Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Fido
#1046022
Hitam schreef: Ik schrijf het als dierenarts geregeld voor met soms ronduit schokkende resultaten. Honden en katten die weer helemaal opknappen.
Vind het nog steeds een prima middel.
Ook bij ons hele goede ervaringen!
Door geer
#1049426
Vraagje van andere orde...ik ben toevallig bezig met nieuw Cholodin materiaal (folders, info etc.). Nu zou ik het leuk vinden om daarin ook een aantal goede ervaringen aan te halen... Dus als iemand leuke verhalen heeft en die naar mij zou willen mailen of PB-en, dan heel graag!
Door Nynke
#1052467
ik merk wel dat Gunnar helderder is, sinds hij Cholodin krijgt. Niets wat ik kan bewijzen, maar het is een duidelijk gevoel. Ik heb Geer al een pb gestuurd ::)
Door vagebond
#1052898
Ik ben het aan het testen op 2 oude teckeldames, 14.5 en bijna 13 jaar. Ben nu een paar wkn bezig. Die van 13 loopt soms buiten gewoon de andere kant uit en die van 14.5 staat wel eens ergens in een kamer te kijken, haha. Zo van: waar ben ik nou eigenlijk?? Kan er nog niet zinnigs over zeggen, wacht tot het potje op is.
Door Kefraya
#1054062
Poes Cleo staat sinds twee weken op de cholodin en ik merk echt helemaal niets aan haar.
Ze zou er levendiger van moeten worden, helderder en actiever, maar ze is nog net als altijd. Ik ga voorlopig wel even door, maar opzienbarend vind ik het effect nog niet...
Door Adriana+Mo
#1054084
het duurt af en toe even voordat mijn kater (13 jaar MoMo) mij herkent. ook andere reacties zijn trager dan ik gewend ben.
hij heeft een prednisolon-vergiftiging  (tegen jeuk maar kon er absoluut niet tegen) achter de rug, paar maanden suikerziek, nu van insuline af en het gaat over het algemeen goed met hem.
kwam jullie berichten over Cholodin tegen (puur natuur maar nu NML health?).
hebben jullie nog steeds goede ervaringen?
nog steeds verkrijgbaar? rondgebeld maar tot dusver nergens op voorraad hier (DHaag) in de buurt.
Door geer
#1054170
Nou, ik kan zelf natuurlijk wel de binnengekomen goede ervaringen opnoemen, maar dat telt niet  ;D

Wat ik wel weet is dat 'dementie' nog steeds een vrij 'vaag' begrip is in dierenland. Het is immers niet, zoals bij mensen, duidelijk vast te stellen door (verbale) tests. Bij dieren is het veelal het uitsluiten van andere mogelijke oorzaken, bij katten kan bijvoorbeeld een te snel werkende schildklier ook hetzelfde soort gedrag veroorzaken en ook dingen als doofheid of slechter zicht kunnen lijken op dement gedrag. Het zal dus waarschijnlijk alleen werken bij dieren die daadwerkelijk een cholineprobleempje hebben...en anders 'doet het niets', of in ieder geval niets merkbaars voor het gedrag waarvoor het wordt ingezet. Lijkt mij zo tenminste...
Door Adriana+Mo
#1123126
Mo (ong. 5 kg - kater van 13 jr) krijg nu ongeveer 1 maal per week een kwart cholodin (zie eerder bericht) en wordt daar uitgelaten, vrolijk en speels van.
daarna zakt het weer wat terug maar ik heb het gevoel dat hij met af en toe beetje cholodin zich over de hele linie beter voelt. met een halve tablet had ik een halve dag een soort van adhd-kat, erg onrustig en overactief.
het werkt bij Mo binnen een paar uur en hij krijgt het in een lege capsule, soms samen met wat vit. c,  want hij vindt het niet te pruimen. dan werkt het een paar etmalen (heb ik de indruk) en zakt het daarna weer wat af, maar ik ben er zeker positief over. groetjes van Adriana en MoMo
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#1155552
Hallo,
onze 10 jarige (maine coon) poes Kayenta tobt al tijden met huidproblemen. (nou ja..wij tobben, zij krabt en likt) Ze is allergisch voor vlooien (hándig voor een poes....leuk geregeld!) maar na adequate vlooienbestrijding was het nog steeds niet in orde. Toen zijn we op het voedsel gaan letten en bleek ze heftig te reageren op smuldier....dat kreeg ze dus niet meer....maar nog altijd was het niet over en zo kwam ik bij cholodin terecht. Ze kreeg meteen 1 tablet per dag en ze knapte er énorm van op! De huid was bijna helemaal heel en het haar begon weer goed te groeien. Maar wat een erg leuk bij effect was, ze werd weer helemaal maf en speels!
Vorige week ben ik het in alle hectiek een paar keer vergeten te geven, en toen kwam de irritatie ook terug. Lijkt me dus duidelijk dat het haar goed helpt.
En het bij-effect...érg leuk!
:-)
groet!
Inge
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door