Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Boghy14
#3465741
Hallo,

Ik ben nieuw hier en zou graag een vraag stellen.
Ik heb een Tibetaanse terriër reu van 3,5 jaar oud, ik heb hem met 7 maanden gekregen en vanaf die leeftijd heeft hij last van blaasontsteking door struviet.

Hij heeft paar keer antibiotica gekregen hiervoor, maar meestal na aantal weken kwam het probleem weer terug.
Ik moet van de DA Royal canin urinery s/o gaan geven, maar hij eet dat niet, heb het 10 dagen geprobeerd, met dwang voeren etc,….
Nu heeft hij altijd vers vlees gekregen van kivo.

Nu ben ik laats bij een orthomoleculair DA geweest, en daar wat info gekregen over het eea, betreffend vers vlees, dat het goed is rood en vooral wild vlees te voeren.
Vit c met ascorbaat voor aan te zuren.

Nu heb ik laats al puur cranberry gekocht, hem gegeven,….wel 5x die nacht flink aan de diarree geweest, dus dat durf ik nu niet meer te geven.

Ik test elke week met PH staafjes zijn zuur, had het redelijk onder controle met trovet anti struviet, heb dat wat afgebouwd nu weer telkens op 7,5.

Nu ben ik afgelopen zaterdag met zilverwater begonnen omdat er ook elke keer in de test blijft aangeven dat er een ontsteking aanwezig is.
Het wordt daar in eerste instantie iets erger van heb ik me laten vertellen.,…?

Het liefste wil ik hem gewoon met vers vlees en bv zilverwater en iets natuurlijks voor aan te zuren het onder controle krijgen.
Zijn er hier mensen die ervaring met zilverwater hebben en struviet?

Ik word er nerveus van omdat ik niet weet hoe ik het onder controle kan krijgen, en de DA heeft me bang gemaakt met steentjes bij een reu echt gevaarlijk is, en dat is natuurlijk het laatste wat ik wil!

Alvast bedankt voor jullie hulp
Door Lizzy
#3465746
Boghy14 schreef: di 12 dec 2023, 22:24 Hallo,

Ik ben nieuw hier en zou graag een vraag stellen.
Ik heb een Tibetaanse terriër reu van 3,5 jaar oud, ik heb hem met 7 maanden gekregen en vanaf die leeftijd heeft hij last van blaasontsteking door struviet.

Hij heeft paar keer antibiotica gekregen hiervoor, maar meestal na aantal weken kwam het probleem weer terug.
Ik moet van de DA Royal canin urinery s/o gaan geven, maar hij eet dat niet, heb het 10 dagen geprobeerd, met dwang voeren etc,….
Nu heeft hij altijd vers vlees gekregen van kivo.

Nu ben ik laats bij een orthomoleculair DA geweest, en daar wat info gekregen over het eea, betreffend vers vlees, dat het goed is rood en vooral wild vlees te voeren.
Vit c met ascorbaat voor aan te zuren.

Nu heb ik laats al puur cranberry gekocht, hem gegeven,….wel 5x die nacht flink aan de diarree geweest, dus dat durf ik nu niet meer te geven.

Ik test elke week met PH staafjes zijn zuur, had het redelijk onder controle met trovet anti struviet, heb dat wat afgebouwd nu weer telkens op 7,5.

Nu ben ik afgelopen zaterdag met zilverwater begonnen omdat er ook elke keer in de test blijft aangeven dat er een ontsteking aanwezig is.
Het wordt daar in eerste instantie iets erger van heb ik me laten vertellen.,…?

Het liefste wil ik hem gewoon met vers vlees en bv zilverwater en iets natuurlijks voor aan te zuren het onder controle krijgen.
Zijn er hier mensen die ervaring met zilverwater hebben en struviet?

Ik word er nerveus van omdat ik niet weet hoe ik het onder controle kan krijgen, en de DA heeft me bang gemaakt met steentjes bij een reu echt gevaarlijk is, en dat is natuurlijk het laatste wat ik wil!

