Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#434952
Het is nu de tijd van 't jaar voor Pumpkins!!
Wanneer je 'n Pumpkin tegenkomt zoals op deze foto staat....neem 'm dan mee naar huis.

Afbeelding

Maak 'm schoon en kook of stoom de in stukken gesneden pumkin, pureer en verdeel in kleine bakjes of plastic zakjes. Stop het in de vriezer en bewaar totdat je hond aan de diaree is, OF wanneer de ontlasting TEhard is.
Geef 1 of 2 dagen , 2 eetlepels door 't eten, en gegarandeerd dat 't helpt.
Ik heb altijd bevroren pumpkinmoes in de vriezer zitten,en ook als ze geen probleem hebben krijgen ze af en toe evengoed 'n beetje door 't eten geroerd omdat ze het heerlijk vinden.
Laatst gewijzigd door mahuni op do 01 dec 2005, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#434963
goeie tip, als ervaren pompoen vreter ;D I love the stuff, kan ik ook nog toevoegen dat je het ook schoongemaakt rauw kan invriezen. Ik vries hele pompoene geschild, schoon in blokjes gesneden zo in, heb ik jaar rond pompoen, voor zelf en beesten waar nodig, ook de pitten gebruik ik voor mens en dier ;D
#439358
Lizzy schreef: Dank je wel Dory :-*!

En by the way: rauwe pompoenpitzaden werken echt lintworm-afdrijvend! Geef ze regelmatig gestampt of gemalen aan je hond!

(de wonderen der natuur :D)
wat is dan regelmatig? Hier kan ik makkelijk pompoenen krijgen maar ik wist dit allemaal niet (morgen inslaan dus :))
#448369
Net wat we nodig hadden! Hobbes had verstopping en diarree, na buikgriepachtig iets en diverse medicatie http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=8;action=display;threadid=17580

Gisteren flink wat pompoenpuree met kippennek, vandaag 4 keer gewone poep! En hij vindt het idd lekker, likt het zo op.

Is het beter om te koken? Ik gaf het wel al vaak rauw door de mix.

Pielen jullie die schilletjes van de zaden eraf (met je tanden)?
Voor de mens rooster ik ze eerst, gaat het schilletje er beter af.
Door 202spots
#448371
Fijn dat 't geholpen heeft!!
Voor anti diaree en anti verstopping, is 't beter wanneer de pompen gekookt is vind ik.
Ik weet niet hoeveel "flink wat" is....maar ik geef 2-3 eetlepels door hun eten.

Zoals al in de andere topic gezet had, ik vind 't 'n berewerk om die dingen te pellen en dan van die kleine rot zaadjes over te houden, daarom koop ik ze liever.
Wanneer je de pitten gaat roasteren, dan heeft het niet dezelfde eigenschapppen alsdat ze rauw zijn, en om voor ontwormen te gebruiken moeten ze dus wel rauw zijn.
Laatst gewijzigd door mahuni op di 20 dec 2005, 05:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#449416
Ik weet niet of voor pompoenpitolie hetzelfde geldt maar dit had ik van de week overschreven uit mijn voedingsboek:

""Supervoeding. De zaden kunnen gebruikt worden als behandeling tegen lintworm. Een van de vele traditionele 'kruiden'middelen tegen parasieten die echt werken. Doordat ze veel zink bevatten zijn pompoenzaden bijzonder belangrijk voor mannen. Zink is essentieel voor de productie van vruchtbaar sperma en daarnaast een specifieke beschermende stof voor de prostaat".
#449515
Karin & Pyrs schreef: Met name voor bovenstaande geef ik het preventief .....
Nou, beslist een goed idee! Maar ook voor dek-reuen niet verkeerd, lijkt me! (qua gezond en actief sperma). Ik denk alleen dat pompoen-zaden (rauw) veel goedkoper is als pompoenolie en het resultaat is hetzelfde. Ik was vandaag bij de Tuinen en daar hadden ze zakken pitten van 500 gram voor 5 euro. Volgens mij zou 1 dessertlepel a eetlepel per dag voldoende zijn. Ik plet ze eigenlijk altijd in een vijzel of in de koffiemolen. In de koffiemolen krijg ik het echt tot poeder, maar volgens mij is dat niet persee nodig.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door