Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ocean
#1189691
Ik was aan het googelen omdat mijn teefje van de dermatholoog Cholodin heeft voorschreven, wat ik iedere dag moet toevoegen aan de voor haar zelf te bereiden maaltijden.
Ik lees op het forum, dat het vooral aan oude honden wordt voorgeschreven tegen dementie en aanverwante klachten. Jullie snappen zeker wel, dat ik heel verbaasd ben dat de dermatholoog dit aan een 3 jaar oud hondje voor schrijft wat een eiwit en tarwe allergie heeft, en daardoor de hele dag krabt tot bloedens toe, vooral haar oren moeten het ontgelden, en rondom de staart, ook de achterkant van de voorpoten zij helemaal kaal van het krabben.
Ik heb het middel gewoon bij mijn dierenarts kunnen bestellen.
Heeft iemand ervaring met cholodin bij jonge buiten de allergie om gezonde honden
Gebruikersavatar
Door ingeastrid
#1189863
Hallo,
ik weet niets van honden, maar onze poes van 10 krijgt het ook voornamelijk voor haar huid en het werkt geweldig!
Ik heb trouwens nog een aantal pillen voor een hond...per ongeluk.
Als je even een pb stuurt kun je ze overnemen als je wilt. Het zijn er niet zoveel, maar genoeg om even te kijken wat het effect is.
groet,
Inge
Door yenz
#1214137
geer schreef: Vraagje van andere orde...ik ben toevallig bezig met nieuw Cholodin materiaal (folders, info etc.). Nu zou ik het leuk vinden om daarin ook een aantal goede ervaringen aan te halen... Dus als iemand leuke verhalen heeft en die naar mij zou willen mailen of PB-en, dan heel graag!
Hoi, ik ben nu één jaar en 3 mnd verder, mijn hond leeft nog steeds en is voor haar leeftijd in redelijke goede gezondheid dank zij de 'cholodin. Ik weet dit omdat ik 2 x gestopt ben en dan zag ik m'n meisie achteruit gaan, dus voor de rest van haar leven krijgt zei van mij 1 x per dag een half pilletje.
Zie mijn vorige posting 'http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 09.15.html'

Beetje krom, maar ze is er nog :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door yenz op ma 23 mar 2009, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kipsel
#1277875
Is er ook iemand met ervaring voor gebruik van Cholodin bij chronische obstipatie?
Mijn poesje van 9 jaar heeft hier last van, krijgt nu sinds een paar maanden dagelijks Lactulose, maar bij de Cholodin staat dat het evt in combinatie met Mifloran goede resultaten heeft. Is het een mogelijkheid om hiermee van de Lactulose af te komen (pillen ingeven is mallelijker dan iets vloeibaars ;-) )
Door maddoc
#1277917
Ik begeleid een mevrouw van halverwege de 80 met een siamees met chronische obstipatie klachten.
En daarvoor heel hoog op de lactulose staat en dan nog gaat het regelmatig goed mis. Probleem om andere opties uit te proberen is dat kat zo kieskeurig is en alleen droogvoer lust en dat nu ook heel wisselend eet en de beperkingen in de mogelijkheden van de eigenaresse door haar leeftijd.
Ik heb haar dus ook Cholodin en Mifloran gebracht  ong 10dgn geleden, ik heb me er de afgelopen 10 dgn niet mee kunnen bemoeien doordat een van mijn eigen katten ziek is, maar ze vertelde vanavond dat hij elke dag de Cholodin heeft gehad (vindt hij zowaar lekker), de Mifloran had ze maar een keer gegeven omdat hij daarna zulke vieze, dunne ontlasting had gehad! Verder gaat het naar haar idee nu goed met de ontlasting en eet hij ook weer goed.
Dus het lijkt zeker wat te doen. Ik heb haar het idee achter de Mifloran nog weer eens uitgelegd en dat even diarree helemaal niet erg is, dat ik daar juist blij mee was. Ze gaat het dus weer geven en dan kijken wat het effect is, met de dosering spelen en hopelijk de lactulose iig minderen.
Door Eef+Stippels
#1277927
Kipsel schreef: Is er ook iemand met ervaring voor gebruik van Cholodin bij chronische obstipatie?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar cholodin is hiervoor volgens de leverancier inderdaad geschikt, aangevuld met mifloran.
Ik zou het zeker proberen, wie weet kun je dan zonder de lactulose...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door