Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Tobi Kooiker
#3461159
Ik heb 2 kooikerhondjes, een teefje van 4 jaar en een reu van 9 jaar. Hij krijgt vanaf ergens in maart dagelijks groenlipmosselpoeder door zijn eten ivm zijn rug en eventueel beginnende artrose. Nu heb ik ze vorige week (met tegenzin) weer eens een pipetje gegeven tegen vlooien en teken, omdat mijn teefje om de haverklap een teek had :-\ Gek genoeg mijn reu helemaal niet... Nu vroeg ik mij ineens af of het wellicht een bijeffect is van de groenlipmosselpoeder? Het poeder heeft een ontzettend sterke geur en wellicht scheidt hij daar nu ook wat van uit waardoor hij niet meer lekker is voor teken (zoals dat ook gezegd wordt van knoflook).
Zou dat kunnen, heeft iemand daar weleens van gehoord?
Ik denk nu ineens dat ik mijn teefje dan misschien net zo goed groenlipmosselpoeder kan geven, maar dan tegen teken. Kan dat kwaad bij een hond die nog jong is en geen gewrichtsklachten heeft?
Door Lizzy
#3461160
Ik geef hier ook 1 hond groenlipmossel (Fritzi) en 1 hond niet (Sjoerd). Fritzi heeft echt net zo vaak teken als Sjoerd dus ik denk dat er een andere reden is waarom de een minder lekker is. Kan het kwaad om de andere hond ook te geven? Nee. Groenlipmossel is heel gezond. Het bevat ook wat zink, altijd mooi meegenomen.

Barfplaats wordt gesponsord door