Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3462668
Hoi allen,

Bij mijn 12-jarige teef ontdekte ik vreemde zwarte bultjes en een week later een melkkliertumor. De bultjes bleken maligne epithelioïde neoplasie, waarschijnlijk een uitzaaiing van de melkkliertumor. De laatste is in een week tijd verdubbeld in grootte. Vanwege haar leeftijd en de ernst van alles is besloten verder niet te behandelen.

Na het lezen van een aantal onderzoeken, zou ik nu graag CBD inzetten om de groei en uitzaaiingen wellicht af te remmen. Ik heb alleen geen idee waar te beginnen.

Met welk merk? CBD en THC? in elke doseringen?
Heeft iemand tips of antwoorden?
#3462670
THC is nog steeds giftig voor honden. Maar, om het effectief te laten werken, moet er 0.3 THC in zitten (full spectrum hemp extract). Maar meer dan dat moet er niet in zitten. Heb ik vernomen via Planet Paws in een interview met Angelo Ardelino. Waar je op moet letten, volgens Angelo Ardelino :

1)Het moet een product zijn geschikt voor dieren.
2)Full spectrum hemp extract.
3)Certificaat van een laboratorium.
4)Extract van de bloemen.
5)Geen smaakstoffen toegevoegd.

Goed, kom je natuurlijk via haar op haar eigen website terecht (https://cbddoghealth.com/cbd-oil-for-dogs/) met haar eigen producten en ik zou werkelijk geen vertaalslag kunnen maken van haar product naar een Nederlands product. In geval van kanker zou ik zelf ook niet graag zelf "aanrommelen". Ik weet niet of je toevallig in de buurt van Amsterdam woont? Want dan zou ik Caspar Broekman vragen om hulp.

Ik weet verder niet hoe je Engels is? Maar er staan op youtube meerdere interviews met Dr Karen Becker en Robert Silver over het gebruik van CBD olie bij honden.
#3462757
pike schreef: za 02 sep 2023, 21:43 Deze gebruikte ik voor Duc, op aanraden van Paul Mandigers:
https://www.wedihemp.nl/wedihemp-kopen/cbd-olie-raw-10/
(voorheen heette het medihemp)
In de gigantische dosering van 2x daags 1 druppel. Later is dat wel wat omhooggegaan maar ik weet niet meer exact hoeveel.
Dat ziet er wel als een mooi merk uit. En dat is 10% CBD dus dat is ook wel echt een sterke! Goed om te weten dat deze bestaat!
#3462760
Bedankt voor de tip!!

Ik heb drie van de meer bekende natuurlijke dierenartsen gemaild en kreeg van allen een wat onbevredigend antwoord.. benoemen van de mogelijkheid van kruiden of een zalf. Maar geen doseringen van cbd. Ik hoopte snel een antwoord te krijgen waar ik iets mee kon.

Zou ik toch zelf starten met de Wedihemp?

@pike, heb jij dit ingezet voor iets neurologisch aangezien het via Mandigers ging?
#3462780
Miriam en Django schreef: zo 03 sep 2023, 10:23 Bedankt voor de tip!!

Ik heb drie van de meer bekende natuurlijke dierenartsen gemaild en kreeg van allen een wat onbevredigend antwoord.. benoemen van de mogelijkheid van kruiden of een zalf. Maar geen doseringen van cbd. Ik hoopte snel een antwoord te krijgen waar ik iets mee kon.

Zou ik toch zelf starten met de Wedihemp?

@pike, heb jij dit ingezet voor iets neurologisch aangezien het via Mandigers ging?
Misschien dat ze je liever eerst zien, met hond?
Ik zou qua dosering een beetje kijken naar de mensendosering. Ik weet niet groot/zwaar jouw hond is maar ik heb wel begrepen dat honden CBD sneller afbreken. Dus beginnen met bijv. 2 keer per dag 1 druppel. Van 10% CBD. En dan kijken hoe dat gaat. Beter heel voorzichtig beginnen en langzaam opbouwen, denk ik.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door