je tot op zekere hoogte kunt leren naar je intuïtie te luisteren, heeft de een het denk ik sterker in zich, dan de ander.
Gebruikersavatar
Door essie74
#2285308
Alba schreef: Hoewel het mij ook moeilijk lijkt om te bepalen wie er nou wel of niet goed is, wie er bij je past, etc geloof ik er wel in. Normaal ben ik heel sceptisch, ondanks dat ik er wel voor open sta, maar nadat mijn zus het bij haar paard heeft laten doen weet ik dat het echt kan. Daar kwamen dingen uit waarvan de dierentolk zelf dacht dat het onzin was, ze snapte niet wat het betekende, maar wat wel degelijk klopte!

Binnenkort ga ik met vriendinnen bij N&N Dogtrainers naar een lezing en reading met Gina Biemans-Keers. Heeft iemand ervaring met haar?

Ik neem natuurlijk een foto van Alba mee, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet vragen dus misschien laat ik haar gewoon maar zelf met Alba 'praten'. Kijken wat mijn meisje zelf te zeggen heeft :). Als ik tegen die tijd niet zeker ben dat haar huidige kneuzing in de rug écht weg is, kan ik daar wel wat over vragen.
Van Gina heb ik inderdaad veel gehoord, heeft voor vele mensen en huisdieren al heel veel kunnen betekenen.... Heel bijzonder!! zeker de moeite waard....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2292232
Ik ben behoorlijk sceptisch. Vooral omdat iemand waarvan ik vind dat zijn dieren het heel erg slecht hebben beweert met dieren te kunnen praten. Hoezo, jij kan met dieren praten? Hoor je al die dieren dan niet "help ik heb honger!" roepen?

Ik snap best dat het door je eigen emoties moeilijker kan zijn met je eigen dier te praten. Nee, eigenlijk snap ik dat helemaal niet. Je hebt toch juist met je eigen dier meer verbondenheid en vertrouwen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2292304
heb het ook laten doen, en ik was echt verbaast van wat ze me allemaal kon vertellen!!
en niet alleen voor de hond in kwestie maar zijn broers pakte ze ook even mee, heel treffend allemaal!!!
Door Robian
#2294354
Ik heb het één keer laten doen bij Robbie en heb toen de vragen heel neutraal gehouden.
De vragen die ik stelde kon echter op meerdere manieren worden geïnterperteerd maar, zo redeneerde ik, als er echt met Robbie werd gecommuniceerd zou dat geen probleem moeten zijn.
Ik stelde vragen zoals "hoe voel je je nu", "zit ik op de goede weg met de dingen die ik doe" enz enz.

Na de reading moest ik haar bellen en wat ze me vertelde was gebaseerd op een hond met een gedragsprobleem, dit terwijl Robbie geen gedragsprobleem had maar een lichamelijk probleem.
Ik heb haar netjes uit laten praten en toen ze vroeg wat ik ervan vond heb ik haar eerlijk verteld dat ze de plank wel heel erg mis had geslagen en dat het hele verhaal kant noch wal raakte.

Verder heb ik readings van verschillende mensen bij een hond van een kennis gelezen.
Ook daar heb ik dingen gelezen die wel heel erg voor de hand liggend waren of complete onzin.

Dus nee, na deze ervaringen geloof ik er dus niets van en ik zou er dus ook geen geld meer aan uit willen geven.
Door Limbabnees
#2454805
the parsons schreef: als ik naar het aantal reacties kijk, is er niet zoveel animo voor dit soort geneeswijzen :-\
toch zou ik weleens willen weten hoe BP hier over denkt :yes:

Op een dierentolk heb ik het niet zo. Ik ben ook geen Jomanda fan.
Communiceren en kunnen vertellen wat de hond je zegt, is haar eigen interpretatie.
Hondenpsychologie/GT is hier meer op zijn plaats.

Als een hond bij mij weg komt is hij ook veel kalmer. Ik communiceer ook met honden mar kan geen gedachten lezen :)
Het gaat erom hoe jij met de hond omgaat.
Door JoNoMo
#2457659
Monique77 schreef: Ik vraag me alleen af waarom bepaalde consulten bij sommige flink aan de prijs zijn, en andere veel goedkoper ???
De een wil er aan verdienen en de ander niet zo simpel is dat.
Maar als ik bij sommige prijzen zien staan van €75,- nou dan haak ik af.
Door judith1967
#2487979
Mm interessant topic!!

Mijn hond heeft (volgens mij) een soort van trauma overgehouden van vuurwerk.
Een aantal jaar geleden is bij ons door vuurwerk(leek wel een bom,die knal) ons bovenraamje(van de voordeur) eruit geklapt.
En nu als Dorian maar 1 knal(of het nu vuurwerk is of onweer) hoort,dan zie je hem veranderen,grote ogen,nerveus gedrag,hijgen,weg willlen kruipen of rennen van het geluid.
Ik kan hem dan ook niet echt meer bereiken,Jaa met een hele harde boze stem.

Zou zo dierentolk daarmee ook wat kunnen?
Dat ze met hem kan praten dat ie wat relaxter wordt,of dat ik mss handvaten krijg om Dorian hiermee te helpen?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door