Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1880676
Marjet schreef: Goh Suzanne, als ik lees hoe jij de vragen aan jouw honden formuleert, raak ik ineens ontroerd, dat wil ik even kwijt. Daar spreekt voor mij de liefde voor je honden uit... Ben benieuwd of je jezelf (en je honden) dat kadootje gaat geven.
Dank je wel :shy:

Ik zal 's bij een aantal dierentolken kijken; het gaat er wel van komen denk ik ;-)

Suzanne
Door Alba
#1880825
Hoewel het mij ook moeilijk lijkt om te bepalen wie er nou wel of niet goed is, wie er bij je past, etc geloof ik er wel in. Normaal ben ik heel sceptisch, ondanks dat ik er wel voor open sta, maar nadat mijn zus het bij haar paard heeft laten doen weet ik dat het echt kan. Daar kwamen dingen uit waarvan de dierentolk zelf dacht dat het onzin was, ze snapte niet wat het betekende, maar wat wel degelijk klopte!

Binnenkort ga ik met vriendinnen bij N&N Dogtrainers naar een lezing en reading met Gina Biemans-Keers. Heeft iemand ervaring met haar?

Ik neem natuurlijk een foto van Alba mee, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet vragen dus misschien laat ik haar gewoon maar zelf met Alba 'praten'. Kijken wat mijn meisje zelf te zeggen heeft :). Als ik tegen die tijd niet zeker ben dat haar huidige kneuzing in de rug écht weg is, kan ik daar wel wat over vragen.
Door Suzanne
#1880837
Alba schreef: Hoewel het mij ook moeilijk lijkt om te bepalen wie er nou wel of niet goed is, wie er bij je past, etc geloof ik er wel in. Normaal ben ik heel sceptisch, ondanks dat ik er wel voor open sta, maar nadat mijn zus het bij haar paard heeft laten doen weet ik dat het echt kan. Daar kwamen dingen uit waarvan de dierentolk zelf dacht dat het onzin was, ze snapte niet wat het betekende, maar wat wel degelijk klopte!

Binnenkort ga ik met vriendinnen bij N&N Dogtrainers naar een lezing en reading met Gina Biemans-Keers. Heeft iemand ervaring met haar?

Ik neem natuurlijk een foto van Alba mee, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet vragen dus misschien laat ik haar gewoon maar zelf met Alba 'praten'. Kijken wat mijn meisje zelf te zeggen heeft :). Als ik tegen die tijd niet zeker ben dat haar huidige kneuzing in de rug écht weg is, kan ik daar wel wat over vragen.
Wanneer is dat? Dat is niet al te ver bij mij vandaan; ik was daar eerder al....

Suzanne
Door Robian
#1885360
Ik heb ooit ook een reading laten doen bij één van mijn honden en ik ben van mijn stoel gevallen.....in negatieve zin dus.
De vragen die ik heb gesteld waren redelijk neutraal dus niet specifiek maar meer in de trant van "hoe voel je je" en "hoe kan ik je helpen".

Uit de reading kwam dus dat deze hond zich ondergesneeuwd voelde, niet in de roedel paste, dat hij niet genoeg uitdaging had in zijn leven heeft en dat hij daarom zulk afwijkend agressief gedrag vertoonde omdat hij ongelukkig was.
Ik had nergens geschreven dat hij een gedrags probleem zou hebben, alleen dat hij een probleem had (in zijn geval dus lichamelijk)

Nu was de reading gedaan bij mijn oudste hond. Degene die alleen hoeft te kijken om de andere honden in de pas te laten lopen.
En die zou niet in de roedel passen?
Als hij meer uitdaging in zijn leven wil hebben dan komt hij echt niet meer aan slapen toe en welk agressief gedrag?
Zo waren er nog veel meer dingen. Het verslag duurde bijna een half uur.
De hele reading sloeg dus echt helemaal nergens op. Uit niets in de hele reading herkende ik mijn hond.
Ik heb haar dus ook gevraagd of ze niet toevallig met de buurhond had gesproken  :D

Dus nee, ik was al sceptisch maar na deze ervaring geloof ik er geen drol meer van.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1886944
Alba schreef: Hoewel het mij ook moeilijk lijkt om te bepalen wie er nou wel of niet goed is, wie er bij je past, etc geloof ik er wel in. Normaal ben ik heel sceptisch, ondanks dat ik er wel voor open sta, maar nadat mijn zus het bij haar paard heeft laten doen weet ik dat het echt kan. Daar kwamen dingen uit waarvan de dierentolk zelf dacht dat het onzin was, ze snapte niet wat het betekende, maar wat wel degelijk klopte!

