Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3469355
Ik ben op zoek naar een holistische dierenarts. Ik ben nu op vakantie in Nederland met mijn honden en omdat het met Duffy en haar maag/darmklachten opeens weer helemaal niet gaat leek me dat een goed idee.
Ik ben alleen veel te laat met bedenken dat ik daar heen wil en de praktijken in de buurt hebben geen plek. (Randstad)
Weet iemand een goede holistische dierenarts die meestal ook snel plek heeft?
Afstand maakt me helemaal niks uit.
Inmiddels heb ik ook de giardia test besteld bij het Woud.
Laatst gewijzigd door lberghoef op do 28 mar 2024, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#3469362
Lastig. Want je hebt dan een holistisch dierenarts nodig die veel van maag/darmen weet. En tot nu toe vind ik echte diepgaande kennis over de darmen bij de holistisch dierenartsen waar ik ben geweest een beetje tegenvallen. Idem voor allerlei nieuwe natuurgeneeskundige therapeuten die als paddenstoelen de grond uit schieten. Tannetje Koning heeft volgens mij een patiëntenstop. Caspar Broekman kun je over het algemeen redelijk snel terecht (maar 1 of 2 weken moet je wel op rekenen). En wil je echt naar een zweverige dierenarts, dan zit er nog een op de Rijnstraat in Amsterdam (en daar lopen mensen mee weg of ze vinden het de grootste zak op aarde). Die weet wel veel van Giardia.
#3469376
Dank je Lizzy.
Gisteravond zat ik weer bij de dierenarts, ze was aan het rillen en had weer hoge koorts. Onderzocht, beetje buikpijn, eigenlijk wilden ze haar houden voor verdere onderzoeken maar hallo zeg wat een tarieven hier in Nederland, schrok me dood. Dus nu een koortsverlager en ontstekingsremmer gehad en kijk het nog even aan of ik mijn vakantie af kan maken hier of dat ik terug moet naar Frankrijk.
Ik heb net mijn topic uit 2021 erbij gehaald waarin ik precies dezelfde ellende beschrijf en uiteindelijk uit pure wanhoop het giardia protocol ben gaan volgen en panacur heb gegeven.
Ze is overduidelijk niet lekker, wel goeie drollen vanochtend en haar eetlust verminderd niet, zelfs niet met koorts. Snap er niks van.
Ik krijg hopelijk snel de test van Het Woud daar wil ik echt mee beginnen en dan weer verder kijken.
Ik ben echt weer lichtelijk wanhopig aan het worden.
#3469378
lberghoef schreef: zo 10 mar 2024, 08:08 Dank je Lizzy.
Gisteravond zat ik weer bij de dierenarts, ze was aan het rillen en had weer hoge koorts. Onderzocht, beetje buikpijn, eigenlijk wilden ze haar houden voor verdere onderzoeken maar hallo zeg wat een tarieven hier in Nederland, schrok me dood. Dus nu een koortsverlager en ontstekingsremmer gehad en kijk het nog even aan of ik mijn vakantie af kan maken hier of dat ik terug moet naar Frankrijk.
Ik heb net mijn topic uit 2021 erbij gehaald waarin ik precies dezelfde ellende beschrijf en uiteindelijk uit pure wanhoop het giardia protocol ben gaan volgen en panacur heb gegeven.
Ze is overduidelijk niet lekker, wel goeie drollen vanochtend en haar eetlust verminderd niet, zelfs niet met koorts. Snap er niks van.
Ik krijg hopelijk snel de test van Het Woud daar wil ik echt mee beginnen en dan weer verder kijken.
Ik ben echt weer lichtelijk wanhopig aan het worden.
Dit is toch heel raar?!??!! Wat on earth is er met haar aan de hand? Ik snap ook wel dat ze haar wilde houden voor verder onderzoek. En ja, de tarieven hier zijn echt meer dan verschrikkelijk :-X

Het Woud, als ik het zo lees denk ik niet direct aan giardia. Is het misschien een probleem met de alvleesklier? Een ontstekingsachtig proces in de pancreas? Misschien wel bloed laten prikken? Ook daar op. En galwegen mee laten nemen? Misschien dat er galstenen zitten?
#3469379
De vorige keer dacht ook niemand aan Giardia maar was het het toch wel.
Bloed meerdere keren al getest, tijdens koortsaanval zijn de ontstekingswaarden toren hoog maar in de normale perioden is alles normaal.
Ik vind het echt een raadsel. Echo ga ik weer doen hoor maar dan liever in Frankrijk want dat is een 4e van de prijs hier...
En als dat allemaal niets uitwijst dan maar een endoscopie want dit is ook geen leven.
#3469386
lberghoef schreef: zo 10 mar 2024, 10:55 De vorige keer dacht ook niemand aan Giardia maar was het het toch wel.
Bloed meerdere keren al getest, tijdens koortsaanval zijn de ontstekingswaarden toren hoog maar in de normale perioden is alles normaal.
Ik vind het echt een raadsel. Echo ga ik weer doen hoor maar dan liever in Frankrijk want dat is een 4e van de prijs hier...
En als dat allemaal niets uitwijst dan maar een endoscopie want dit is ook geen leven.
Giardia is een etter. Echt een groot etter. Dat weet ik inmiddels. Hoewel ik er nu wel 100% zeker van ben dat alleen volwassen honden met een minder goed darmmicrobioom er ook daadwerkelijk last van hebben.

