Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#39933
zou dat zijn wat mijn honden gevoeld hebben toe ik het in hun oren spoot??
ze waren 1 week wel zillig
Gebruikersavatar
Door sylvia
#40188
[quote="Hitam"]
Ik heb een keer de oorcleaner van Leo in mijn eigen oren gedaan, om te voelen hoe dat was. Sindsdien gebruik ik hem nooit meer!!!!
AAAUUUW! :o :o :o
Ik durf ze niet meer zelf uit te proberen, maar eigenlijk zou je het wel moeten doen. Dan weet je wat je er in stopt.

In de praktijk maak ik een cleaner van een flesje Aloe Verasap en 10 druppels Tea Tree er in. Werkt voortreffelijk, heb ook dat nog niet in mijn eigen oor gedaan, durf echt niet meer. ::) ::)
[/quote]
Bij mij krijgen ze dat van pup af aan in hun oren en nog nooit heeft er 1 een piepje gegeven.
Mijn man moest normaal om de zoveel jaar naar de huisarts om zijn oor uitte laten spuiten,sinds hij er een paar druppels leo in gegooid is het niet meer nodig geweest.
Hij zegt dat het ook alleen een rot gevoel is in een oor wat niet goed is,zijn andere oor velde hij namelijk niks van de oordruppels.
Door avalon
#40286
[quote="Hitam"]
Ik heb een keer de oorcleaner van Leo in mijn eigen oren gedaan, om te voelen hoe dat was. Sindsdien gebruik ik hem nooit meer!!!!
AAAUUUW! :o :o :o
Ik durf ze niet meer zelf uit te proberen, maar eigenlijk zou je het wel moeten doen. Dan weet je wat je er in stopt.

In de praktijk maak ik een cleaner van een flesje Aloe Verasap en 10 druppels Tea Tree er in. Werkt voortreffelijk, heb ook dat nog niet in mijn eigen oor gedaan, durf echt niet meer. ::) ::)
[/quote]

Ik heb een keer toen ik ooronsteking had prodier oordruppels erin gedaan, maar ik kon het gewoon proeven omdat het via mijn oren in mijn keel kwam, maar het verzachte wel. Tea tree gebruik ik voor heel veel doeleinden ook tegen kkortslip, maar smaakt ook errug vies :-X
Door avalon
#40290
[quote="Ordell"]
Ik zie nergens de tip over verdunde citopogeen... ;)
[/quote]

Dit durf ik daarvoor niet te gebruiken. Ik gebruik het om mijn trimspullen mee te desinfecteren.

Heb je het etiket wel eens goed gelezen trouwens? Het is voor een doeltreffende reiniging van de huid. En dan bij de waarschuwingen: Irriterend voor de ogen en de huid. En bij de veiligheids aanbevelingen: Draag geschikte handschoenen en een beschermmiddel voor de ogen/gezicht. Ik vind het wel lekker fris ruiken.
Door Paul_Barte
#40293
>>Ik vind het wel lekker fris ruiken. <<

Ik vind het stinken als de Botlek!!!!!

Het is te gebruiken als oorreiniger, wel een oplossing maken van 10% in water. (mag eventueel 20% zijn).

Volgens mij heeft Lizzy het in het verleden ook uitgeprobeerd bij 1 van haar honden.
Door Lizzy
#40301
[quote="Paul_Barte"]
>>Ik vind het wel lekker fris ruiken. <<

Ik vind het stinken als de Botlek!!!!!

Het is te gebruiken als oorreiniger, wel een oplossing maken van 10% in water. (mag eventueel 20% zijn).

