Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Valerie*
#3177141
Thundershirt heeft mijn hond ook, helpt alleen bij milde angst. Ze wordt er warm van dus als ze echt over de zeik is doe ik het niet aan dan ben ik bang voor overhitting.
Gebruikersavatar
Door Bluey
#3177204
Ik heb ook een extreem angstige hond en kan de hele kerst vakantie eigenlijk niet meer normaal naar buiten. Nu ben ik gestart met samengesteld Bach, en ik geef de 30ste en 31ste alprazolam, vorig jaar voor het eerst gegeven en met succes.
Het is geen sedatie dat de hond slap wordt en alles nog wel binnen krijgt, het is een nieuw middel. Ik kon aangelijnd naar het bos en de extreme angst (vluchten) was er niet meer. Dit jaar ga ik dat weer doen, want dagen stress is ook zeker niet goed voor een hond. Ik geef liever geen chemie maar nu is het kiezen tussen twee kwaden.
Gebruikersavatar
Door Chantalletie
#3185744
Hallo allemaal,
ik had wat problemen met mijn computer vandaar deze late reactie. Maar dit jaar was het weer drama met Ephy, ze is echt extreem bang. Ik had alle luiken dicht gedaan, Top 2000 harder dan normaal aan staan, lampen aan maar rond 12 uur was er geen houden meer aan. Trillen en hijgen en niet meer bij haar binnen komen. Het is zo sneu en het duurt ook heel lang voordat ze weer gekalmeerd is. Ik moest de volgende morgen weer om half 6 opstaan omdat ik moest werken, dus rond 1 uur zijn we naar bed gegaan en hebben Ephy en Bink mee naar boven genomen maar hier werd ze ook niet rustig van. Alleen maar hijgen, terwijl het geknal al over was. Hoorde ze toch nog een hele zachte doffe knal, begon het weer helemaal van voor af aan. Op een gegeven moment vroeg ik aan mijn man of hij op de bank wou slapen en de honden mee naar beneden kon nemen want het was inmiddels half 3 en ik moest echt nog even slapen. mijn man vertelde dat het zeker nog tot half 4 heeft geduurd voordat ze gekalmeerd was.

Ik ga eind van het jaar zeker Alprozalam in huis halen. Ik ben ook weer begonnen met het trainen van geluiden, met kleine stapjes.
Het is zo vervelend dat ik mijn kleine meisje niet kan helpen/afleiden.

Ik ga dit topic nog even goed doorlezen en mijn meer verdiepen in extreme angst, helaas nog geen tijd voor gehad.

Lieve groetjes
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door