Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#498939
Red_Eyes schreef: die merken denk niet dat de dieren winkel bij ons dat verkoopt kwoon in belgie klein stadje aan de kust (wenduine) we hebben daar 1 dierenwinkeltje
Er is in Wenduine (Kerkstraat) een winkel die Duck verkoopt.
http://www.ducknatuurvoeding.com/Verdee ... nderen.htm
wat is het verschil tussen dat en bijvoorbeeld uit blik is dat dan vers vlees ofzo
Blikvoeding bestaat uit een paar procent gekookt vlees, veel water, bewaarmiddelen, kleur en smaakstoffen...
KVV zoals Duck, Carnibest, Rodi enz. zijn merken kant en klaar kompleet versvlees en bestaan hoofdzakelijk uit rauw vlees en bevatten geen bewaarmiddelen, kleur en smaakstoffen.
Ze worden verkocht en bewaard in de diepvries, en moet je op kamertemperatuur en rauw aan je hond geven.
Meer over kvv:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324
en over Barf:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9326
Door 202spots
#498940
Red_Eyes schreef: zo doosje zalm in de olie is dat dan niet beter inplaats van zuivere zalm olie
Wanneer je zalmolie in capules geeft, dan is dat b.v al 1000mg olie in 1 capsule, dus veel geconcentreerder (is dat 'n woord?) dan zalm uit blik, verse zalm iswel goed om af en toe te geven, maar de capsules kan je elke dag geven.
Door Red_Eyes
#498946
kben naar de apotheker geweest en hij heeft me viacutan plus voorgeschreven
ingredienten: plantaardige olie(bernagie-olie)
gelatine, visolie,kurkuma extract, groene thee extract, additieven: glycerol, vitamine E van natuurlijke oorsprong
speciaal ontworpen voor honden en katten kdenk wel dat ik het juiste meegekregen heb nu wat denken jullie
Door 202spots
#498987
Red_Eyes schreef: kben naar de apotheker geweest en hij heeft me viacutan plus voorgeschreven
ingredienten: plantaardige olie(bernagie-olie)
gelatine, visolie,kurkuma extract, groene thee extract, additieven: glycerol, vitamine E van natuurlijke oorsprong speciaal ontworpen voor honden en katten kdenk wel dat ik het juiste meegekregen heb nu wat denken jullie
Ik denk dat je evengoed capsule met ALLEEN Zalmolie erbij kan geven.
Door chrisje
#499242
Naar de dierenarts of dermatologe gaan en een afkrabsel laten doen. Als het demodex is dan helpen de meeste dingen niet en zal het niet op 1 2 3 opgelost zijn. Ik snap de fokker ook niet dat hij er zich vanaf wil maken met Daktarin. Demodex is trouwens erfelijk en noemen ze puppyschurft.
Na een afkrabsel kun je andere dingen uitsluiten.
Ik vind het wel rare plaatsen om Demodex te zijn. Meestal is uit dit zich aan de poten, oksels, mond, rond de ogen, ... .
Laatst gewijzigd door chrisje op do 23 feb 2006, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fynn
#499463
Had je de pup al vaker gezien en had hij/zij deze plekken toen ook al?
Ik zou er mee naar de da gaan om goed te laten onderzoeken wat het is ,je kunt nu wel vanalles zelf gaan ondernemen maar het is een pup van 8 weken waar je het over hebt.
Onze Rhodesian Ridgeback van 2 jaar heeft ook huidproblemen en na 2 kuren antibiotica die niets hielpen ben ik naar een hele goede homeopaat( die samenwerkt met een holistisch da) gegaan en die heeft ons heel goed geholpen.
De meeste da staan niet positief tegenover homeopathie maar ik heb zelf gezien dat het werkt.
Groetjes Rian,Juba en Fynn
Door Red_Eyes
#499531
ben naar da geweest voor afkrabsel en hij is er ook van overtuigt dat het demodex is alleen moet ik w8en op het resultaat die pillen viacutan plus mag ik blijven geven om de 2 dagen eentje

op die kale plekken begint alles te vervellen denk dat dat positief is wat is jullie mening

kan ik nog iets doen voorlopig tot ik resultaat heb van da wil echt dat het vlug weg is

ben naar die dierenwinkel in kerkstraat geweest en inderdaad hij verkoopt duck maar raade me het af omdat het nog maar een puppy is

wat moet ik doen help mij

hij heeft niet alleen plekken op zijn rug maar ook kleintjes aan de poten en zijn staart is bijna kaal
antwoord op: zijn rare plaatsen voor demodex

alvast bedankt voor de snelle reacties en zeker Lizzy voor haar goede hulp
Door Red_Eyes
#499560
ga ik doen heb op site van duck geweest en heb goed gelezen en bekeken en het kan alleen maar voordelig zijn maar ik denk dat hij bedoelde de dierenwinkel met puur rauw vlees geven

kan er me nu iemand zeggen of dat dat positief is dat die kale plekjes beginnen te vervellen kdenk dat de chimmel eraf valt :)
Door Lizzy
#499733
Nee, op zich denk ik niet dat dat bij Demodex een goed teken is. Demodex is ook geen schimmel maar een mijt. Een beestje. Ik vrees dat Demodex best een pittige behandeling vereist en dit wel even duurt. Is deze pup de enige uit het nest met Demodex? Misschien kun je alvast wat gaan lezen over Demodex: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2370. En als je Demodex intikt in de zoekfunctie van Barfplaats, dan vind je nog wel meer.

Overigens moet je ze bij die dierenwinkel vooral laten kletsen. Die hebben er duidelijk geen verstand van... Pfff, ik word zo ontzettend moe van die zogenaamde 'dierenspeciaal zaken' die werkelijk van toeten nog blazen weten..... Als ik jou was zette ik de pup echt snel op rauw!
Door chrisje
#499981
Als het effectief Demodex is, zal het iets van lange adem zijn. Reken maar op enkele maanden.
Bij mijn hond werd er een afkrabsel genomen en konden ze direct zien onder de microscoop of het demodex is.
Nadien regelmatig op controle gaan en terug afkrabsels laten nemen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door