Volgens mij heeft Lizzy het in het verleden ook uitgeprobeerd bij 1 van haar honden.
[/quote]Ik vind het ook ontzettend goor ruiken! Bizar smerig zelfs. En ja, ik heb het inderdaad heel lang gebruikt voor Whoofer. Haar oren werden er waanzinnig schoon van, maar de bagger keerde helaas ook steeds weer terug. Nadat ik haar 100% graanvrij ben gaan voeren is haar oorontsteking pas echt weggegaan. Ik vermoed trouwens dat er een schimmel en gist in het oor zat en volgens mij krijg je dat niet dood met citopogeen. Overigens: mijn Whoofer gaf geen kick met de Citopogeen-oplossing hoor!
Door Jolly
#40376
ach de lucht van Citopogeen geet mij weer flashbacks naar de kibo en dan vooral rond de lammerentijd, alle hokjs uitsoppen, je handen ermee soppen voordat je in zo'n schaap, geit, koe of varken ging. ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#40517
Ik associeer citopogeen ook met lammertijd. De geur van opgedroogde pasgeboren lammetjes met citopogeen
Gebruikersavatar
Door Hitam
#40518
Volgens mij heeft Leo (pharmaceuticals) de samenstelling van de oorcleaner intussen gewijzigd.
Mijn oor was niets mis mee, maar het deed allemachtig pijn.

Als de oorcleaner via je oren in je keel komt, dan is je trommelvlies stuk! Anders kan het niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#40687
[quote="Hitam"]
Volgens mij heeft Leo (pharmaceuticals) de samenstelling van de oorcleaner intussen gewijzigd.
Mijn oor was niets mis mee, maar het deed allemachtig pijn.

Als de oorcleaner via je oren in je keel komt, dan is je trommelvlies stuk! Anders kan het niet.
[/quote]
en met kapotte trommelvliezen mag je geen oorcleaner gebruiken ;D
Door de fokker
#43206
Mijn ervaring is dat je niet teveel in de oren moet zitten, alleen zuiver maken als dat echt nodig is ( gewoon water met een beetje betadine -is te koop bij drogist)als je denkt dat er een ontsteking zit dan wat droogzetters gebruiken (ja deze worden bij koeien gebruikt). denk ook aan oormijt als de oren vuil zijn, wat dan goed helpt is een paar druppels Sebazin oplossen in water (een druppel in 30 cc) en deze oplossing een maal in het oor doen. Gebruik zo weinig mogelijk vette produkten, we zien ze wel eens oren vies van de zalf die gebruikt is en maar zalf over zalf tot het een vet en vies geheel is.
Mijn ervaring is dat de oren goed zuiver blijven als je er maar vanaf blijft. alleen controleren ruiken ze dan even kijken naar mijten (even een watten staafje vooraan in het oor draaien tegen het licht houden en kijken met een vergrootglas als er mijt zit zie je die bewegen)

Wij hebben al meerdere homeopathische middelen gebruikt voor van alles en nog wat tot nu toe hebben wij geen resultaten gezien. Als je af moet gaan van horen zeggen helpt homeopatie overal voor. Ik geloof overal in maar wil het wel eerst zelf zien of van iemand horen die het ook serieus geprobeerd heeft en niet alleen maar resultaat ziet omdat hij dat wil zien
Laatst gewijzigd door de fokker op wo 21 jan 2004, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#43212
Eens De Fokker. If it ain't broken, don't fix. Maar, als het al ontstoken is, dan moet je wel. Maak jij het oor dAn schoon met water/betadine? En wat zijn in hemelsnaam "droogzetters" en waar halen we dat ;D?
Door de fokker
#43246
droogzetters worden gebruikt bij koeien, dit is een antibioticum dat in de uier wordt gespoten om te voorkomen dat er een ontsteking ontstaat. is te krijgen bij uw dierenarts.

ik geeft ook aan dat gekeken moet worden of oren ontstoken zijn of dat ze vuil zijn t.g.v mijt. het verschil is goed te zien. als je twijfelt kun natuurlijk altijd je dierenarts laten kijken of contact opnemen met je fokker
Ook als er een ontsteking zit maken wij het zuiver met betadine, als je een ontstoken wond heb maak je die toch ook eerst zuiver. De omgeving van de onsteking is dan zuiver en ontsmet, het middel dat je dan gebruikt kan dan ook daarkomen waar het zijn werking moet doen. als ik zoiets aan de hand heb maak ik het oor of de wond eerste even zuiver voordat ik er weer iets in of op doe.
Laatst gewijzigd door de fokker op wo 21 jan 2004, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door