Ga je eerst een echo doen voordat je bloed prikt? Is het niet handiger om dat andersom te doen?
#3469427
Ik wacht nu nog op de resultaten van het woud, dan volgende week bij mijn eigen da bloedprikken, dan echo.
In die volgorde ;)

Inmiddels gaat het weer beter, ze loopt weer wat sneller en lijkt weer wat blijer. Perfecte ontlasting ook.
Maar ik ben op iedere pijntje, rare stap, geluid, beweging gefocused omdat ik zooooo bang ben dat het weer gebeurt...
#3469577
Ik heb de uitslag van het Woud terug. Geen giardia maar een haakworm besmetting met meerdere plusjes...
Niet verwacht... maar kan me wel vinden in de symptomen.
Gisteren bloed laten prikken en bleek ook dat ze bloedarmoede had en een ontsteking ergens. Zelf vermoedde ik in de darmen... nu nog meer.
#3469583
lberghoef schreef: vr 15 mar 2024, 23:43 Ik heb de uitslag van het Woud terug. Geen giardia maar een haakworm besmetting met meerdere plusjes...
Niet verwacht... maar kan me wel vinden in de symptomen.
Gisteren bloed laten prikken en bleek ook dat ze bloedarmoede had en een ontsteking ergens. Zelf vermoedde ik in de darmen... nu nog meer.
Van https://mcvoordieren.nl/kennisbank/maag ... oedarmoede.

Haakwormen bij hond en kat

Haakwormen vinden we met name bij dieren in asielen, kennels en bij zwerfdieren, maar ook bij “gewone” huishonden en katten.

Honden besmetten zich met de Belgische en Nederlandse haakworm (Uncunaria stenocephala) door het oplikken van besmette grond. Besmetting via de huid lukt minder goed. De larven kunnen door de huid dringen en daar jeuk geven, maar daarna sterven de larven af en ze bereiken nooit de darmen.
Haakworminfecties zijn vaak mild, maar kunnen ook ernstige darmontsteking veroorzaken.

De Zuid-Europese haakwormen van de hond (Ancylostoma caninum) zijn agressiever, dringen via de huid binnen (jeuk aan de poten) en veroorzaken een donkere slijmerige ontlasting en bloedarmoe
#3469643
Een holistische da heb ik nu niet meer nodig...ik weet waar de klachten vandaan komen. Ik heb nu ontwormd maar duffy heeft wel bloedarmoede en alle symptomen die daar bij horen. Ze eet nu ook slecht dus ik vind het erg lastig.
#3469652
lberghoef schreef: ma 18 mar 2024, 08:39 Een holistische da heb ik nu niet meer nodig...ik weet waar de klachten vandaan komen. Ik heb nu ontwormd maar duffy heeft wel bloedarmoede en alle symptomen die daar bij horen. Ze eet nu ook slecht dus ik vind het erg lastig.
Ai! Ik zie het, haakwormen. Die moeten er inderdaad gewoon uit. Lust ze nu botten bouillon? Dat heelt de darmen en zieke honden sterken daar ook van aan. Botten bouillon liefst zelf gemaakt maar anders kant en klaar gekocht bij bijv. Oerbouillon (en dan alleen de kip versie want in de rundversie zit ui en prei) of de bottenbouillon van zorg en natuur (onder het kopje soepen).
#3469767
Lizzy, weet jij misschien hoe vaak je moet ontwormen bij een behoorlijke haakworm besmetting? De da in Nederland zei over een maand weer maar zei ook dat ze geen ervaring heeft met haakworm. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 1 pilletje genoeg is....
Ik heb bottenbouillon besteld. Ze eet heel slecht, is heel kieskeurig geworden. Terwijl duffy de grootste eter was hier. Ze heeft echt last vd bloedarmoede. Ze is heel snel moe ook, het is zo zielig.
#3469793
lberghoef schreef: vr 22 mar 2024, 20:35 Lizzy, weet jij misschien hoe vaak je moet ontwormen bij een behoorlijke haakworm besmetting? De da in Nederland zei over een maand weer maar zei ook dat ze geen ervaring heeft met haakworm. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 1 pilletje genoeg is....
Ik heb bottenbouillon besteld. Ze eet heel slecht, is heel kieskeurig geworden. Terwijl duffy de grootste eter was hier. Ze heeft echt last vd bloedarmoede. Ze is heel snel moe ook, het is zo zielig.
Ik kan niks vinden dat je het zou moeten herhalen.
Wat een narigheid zeg, echt heel heftig! Hoeveel plusjes +++ had ze eigenlijk?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door