Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1103717
Fijn dat hij weer een heeeel klein beetje eet! Het zou me niet verbazen, als het komt omdat je net weer gestopt bent met de AB. Ik denk dat probiotica bij langdurig/vaak AB gebruik niet voldoende is om de weerstand op peil te houden....  (die verzwakt inderdaad met gebruik van AB).
#1103853
Lizzy schreef: Ik denk dat probiotica bij langdurig/vaak AB gebruik niet voldoende is om de weerstand op peil te houden.... (die verzwakt inderdaad met gebruik van AB).
Is er iets wat dat wèl zou kunnen wat ik eventueel nog kan geven?

Misschien geregeld een blikje a/d bijvoeren? (vraagt ze dan op een versforum ::) :P)
#1160017
Binno schreef:Misschien geregeld een blikje a/d bijvoeren? (vraagt ze dan op een versforum ::) :P)
Onze DA vindt die blikjes A/D het meest aangewezen bij honden of katten die weinig tot geen eetlust hebben en met een minimale hoeveelheid toch voldoende moeten binnenkrijgen. Blijkbaar een soort van krachtvoer. Een bijkomend voordeel is dat je het ook met de spuit kunt geven als je moet dwangvoederen.

Normaal zou Chlorella en Spirullina ook de eetlust moeten aanscherpen, maar natuurlijk kan antibiotica alles op de helling zetten.
#1160399
Gittje schreef: Onze DA vindt die blikjes A/D het meest aangewezen bij honden of katten die weinig tot geen eetlust hebben en met een minimale hoeveelheid toch voldoende moeten binnenkrijgen. Blijkbaar een soort van krachtvoer. Een bijkomend voordeel is dat je het ook met de spuit kunt geven als je moet dwangvoederen.

Normaal zou Chlorella en Spirullina ook de eetlust moeten aanscherpen, maar natuurlijk kan antibiotica alles op de helling zetten.
Ja intussen krijgt hij dus regelmatig zo'n blikje A/D want uit zichzelf eet hij nog steeds erg slecht, af en toe gaat het eens wat beter maar dan weer dagen helemaal niks.
Dan verliest hij dus razendsnel aan gewicht en hij heeft sowieso al niet veel reserve meer, dus ik ben blij dat ik hem dan toch op die manier wat krachtvoer kan geven, ook al moet het dan inderdaad bij hem met een spuitje.
Chlorella krijgt hij ook dagelijks nu, en probiotica, en Weerstand compositum van de Groene Os,
oh ja en ook nog Blaas en niercompositum van de Groene Os ter ondersteuning van zijn blaas/nierwerking.
Veel meer kan ik niet meer doen denk ik.
Laatst gewijzigd door Binno op zo 25 jan 2009, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door