Alvast bedankt voor jullie hulp
Soms hebben honden een afwijking in het urinesysteem waardoor ze steeds struviet ontwikkelen. Dus in plaats van alsmaar antibiotica voor te schrijven, had je dierenarts je beter door kunnen sturen om eens verder te laten onderzoeken....

Ik raad je aan om een KVV te geven waar geen groenten aan toe is gevoegd (voorlopig zelf ook geen groenten geven omdat dit de urine alkalisch maakt. Dus geen groenten, geen fruit), waar absoluuuut geen rijst aan toe is gevoegd en ook geen premix (vitamine/mineralen preparaat). En al helemaal geen onzin rotzooi als vis/zalmolie (dat in KVV hartstikke snel oxideert).

Stap dus over op een KVV zonder toevoegingen en welke smaak je voert of welk diersoort: maakt niet uit, als je maar afwisselt.

Daarnaast verzuurt ascorbinezuur slecht. Dus daar ging ik niet mee door. Ik zou aanzuren met biologische troebele appelazijn. Door het eten. Wat weegt hij? Kilootje of 10? Geef hem maar 2 theelepels door zijn eten. En cranberry verzuurt ook en moet je langzaam opbouwen. Cranberry heeft wel voordelen, het zou voorkomen dat de bacteriën aan de wand van de blaas hechten. Ik zou dus zelf beide geven, Cranberry om te beginnen in een mini mini dosering.

Ik weet niet hoe je de pH waarde meet? Maar dit moet altijd op hetzelfde moment van de dag. Want de pH waarde van de urine fluctueert en als je de ene dag 's morgens meet en de andere dag 's avonds: zit je appels met peren te vergelijken. Het beste meet je de pH waarde in de ochtend, voor hij eten heeft gehad. En dan ook in verse urine! De pH waarde rond de 6.5 is prima.

Zilverwater vind ik helemaal niet geschikt. Men doet of dit zo onschuldig is maar het doodt bacteriën. Ook de goede. Dus ja, je kunt dit tijdelijk geven maar geef het aub niet te lang. Ik gaf het zelf niet. Heb er nog nooit iets goeds van gezien, van colloïdaal zilver.

Laat je hondje ook extra vocht drinken. Niet door water door het eten te gooien want daarmee verdun je zijn voeding teveel. Maar geef hem tussendoor bone broth.
Door Boghy14
#3465748
Bedankt voor je antwoord, ik meet de PH altijd op hetzelfde moment ‘s avonds na het eten,…want dan was ie schijnbaar lager dan ervoor zei de DA. 🫣

Die cranberry heb ik van puur, maar dat zijn capsules dus kan ik niet echt halveren.
Het is een flinke Tibetaan 21 kilo,..evengoed met goeie stamboom maar wat groot uitgevallen. 😂

Hoeveel mag ik dan geven om te beginnen met appelazijn?
Door Lizzy
#3465749
Boghy14 schreef: wo 13 dec 2023, 08:57 Bedankt voor je antwoord, ik meet de PH altijd op hetzelfde moment ‘s avonds na het eten,…want dan was ie schijnbaar lager dan ervoor zei de DA. 🫣

Die cranberry heb ik van puur, maar dat zijn capsules dus kan ik niet echt halveren.
Het is een flinke Tibetaan 21 kilo,..evengoed met goeie stamboom maar wat groot uitgevallen. 😂

Hoeveel mag ik dan geven om te beginnen met appelazijn?
Ga de pH waarde liever in de ochtend meten, voordat hij gegeten heeft.

Zo, dat is zeker een flinkerd :biggrin2: ! Geef hem 3 theelepeltjes appelazijn per dag.
Gebruikersavatar
Door pike
#3466727
Je kan de capsules van puur cranberry openmaken, het zijn twee hulsjes in elkaar geschoven. Even voorzichtig draaien en trekken. Dan kan je het poeder in kleinere porties geven.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door