Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
#779204
Lizzy schreef: Ik gebruik het niet want er zit haaienkraakbeen in en ik vind dat onnodig om aan mijn honden te geven. Haaien horen te zwemmen in de zee. En ze zeggen dat ze het haaienafval gebruiken maar haaien dienen sowieso niet gevangen te worden, voor dingen als haaivinnensoep en andere onzin. Ze moeten deze dieren gewoon met rust laten.
Vind ik eigenlijk ook. Volgens een van de berichten die ik op andere fora heb gelezen zijn deze haaien speciaal gekweekt voor het kraakbeen. Maar toch het voelt niet goed. Aan de andere kant geef ik Brenda wel weer andere diersoorten die dan weer eigenlijk gewoon zouden moeten leven.
Door Lizzy
#800930
EdwinK schreef: Vind ik eigenlijk ook. Volgens een van de berichten die ik op andere fora heb gelezen zijn deze haaien speciaal gekweekt voor het kraakbeen. Maar toch het voelt niet goed. Aan de andere kant geef ik Brenda wel weer andere diersoorten die dan weer eigenlijk gewoon zouden moeten leven.
Hier wil ik dan toch nog even op terug komen. Want de Nederlandse importeur heeft hier op Barfplaats zelf geschreven dat het gewoon wilde haaien betreft maar het het afval betreft van de haaien die toch al worden gevangen. Dus dat ze nu ineens gekweekt worden voor dit spul: ik geloof er helemaal niks van! En dan, het is wetenschappelijk niet bewezen dat haaienkraakbeen werkt. Kijk maar op http://www.glucosamine.nl. Bovendien: we hebben al bergen botten waar we chondroitine van kunnen maken, dus waarom haai gebruiken? Haai hoort in de zee. Punt.

Barfplaats wordt gesponsord door