Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door joo-tje
#1284282
Mijn labrador, Teun, is vorig jaar geopereerd aan een lpc in zijn rechtervoorpoot. Het stukje bot wat afgebroken was heeft behoorlijk huisgehouden. Op zich is de operatie gelukt, het is weggehaald en schoongemaakt. Helaas was er dus heel veel artrosevorming. Zoveel dat hij nu niet pijnloos meer kan lopen. Elke dag krijgt hij een previcox tablet om uberhaupt een klein rondje te kunnen doen. In het reguliere medische wereldje zijn we nu een beetje uitbehandeld. Graag zou ik willen weten wat ik nog meer voor hem zou kunnen doen. Glucosamine ed krijgt hij ook. Masseren doe ik ook regelmatig en ik moet eigenlijk weer beginnen met zwemmen maar daarvoor loopt hij op het moment echt te slecht.
Hij is trouwens 8,5 jaar en eigenlijk wil ik hem nog een tijdje bij me hebben en dan helemaal het liefst pijnloos.
Ik denk zelf aan acupnuctuur maar kan echt niks vinden in de buurt van Groningen. Hebben jullie ideeen?
Het gaat dus niet om een beetje artrose of af en toe moeilijk op staan en startpijn maar om behoorlijk ernstige pijn die hem belemmerd zijn ding te doen. (en het is een keiharde hond geloof me)
Alvast heel erg bedankt voor eventuele tips!
Door Presley
#1284802
Wat een rotaandoening is het ook..
Mijn hond heeft het ook, alleen is hij nog maar 3jaar.
Heeft er gelukkig weinig tot geen pijn aan tot nu toe, zakt er wel eens doorheen dat wel.
Ik geef hem ook puur glucosamine, omega3 en 6 (beide van de Hema) en Bloem: Flexio Balans, ook een prima middel vind ik dit!
Zeker alle 3 in combinatie, als test is mijn moeder dit ook gaan slikken, en had heel gauw super resultaat hiervan ;)
Is er bij jou niks in de buurt met hydrotherapie? Dat doet ook veel honden deugd.
Arme Teun, hoop dat het nog wat zal verbeteren met hem :-*
Door Lizzy
#1284950
He bah, wat onwijs vervelend... Ik weet helaas een beetje wat je doormaakt. Je zou Puur Arthro kunnen proberen en Rhus Toxicodendron D30 (twee homeopathische middelen). Verder heb ik zelf Brutus (mijn hond) heel lang goed gehouden op CORTAFLX32 - Canine Corta-RX Ultimate Solution uit de USA. Dit is ook glucosamine, maar dan met vele extra's die echt goed werken. Acupunctuur is zeker ook een goede overweging!

Succes met Teun!
Door joo-tje
#1285952
Ja hydrotherapie zou kunnen hier in de buurt. Maar volgens de fysiotherapeute kon ik hem ook zelf laten zwemmen ergens waar hij zelf het water in kan lopen en niet hoeft te klimmen. Hij hoeft maar kleine stukjes en niet teveel. Beetje opbouwen want vijf minuten zwemmen staat geloof ik gelijk aan een half uur lopen. Ik ga vanavond even met hem zwemmen want volgens mij heeft hij wel een redelijk goede dag! Verder gebruik ik Stride een soort poeder met alle belangrijke bestanddelen erin. Ook geadviseerd door de chirurg.
Acupuncturist kan ik niet vinden hier in de buurt.... :'(
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reacties!
Door donna
#1287604
Mijn hond loopt op het moment bij de acupunctuur in Zuidlaren.(We wonen zelf ook in Groningen).
Even googlen op dierenartspraktijk Schuitemaker,Zuidlaren.
Donna komt hier voor pijn in haar rug,spondyloe en hernia,en ik moet zeggen dat het erg goed gaat na de behandeling.
Ook loopt ze regelmatig op de waterloopband en zwemt ze bij de Borgmeren.Hier heb je leuke plekjes waar je hond makkelijk het water in kan lopen,zelf krul ik dan de broekspijpen op en ga ze ver mogelijk mee zodat ze niet hoeft te hopsen in het ondiepe.
Verder is Donna ook geopereerd aan beide voorpoten(ED)nu zo'n 4,5 jaar geleden.Ook erg veel schade op moment van operatie en heeft ook heel lang geduurd voor het iets beter ging.Goudacupunctuur heeft erg goed gedaan voor haar ellebogen!
Sterkte!
Door donna
#1298324
joo-tje schreef: Dank je wel voor deze goede tip! :) Ik ga contact met ze opnemen!
Hoe gaat het nu met teun en heb je al contact met de acupuncturiste gehad?
Door joo-tje
#1298867
He Donna, het gaat op het moment ietsje beter met hem, merk dat de stride glucopoeder wat aan slaat. Hij trekt me in het begin van de wandeling weer omver dus gaat iets beter  :D Heb nog geen contact gehad want heb het op het moment zo druk dat ik me niet 100 procent kan focussen. (vlak voor zomervakantie) maar ik ga er zeker iets mee doen! Verder geniet Teun heel erg van het liggen in de tuin op het moment!
Als ik contact heb gehad laat ik het je weten!
Bedankt voor het vragen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door