Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#13211
Dat boek over homeopatie voor dieren , wie heeft daar een titel van?
Famke heeft ook altijd vreselijk last van schijnzwangerschap.
Ik zou me er graag eens in willen verdiepen wat voor medicijnen bij haar passen.

Ik denk dat het uitzoeken wat voor medicijnen bij een mens of dier passen vaak een kwestie van uitproberen is.
Ik heb zelf eens pulsitilla van een homeopaat voorgeschreven gekregen, nou dat heb ik geweten!!
Hoezo geen bijwerkingen????

Ikzelf en mijn honden passen niet in een bepaald type, het is vaak een beetje van dit en een beetje van dat.
Wil dus wel graag het boek hebben , zodat ik er over kan lezen.
Hoi Ria, welke potentie pulsatilla heb je van een homeopaat gekregen? Hoog of laag? Had jouw hond last van "begin verergering"? Dat kan namelijk voorkomen en feitelijk is dat JUIST een ontzettend goed teken! Dit betekent namelijk dat je het juiste middel hebt gegeven. DAT is nou een van de werkingen van homeopathie... Er KAN (hoeft niet) beginverergering optreden. Juist bij "gedrag en type" medicamenten zoals pulsatilla, sulfer en dergelijke. De truc is dan om een andere potentie te kiezen of even te stoppen en met een andere dosering verder te gaan.

Boek van Atjo Westerhuis (hond en homeopathie) is gewoon een goed boek. Verder is het boek van Don Hamilton (wel in het Engels) een geweldig goed boek. Verder is het b oek van George Maclead (Homeopathie bij honden) een goed boek. Als Engels geen probleem is, heb ik nog meer titels voor je.

Groetjes, Lizzy
Door ducktails
#13212
De pulsatilla heb IK dus voorgeschreven gekregen.
Ik weet dat de klachten in het begin verergeren , maar dit was echt vreselijk, ik heb me nog nooit zo naar gevoeld!
Later is d.m.v. van electroaccupunctuur  vastgesteld dat pulsatilla geen goed middel is voor mij.
Famke heeft nog geen homeopatische druppen gehad , omdat ik er niet echt uit kan komen wat voor type ze is.
Ik zal het boek aanschaffen er er eerst eens meer over lezen.
bedankt!
Ria
Door Lizzy
#13213
De pulsatilla heb IK dus voorgeschreven gekregen.
Ik weet dat de klachten in het begin verergeren , maar dit was echt vreselijk, ik heb me nog nooit zo naar gevoeld!
Later is d.m.v. van electroaccupunctuur vastgesteld dat pulsatilla geen goed middel is voor mij.
Famke heeft nog geen homeopatische druppen gehad , omdat ik er niet echt uit kan komen wat voor type ze is.
Ik zal het boek aanschaffen er er eerst eens meer over lezen.
bedankt!
Ria
Moet een hele hoge verdunning zijn geweest... kan niet anders... Niet slim van de homeopaat...., maar tis ook maar een mens....
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 19 jul 2003, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#13214
<<
o sjipppsss ja het is grote vakantie....sommige komen vervelen :o zit er daar iemand in belgie stiekum achter pa en ma's pc te gallen .<<


Hej Sylvia,

Ik heb een heel sterk vermoeden dat Cheops niet echt een Belg of Belgische is.
Belgen, en voornamelijk Vlamingen zijn veel minder arrogant en mengen zich niet zo direkt in de debatten, toch niet op zulk een manier.


Denk jij het ook niet Oebaya, ik weet haast zeker dat jij het ook wel weet.


Mocht het toch een Vlaming zijn, wat ik dus zeker niet verwacht, dan bied ik namens alle Vlamingen hier op dit bord mijn eksuses aan omwille van die botte intro's.

Gr.
Roger.


.
Wat moet ik weten Roger? Het enige wat ik wel eens denk van de Belgen is: joh, doe je mond eens open, geef je mening eens een keer.
Verder heel gezellige mensen, lekker Bourgondisch en dat mag ik wel. Ik zeg altijd: in België kan je niet slecht eten, want als je slechte waar verkoopt (ik bedoel dan qua smaak en zo hè) dan kopen de Belgen het niet. In Nederland is dat wel anders.
Meer weet ik er echt niet over te zeggen. Ik ben geen homeopaat, doe er weinig mee, wijs het niet af, maar met mijn achtergrond heb ik andere middeltjes uit de natuur, obatjes heten die. Verder weet ik ook wel iets van guna guna, een zwarte kunst die wel wat op voodoo lijkt als het gaat over spelden in poppetjes steken en de geheimen van de Stille Kracht zijn mij ook niet vreemd.
Door diana
#174590
hee zag hier heel toevallitg staan dat rhus tox goed zou zijn bij spondylose ????

ik geef lady spondyvetsem en glucon. combi
op aanraden van mijn d.a
Door diana
#174591
ohh wat baal ik zeg
ik weet nog dat Atjo zei wat voor type lady van mij was
moest daar toen om laggen ,
maar het klopte allemaal wel
maar kan er nu niet opkomen ::) wat v type ze was
het ging er om of xzerustig v aard was
het snel warnm of koud had
allerlij vragen .
wat baal ik zeg
Door diana
#174596
ohh wat baal ik zeg
ik weet nog dat Atjo zei wat voor type lady van mij was
moest daar toen om laggen ,
maar het klopte allemaal wel
maar kan er nu niet opkomen ::) wat v type ze was
het ging er om of ze rustig v aard was
het snel warm of koud had
allerlij vragen .
wat baal ik zeg
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door