Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Amaryllis
#715974
Ponneke schreef:

Hier zijn vooral de jonge honden gevoelig voor brandnetel, die hier in grote getale aanwezig zijn.

In het voorjaar komen de jonge brandnetel volop in de wei te staan.
Weegbree helpt goed, mits gekneusd opdat de sappen vrij komen.
Nog beter helpt het om de hond met zijn pootjes door zijn eigen urine te laten lopen/staan.Dan even wandelen totdat de voetjes goed droog zijn.

Wij hebben dat ieder voorjaar dan komen de jonge brandnetels boven de grond.....maar die zijn het gemeenst.

Wij zelf komen ook regelmatig met onze handen in aanraking met de brandnetel....na verloop van tijd prikken ze minder en de jeuk valt te verwaarlozen.
Wij denken dat het lichaam na een paar keer in aanraking te zijn geweest met die kwelgeesten. een minder heftige reactie geeft, dus er gewoon beter tegen kan.
vermoedelijk heeft dit te maken dat ons lichaam zeer snel antihistamine kan aanmaken.
tevens hebben mijn honden nooit meer problemen als over de wei gelopen hebben, die vol staat met brandnetels.
de jonge honden reageren in t begin ook best heftig, door met hun pootjes te trekken...maar ik doe er niets aan.
Mocht de prik/jeuk blijven dan toch maar als ze plassen, even met de voetjes in de urine.
Denk inderdaad dat het zoiets is, moet zeggen heb er nooit eerder last van gehad met haar terwijl ik veel in gebieden kom waar ze groeien.Maar na een tijdje antibiotica, is haar allergie ook aktiever en reageert ze overgevoelig op dingen.
Nou dit geeft me wel hoop dat het dus wel over gaat, op den duur. Bedankt nog voor deze toevoeging
Door arenda
#732338
Eindelijk ben ik er nu dus ook achter wat de boosdoener is. Wist niet eens dat brandnetels bij honden problemen konden geven, maar voorals mijn jongste is helemaal door het lint na bepaalde wandelingen. Maar heb de oorzaak!!!! nu de remedie

Barfplaats wordt gesponsord door