Binnenkort ga ik met vriendinnen bij N&N Dogtrainers naar een lezing en reading met Gina Biemans-Keers. Heeft iemand ervaring met haar?

Ik neem natuurlijk een foto van Alba mee, maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet vragen dus misschien laat ik haar gewoon maar zelf met Alba 'praten'. Kijken wat mijn meisje zelf te zeggen heeft :). Als ik tegen die tijd niet zeker ben dat haar huidige kneuzing in de rug écht weg is, kan ik daar wel wat over vragen.
Ja, ik! :D Ze heeft een tijd terug met Fedor gepraat en in november met Gitte (al ruim 2 jaar overleden). Ze wist treffende dingen te vertellen, ze kon zelfs aan de hand wat Fedor liet zien onze woonkamer beschrijven en dat de situatie in de zomer anders als in de winter (dat klopt, in de winter slaapt Fedor op een andere plaats als 's zomers).
Het gesprek met Gitte was voor mij heel emotioneel en ook daar kon ze treffende dingen vertellen over hoe ze qua karakter was terwijl ik haar alleen een foto had gestuurd en wilde weten hoe het nu met haar ging.
Gitte schijnt dus nog bijna dagelijks even langs te komen en Fedor ziet haar (kunnen we aan zijn gedrag merken), ik heb haar op 2e kerstdag ook even gezien, dat was heel bijzonder!
Dus ja, ik geloof wel dat er mensen zijn die met dieren kunnen communiceren, maar ik geloof niet iedereen die zegt dat hij dat kan. Van Gina hoor ik alleen maar goede verhalen, vandaar dat ik het wel aandurfde.
Door Alba
#1894377
Suzanne schreef: Wanneer is dat? Dat is niet al te ver bij mij vandaan; ik was daar eerder al....

Suzanne
Sorry, ik had je bericht niet gezien! Het is 18 februari maar omdat er veel aanmeldingen waren, komt er 18 maart nog een extra avond waar nog plek is. Dit is de website (die je vast wel weet maar toch ;)) http://www.dogtrainers.nl
Nitus schreef: Ja, ik! :D Ze heeft een tijd terug met Fedor gepraat en in november met Gitte (al ruim 2 jaar overleden). Ze wist treffende dingen te vertellen, ze kon zelfs aan de hand wat Fedor liet zien onze woonkamer beschrijven en dat de situatie in de zomer anders als in de winter (dat klopt, in de winter slaapt Fedor op een andere plaats als 's zomers).
Het gesprek met Gitte was voor mij heel emotioneel en ook daar kon ze treffende dingen vertellen over hoe ze qua karakter was terwijl ik haar alleen een foto had gestuurd en wilde weten hoe het nu met haar ging.
Gitte schijnt dus nog bijna dagelijks even langs te komen en Fedor ziet haar (kunnen we aan zijn gedrag merken), ik heb haar op 2e kerstdag ook even gezien, dat was heel bijzonder!
Dus ja, ik geloof wel dat er mensen zijn die met dieren kunnen communiceren, maar ik geloof niet iedereen die zegt dat hij dat kan. Van Gina hoor ik alleen maar goede verhalen, vandaar dat ik het wel aandurfde.
Wat fijn, ook dat je zelfs kan zien nu dat Gitte langskomt! Dat had je misschien zonder die reading niet 'herkent'. Goed ook om te horen dat er positieve berichten zijn. Ik doe het meer voor de 'lol' maar ik ben ook wel echt benieuwd wat eruit komt.
Door flin
#2253990
wij
- lees: ik en m'n beste dinnetje- 
gaan komende 7 maart naar een reading (van foto's) van Gina Biemans,

zelf ben ik heel sceptisch, maar 'k ga gewoon een gezellige avond met dinnetje hebben...

k neem opname apparatuur mee, om t gezegde nog n's na te luisteren  ::)
Door Anne in Zweden
#2254014
the parsons schreef: als ik naar het aantal reacties kijk, is er niet zoveel animo voor dit soort geneeswijzen :-\
toch zou ik weleens willen weten hoe BP hier over denkt :yes:
Ik ben ervan genezen, van dierentolken.

