Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Kick4Toi
#894236
Bij mijn oudste, Toi nu 10,5 jaar oud, werd 2,5 jaar geleden een traag werkende schildklier ontdekt. Het is geen klassiek geval van hypothyreoïdie. Zijn T4-hormoon wordt niet voldoende aangemaakt. De hormoonwaarde was 9 op het moment dat we het ontdekte (normaal is tussen 19 en 27). Zijn TSH-hormoonproductie is wel volledig normaal.
Aan Toi was fysiek niets te zien, maar hij werd sneller moe en het duurde altijd heel lang voordat zijn adem herstelde na inspanning. Na heel veel onderzoeken hebben we hem op Forthyron gezet. De DA zei dat het middel geen bijwerkingen heeft. En Toi doet het heel goed op dit medicijn. Vorige week haalde ik weer een nieuwe voorraad pillen bij de DA en deze keer zat de bijsluiter erbij.

Geen bijwerkingen :o In de bijsluiter staat artritis.

Nu weet ik dat er een homeopatisch middel bestaat; Graphites (van Dr. Vogel en gewoon bij de drogist te koop). Aan de ene zijde zou ik liever een homeopatisch middel gebruiken, maar ik heb nog angst om over te stappen. Toi doet het nu zo goed op het pharmaceutische middel, maar met ouderdom neemt de kans op artitis ook toe  ???

Heeft iemand hiermee ervaring?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#894282
Ja, ik gebruik het nog wel eens bij twijfelgevallen. De symptomen die erbij horen zijn: dik worden, schilverige huid met eventueel kaalheid en ze zijn ook vaak nogal knorrig en geirriteerd.
Het resultaat is nogal wisselend. Je kan het zonder problemen uitproberen.
Door Kick4Toi
#895202
Maar ja, dan moet ik natuurlijk eerst stoppen met het synthetische middel en daar huiver ik juist voor. Toi zit al 2,5 jaar aan de Forthyron en als ik dit zou afbouwen/reduceren om een nieuw middel uit te proberen, wat zou dan de uitwerking zijn? Of kun je Forthyron verminderen en tegelijkertijd Graphites opbouwen? Zeg maar i.p.v. 4 Forthyron-pillen, verminderen naar 3 en tegelijk 1 pilletje Graphites en vervolgens overstappen naar 2-2 en vervolgens 1 Forthyron en 3 Graphites?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#895341
Als je allebei geeft weet je niet wat er werkt, lijkt me. Ik dnke overigens niet dat het elkaars werking erg beinvloed, dus je kunt het ook wel allebei tegelijk geven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door