Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1397346
Ja, daar zou ik ook naar toe zijn gegaan als ik ervoor gekozen had om het wel te doen, denk ik.
Hoewel ik toen onder behandeling was in de Bilt......en daar ook wel een goed gevoel over had.
Door Sella
#1397454
Als ik voor goudaccupunctuur kies ga ik ook naar schulze. Die man heeft zoveel ervaring dat ik daar een beter gevoel bij heb.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#1397763
Jewel, mijn oudste teefje (6 jaar) is 5 jaar geleden geopereerd
aan haar kruisband, de laatste tijd loopt ze niet meer zo lekker
en daarom laat ik  volgende week een foto van haar knie maken,
als blijkt dat ze door artrose niet goed loopt maak ik meteen weer een
afspraak met Dr. Schulze

Scully is enkele jaren geleden behandeld bij Dr. Schulze
en het gaat nog steeds erg goed met haar  :)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 1.html#top
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1001642
Gebruikersavatar
Door kira
#1397840
Ik had inderdaad die kliniek ook voorbij zien komen. Maar ik heb ook het vertrouwen in de Bilt. Die behandelen erg veel honden en paarden met deze methode.

Mooi dat Scully nog goed loopt. Geeft hoop voor de toekomst van Theemutsie.
Door kangalfreak
#1409451
Cherry schreef: Jewel, mijn oudste teefje (6 jaar) is 5 jaar geleden geopereerd
aan haar kruisband, de laatste tijd loopt ze niet meer zo lekker
en daarom laat ik volgende week een foto van haar knie maken,
als blijkt dat ze door artrose niet goed loopt maak ik meteen weer een
afspraak met Dr. Schulze

Scully is enkele jaren geleden behandeld bij Dr. Schulze
en het gaat nog steeds erg goed met haar :)

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 1.html#top
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1001642
Hai gerry,

Mag ik vragen hoe lang het heeft geduurd voordat de GA ging werken bij Scully? Ik heb bij mijn hond 18 augustus GA laten toepassen door Dr Schulze. Allebei de ellebogen,allebei de heupen en zijn rechterknie zijn gedaan. Ik ging in eerste instantie voor zijn rechterheup omdat hij een verkeerde beweging had gemaakt en daarna niet meer normaal kon lopen. Overal (behalve zijn linkerknie) zat artrose,dus vandaar maar alles laten doen. Na een maand ben ik terug gegaan omdat het voor geen meter beter ging....Heb toen een goudstaaf in zijn rechteroor laten zetten... Tot op heden nog totaal geen verbetering :(

groetjes
Yvette
Gebruikersavatar
Door Cherry
#1409705
Hey wat erg dat het nog niet werkt, bij Scully was er al na enkele weken resultaat,
ben met haar wel heel gericht gaan trainen op haar achterhand.
2 jaar na de GA behandeling heb ik een controlefoto laten maken omdat
ik toch wel eens wilde weten hoe het er van binnen uitzag en er was geen
spatje artrose bijgekomen en de staafjes zaten nog netjes op hun plaats  :D
Ik heb ook nooit geen startstijfheid meer gezien bij haar en het is ondertussen toch al weer bijna
4 jaar geleden. Ook heb ik sindsdien geen glucosamine of ander supplement voor artrose meer bijgegeven.
Mij is toen verteld dat het toch wel tot 6 maanden kon duren om resultaat te zien, mss dat dit
bij jou hond ook het geval is?
Door kangalfreak
#1409716
Ja...kl*te he? Ben er erg ziek van... Mij is toen ook verteld dat het in sommige gevallen 6 maanden kan duren,maar ik lees alleen maar verhalen over dat er na 4-6 weken al resultaat was. Dus vandaar dat ik benieuwd was hoe lang het bij Scully duurde... Wat voor speciale training heb je gedaan met Scully?  Ik probeer met mijn hond langere wandelingen te maken en af en toe te draven,maar dat lukt hem niet. Als hij zijn pas versneld gooit hij zijn rechter achterpoot omhoog..... Misschien  ben ik te ongeduldig,maar ik zie niet eens een heeeeeeel klein beetje verbetering. Ik word er zo verdrietig van...
Gebruikersavatar
Door Cherry
#1409775
Zwemmen is natuurlijk het beste, maar Scully heeft een bloedhekel aan water en daarom
ben ik met haar gaan dragsledden, dat is wandelen met een gewicht erachter, ik heb
voor haar een harnas laten maken en ben begonnen met een klein gewichtje erachter zodat
ze gecontroleerd moest wandelen, dit heb ik langzaam opgebouwd en nu loopt ze met een
autoband enkele kilometers. Ik vind dit een hele fijne manier om de spieren op te bouwen.
Als je hier meer over wil weten dan stuur je maar een pbtje.
Fietsen is natuurlijk ook heel goed maar de voorwaarde is dan wel dat je hond in draf loopt,
en door te dragsledden maak je eerst zijn achterhand sterker en dan gaat ie na een tijd automatisch
in draf lopen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1416572
Nou het goud zit erin. En nu afwachten op het resultaat. Zondag heeft theemuts te veel gedaan en daardoor is haar elleboog nu overvuld met vocht. Houden haar dus maar even aangelijnd. Vanochtend liep ze in een stuk harder tempo als eerder deze week. We duimen er maar voor.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door