Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Annemieke
#693037
Angelique schreef: Nee, ik dacht me te herrineren dat hij grijs was en in dat geval zou de vacht er op de foto zo wel heel doods uit zien. Maar als hij bruin van zichzelf is dan valt het qua kleur in ieder geval nog mee.
Oh bedoel je zo. Zijn kleur is op dit moment een heel stuk lichter, hij was altijd heel donker oranjebruin en nu is ie juist een beetje grijzig, een vaag nietszeggend kleurtje.....
Door Alithia
#693290
Annemieke schreef:Eind oktober is onze andere hond ingeslapen en sindsdien zijn de problemen begonnen. Nu heb ik hem ook knoflook door zijn eten gedaan maar dan gaat hij spontaan in hongerstaking dat vindt hij echt heel erg smerig. Kan ik hem ook pillen geven of doen die niks???

Heeft iemand een gouden tip voor me om Flint weer in goeie conditie te krijgen???
Hoi Annemieke,

Ik heb beloofd hier ook mijn steentje bij te dragen...

Ik ben absoluut geen voedingsexpert, dus die zaken laat ik graag aan de deskundigen van het forum over.

Bij een vacht en huid in slechte conditie wil berkenteer shampoo wel goede resultaten geven, en het is natuurlijk van samenstelling.

Dan moet ik de andere schrijvers gelijk geven: vanwege het overlijden van je andere hond lijkt het mij niet zo vreemd als Flint hierdoor flink van slag is. En dat kan zijn weerslag hebben op zijn conditie, zowel mentaal als lichamelijk.

Je zou Flint op een combinatie van Bach Bloesems kunnen zetten:

Walnut (aanpassen aan veranderde levensomstandigheden, dikker "schilletje")
Crab Apple (reinigingsremedie, werkt ook reststoffen van medicatie weg)
Olive (zorgt voor herstel bij algehele uitputting, lichamelijk en geestelijk).

Zalmolie (of verse vette vis) lijkt mij een goed plan, en ik heb wel eens gelezen dat in de magnetron gedroogde kippenlevertjes met knoflook een traktatie zijn voor veel honden. Zelf heb ik dat wel eens uitgeprobeerd (kippenlever, brrrrrrrrr yuck!!!) en mijn honden vonden het erg lekker...

Succes ermee!

Alithia

Barfplaats wordt gesponsord door