Naar aanleiding van Pipo's verdwijning heb ik in totaal vijf tolken geraadpleegd, die allemaal een ander verhaal hadden. De eerste beweerde dat Pipo in zijn eentje de wereld aan het ontdekken was, en dat hij dat geweldig vond allemaal en dat hij zou terugkeren als hij dat wilde en dan vol enthousiasme zou vertellen wat hij had meegemaakt. Leuk verhaal, waar je je als tolk geen buil aan kunt vallen, want als Pipo was teruggekeerd, had ze gelijk gehad, en als hij niet zou terugkeren ook. Toen ik aangaf het allemaal wat vrijblijvend te vinden, die info, en graag wat meer specifieke informatie wilde hebben (zodat ik het gevoel kreeg dat ze inderdaad via telepathie dingen te weten was gekomen die ze niet kón weten), kreeg ik een zodanig bitse reactie dat ik het mens verder genegeerd heb. Iemand die zoveel negatieve energie in een mail weet te steken kán volgens mij geen contact leggen met dieren. Haar naam is hier genoemd, dus die zal ik niet vermelden; als anderen goede ervaringen met haar hebben, dan ben ik blij voor hen.

Nummer twee liet me een vragenlijst invullen en vroeg om foto's van al onze dieren en onszelf. Toen een paar dagen later het verslag van het consult met Pipo kwam, inclusief een weergave van de instructies die ze Pipo had gegeven om ons huis weer terug te vinden, bleek dat ze de foto van Bambi had gebruikt om contact te leggen... De grootste giller daarbij was dat Bambi op het tijdstip dat die tolk met haar had "gecommuniceerd", hier gewoon op een stoel had liggen slapen. Geen enkele reactie van Bambi, niets. Terwijl je zou denken dat ze op zijn minst onrustig zou zijn geworden of anderzins gereageerd zou hebben als iemand telepathisch met haar in verbinding had gestaan.
De tolk in kwestie bood duizendmaal verontschuldigingen aan en gaf zelf al aan dat mijn geloof in dierentolken door die blunder waarschijnlijk niet bepaald was gesterkt, wat ook zo was, maar ik was wanhopig doordat Pipo nog steeds niet terug thuis was, en dus ben ik op haar aanbod ingegaan om het nog een keer te proberen, over een langere periode ook. Ze schakelde nog een andere tolk in om haar te helpen Pipo te laten aansterken zodat hij de terugreis kon aanvaarden (het was een loeikoude winter met veel sneeuw, en naar het scheen was hij verzwakt...) Needless to say - geen resultaat. Pipo is nooit teruggekomen. In haar laatste mail schreef ze dat ze hem ergens bij iemand op schoot zag liggen, dat hij blijkbaar een nieuw thuis had gevonden, en dat hij aangaf dat hij het prima vond als ze niet meer zou proberen contact met hem te maken. Tja...

Een vierde tolk leek wél veelbelovende resultaten te geven (lees: kwam met info die geloofwaardig leek omdat ze die dingen niet kon weten), maar verzandde uiteindelijk ook. Als ik vertelde wat de andere tolken hadden gezegd, kwam ze met een: inderdaad, zoiets kreeg ik ook al door van Pipo. Tja...

Verder was er nog iemand die Pipo in de buurt van boerderijen met rieten daken zag lopen (ik woon in Oost-Duitsland, Saksen; geen rieten dak te bekennen) en die het ook al snel opgaf.

Kortom: ik heb het wel gehad met dierentolken. Misschien dat healings beter werken, of liever gezegd, iets opleveren, maar mijn ervaring is dat ze allemaal een ander verhaal hebben en het dusdanig oppervlakkig houden dat ik aan de hand van de informatie die ik krijg op geen enkele manier het gevoel heb dat ze ook daadwerkelijk met mijn dier "gesproken" hebben.

