Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lara15
#3462384
Hallo!

Mijn labrador heeft ED en is daar in juni aan geopereerd. Ze is al 8 jaar en heeft helaas dus ook al artrose opgelopen in haar ellebogen.

2 jaar geleden kreeg ze al de diagnose spondylose dus krijgt ze al langer visolie. Maar ik weet eigenlijk niet wat de ideale dosering ervan is bij artrose om effect te hebben. Momenteel krijgt ze dagelijks 1 van deze algenoliecapsules: https://www.hollandandbarrett.be/shop/p ... a-60045836

Is eentje per dag voldoende? En is het een goede dosering of zijn er nog betere? Ook andere tips voor goede supplementen bij ED/artrose zijn welkom!
Door Lizzy
#3462387
Lara15 schreef: di 22 aug 2023, 21:01 Hallo!

Mijn labrador heeft ED en is daar in juni aan geopereerd. Ze is al 8 jaar en heeft helaas dus ook al artrose opgelopen in haar ellebogen.

2 jaar geleden kreeg ze al de diagnose spondylose dus krijgt ze al langer visolie. Maar ik weet eigenlijk niet wat de ideale dosering ervan is bij artrose om effect te hebben. Momenteel krijgt ze dagelijks 1 van deze algenoliecapsules: https://www.hollandandbarrett.be/shop/p ... a-60045836

Is eentje per dag voldoende? En is het een goede dosering of zijn er nog betere? Ook andere tips voor goede supplementen bij ED/artrose zijn welkom!
Ik vind dit super fijne capsules maar voor ED (wat merkbaar is) denk ik dat je er best twee per dag mag geven want zo hoog gedoseerd zijn ze niet. Overigens als het op artrose aankomt en het verschil tussen EPA en DHA: studies wijzen uit dat EPA stoffen uitschakelen die leiden tot kraakbeendegeneratie. DHA doet dat minder goed. Maar, DHA helpt bij artrose weer beter tegen de pijn en dat komt dan weer doordat DHA de "ik voel me goed" endorfines reguleert. Ik heb hier een heel stuk tekst uitgewerkt over de diverse soorten vis/algenolie:

viewtopic.php?f=8&t=137276&p=3366009&hi ... e#p3366009

En ik denk dat het geen kwaad kan om je algenolie capsules af te wisselen met Royal Green visolie. Als je dat liever niet doet, zou je ook 2 capsules algenolie kunnen overwegen.

Wat verder nog een goed idee is: collageen type 2 (NOW - ik bestel die in de USA, bij I herb).

Groenlipmossel is eventueel nog een optie.

En glucosamine/chondroitine/MSM.

En wat ik zelf ook zeker zou geven: Golden Paste van geelwortel!

En bij pijn zou je naar pYnmix kunnen kijken van Krachtig Kruid!
Door Lara15
#3462391
Lizzy schreef: do 24 aug 2023, 08:21 Ik vind dit super fijne capsules maar voor ED (wat merkbaar is) denk ik dat je er best twee per dag mag geven want zo hoog gedoseerd zijn ze niet. Overigens als het op artrose aankomt en het verschil tussen EPA en DHA: studies wijzen uit dat EPA stoffen uitschakelen die leiden tot kraakbeendegeneratie. DHA doet dat minder goed. Maar, DHA helpt bij artrose weer beter tegen de pijn en dat komt dan weer doordat DHA de "ik voel me goed" endorfines reguleert. Ik heb hier een heel stuk tekst uitgewerkt over de diverse soorten vis/algenolie:

viewtopic.php?f=8&t=137276&p=3366009&hi ... e#p3366009

En ik denk dat het geen kwaad kan om je algenolie capsules af te wisselen met Royal Green visolie. Als je dat liever niet doet, zou je ook 2 capsules algenolie kunnen overwegen.

Wat verder nog een goed idee is: collageen type 2 (NOW - ik bestel die in de USA, bij I herb).

Groenlipmossel is eventueel nog een optie.

En glucosamine/chondroitine/MSM.

En wat ik zelf ook zeker zou geven: Golden Paste van geelwortel!

En bij pijn zou je naar pYnmix kunnen kijken van Krachtig Kruid!
Bedankt voor de duidelijke uitleg en tips!

Royal green gaf ik hiervoor, maar dan las ik ergens dat algenolie beter zou zijn en dus ben ik overgeschakeld. Ga zeker de royal green opnieuw bestellen dan.

Verder krijgt ze nu phytonics joint comp en golden paste, dus collageen en groenlipmossel zou ik nog kunnen toevoegen. Hoeveel capsules zou ik haar moeten geven van de collageen type 2 (ze weegt 26,5 kg)? En welke groenlipmossel is aangeraden? Soms lees ik dat vloeibare beter zou zijn :???:
Door Lizzy
#3462392
Lara15 schreef: do 24 aug 2023, 16:00 Bedankt voor de duidelijke uitleg en tips!

Royal green gaf ik hiervoor, maar dan las ik ergens dat algenolie beter zou zijn en dus ben ik overgeschakeld. Ga zeker de royal green opnieuw bestellen dan.

Verder krijgt ze nu phytonics joint comp en golden paste, dus collageen en groenlipmossel zou ik nog kunnen toevoegen. Hoeveel capsules zou ik haar moeten geven van de collageen type 2 (ze weegt 26,5 kg)? En welke groenlipmossel is aangeraden? Soms lees ik dat vloeibare beter zou zijn :???:
Algenolie is ook top. En ook voor het milieu zoveel beter. En op zich kan het en je kunt er dus ook 2 per dag gaan geven. Denk dat het qua prijs niet veel uit maakt met de Royal Green? Of afwisselen dus (dat doe ik met mijn hond).

Collageen type 2: 1 capsule per dag is voldoende. Het beste geef je die voor het slapen gaan. Bijv. met een mini drupje melk (als ze daar tegen kan). Op nuchtere maag (dus ruim 2 uur na het eten).

Ik heb er zelf nooit besteld maar zie dat ze bij deze website nu goedkoper zijn als bij I herb : https://bono.nl/now-foods-uc2-collageen ... 4998601807

Groenlipmossel kan ik je niet in adviseren. Ik heb bij mijn honden nooit verschil gezien/gemerkt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door