Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Dee
#1152853
Boston, onze Amerikaanse Bulldog, is een hond met veelllllllllllll huidproblemen :'(

Hij is allergisch voor 4 soorten mijten, namelijk de hooimijt, farineamijt, copramijt en meelmijt.
Dit is aan de hand van een allergiestest naar voren gekomen.
De problemen zijn begonnen toen hij tussen de 6 maanden en 12 maanden was (precies weet ik het ff niet meer), en ook nadat hij demodex heeft gehad (gelukkig wel in lichte mate maar toch).

Ook in die periode zijn wij overgestapt van brokken naar CB (natuurvoer).

Boston had vooral veel last van zijn huid in de wat "warmere periodes", dus vanaf het voorjaar tot einde zomer.

Hij heeft een hele medische geschiedenis achter de rug.
Hyposensibilisatiekuur sloeg bij hem niet aan, om de haverklap aan de antibiotica, prednison en uiteindelijk atopica. Ik geloof dat ie bijna iedere maand wel aan de troep zat/zit.

Door zijn allergie is de celdeling van zijn huid anders, hij krijgt dus heel vaak huidontstekingen (oppervlakkige en diepe pyodermie).

Nou is het zo dat ie constant last van zijn huid heeft, dus ook in de wintermaanden.

Wij zijn nu overgestapt op de CB diabetes om granen helemaal uit te sluiten (toch om te kijken of ie hier ook gevoelig voor is), dus ook geen koekjes meer voor hem maar gedroogde pensstaafjes.

Nu heb ik de tip van iemand gekregen om hem te laten ontgiften d.m.v een groene leem kuur (want zijn lijf zal vol met die rommel zitten, door bijna constant gebruik).

Dus heb gegoogled en me dit goed bestudeerd.

Ook heb ik gelezen over "drainage compositum" van de groene os, dat is vloeibaar.

Nu is mijn vraag of iemand misschien ervaringen heeft met 1 van deze 2 kuren, of misschien tips heeft welke ik het best kan gebruiken?

Want we zitten inmiddels ongeveer met onze handen in het haar, omdat onze Bossie nu constant last van zijn huid blijft houden en ik het helemaal niks vind om die hele tijd ab en atopica te blijven geven i.v.m de bijwerkingen. En het lost het probleem niet op bij hem en het slaat ook niet echt aan.


Ik hoop dat jullie een beetje wijs worden uit mijn verhaal, vind het best moeilijk om het in het kort samen te vatten.
Laatst gewijzigd door Dee op zo 18 jan 2009, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1153479
Je kan idd verschillende reinigingskuren krijgen, groene leem werkt op het reinigen van de darmen, zo is er ook een kuur voor lever en nieren te helpen, of lymfedrainage.
Ik denk dat je er goed aan doet om dit te bespreken met een homeopatische DA om zo de juiste keuze te maken.

Sterkte met Boston, het is niet niks allemaal.

Barfplaats wordt gesponsord door