Wat niet wegneemt dat ik iedereen veel succes wens op dit vlak! :)
Door flin
#2254021
whah, zo sta ik er ook in hoor!

alleen dinnetje hang nogal aan dit soort uhhmmm dingen;

vandaar dat ik zeg: we gaan gewoon een gezellige avond hebben,
daarnaast hebben onze dieren geen problemen....voorzover ik weet

en wil ik t gesprek opnemen, dan kan mijn zeer sceptische  meneer flin dit ook aanhoeren
Door Anne in Zweden
#2254033
flin schreef: whah, zo sta ik er ook in hoor!

alleen dinnetje hang nogal aan dit soort uhhmmm dingen;

vandaar dat ik zeg: we gaan gewoon een gezellige avond hebben,
daarnaast hebben onze dieren geen problemen....voorzover ik weet

en wil ik t gesprek opnemen, dan kan mijn zeer sceptische meneer flin dit ook aanhoeren
Begrijp me niet verkeerd: ik was van tevoren helemaal niet zo sceptisch, stond er echt wel voor open. Maar dit is de stand van zaken voor mij na vijf keer dierentolk...

Veel plezier hoe dan ook!
Door flin
#2254045
jammer van Pipo trouwens .... :-*

De tolk in kwestie bood duizendmaal verontschuldigingen aan en gaf zelf al aan dat mijn geloof in dierentolken door die blunder waarschijnlijk niet bepaald was gesterkt,
?? 'k kan dit op 2 manieren lezen?
- letterlijk; dierentolk = niet geloofwaardig
- gevoelsmatig: leest ze een dier via jou gevoelens?
Door Anne in Zweden
#2254052
flin schreef:

jammer van Pipo trouwens .... :-*


?? 'k kan dit op 2 manieren lezen?
- letterlijk; dierentolk = niet geloofwaardig
- gevoelsmatig: leest ze een dier via jou gevoelens?
Ze bedoelde dat ze dacht dat door die blunder van haar kant mijn vertrouwen in het fenomeen dierentolk, dus in het vermogen van een dierentolk om te communiceren met dieren, waarschijnlijk een stuk minder was geworden. Ik heb de mail niet meer (of kan hem in ieder geval niet vinden) maar ze schreef iets als: "ik kan me voorstellen dat dit niet echt vertrouwen opwekt."
Door flin
#2254057
Anne in Duitsland schreef: Ze bedoelde dat ze dacht dat door die blunder van haar kant mijn vertrouwen in het fenomeen dierentolk, dus in het vermogen van een dierentolk om te communiceren met dieren, waarschijnlijk een stuk minder was geworden. Ik heb de mail niet meer (of kan hem in ieder geval niet vinden) maar ze schreef iets als: "ik kan me voorstellen dat dit niet echt vertrouwen opwekt."
ha, ja, ok...

nah k ga't allemaal zien en horen, t draait hier niet om verdwijningen oid gelukkig :)
Door *wendy*
#2256121
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 791.0.html

Hierin staat heel sumier wat ik met Yoda ben doorlopen.
Janine heeft mij, al mijn 3 honden, een vriendin met haar vriend en al haar honden (5) geholpen.
Overigens heeft ze niet gepraat met Yoda.

Met Boy heb ik een gesprek via Susan gehad. Ook heel fijn.

Ik wil best een keer het hele verhaal typen maar alleen als daar behoefte aan is.

Ze heeft in ieder geval Yoda's leven gered.  :-*
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 13 feb 2012, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vitess
#2256138
Ik heb twee jaar terug de cursus 'brontaal van de dieren' gevolgd bij Mieke Zomer en ik was zeer zeker onder de indruk, het was echt een unieke ervaring. Ze legde uit dat in principe iedereen met dieren kan communiceren maar dat de een er meer open voor staat dan de ander. Eigenlijk heb ik er daarna niet veel meer mee gedaan en op zich was dit ook niet de bedoeling maar ging het me meer om te zien wat het was en wat het inhield. Vond het super om mee te maken en ik zou er zelf dan ook zeker gebruik van maken als zich hier een situatie voordoet waarin dit nodig is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door