Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door sjaan
#2968687
goedeavond allen,

ik heb hier een poos terug ook een vraag gesteld, het antwoord heeft mijn hond toen erg geholpen en ik hoop nu ook verder te komen.
max heeft starters pijn in zijn linker schouder, er zit artrose en als hij even loopt dan gaat het beter, maar het opstarten he.en het gaan liggen en staan dan kreunt/steunt hij. hij is 11.5 jaar en een Tibetaanse mastiff .hij is vanaf zijn 7de jaar in de lappen mand, in 3 maanden tijd 2 tta gewrichten en 5 pennen in zijn achterpoot, dat heeft hem de nodige trauma opgeleverd zodat ik niet meer graag aan men laat sollen ivm onderzoek, hij is na dit alles een poos onder behandeling geweest voor acupunctuur vandaar de voeding supplementen die hij al krijgt en kvv, soms barf.zij kwam erachter dat hij ws een nekhernia heeft.  hij krijgt 2x 15 dr puur herny, 1x 5 ml doils joint, 1x 1.5 schep muscle support, 2x 0.25 schep joint comp. 2x6 biergist tabl. 1x een schep tarwegras en 2x een schep kurkuma + zwarte peper. ivm de pijn geef ik er cox compositum bij 2x ongeveer 10 a 15 dr. nu is de fles bijna leeg en ik twijfel of ik ermee moet doorgaan, misschien 3x 20dr gaan geven of ik las iets over Ycca dat zou ook goed spul zijn zoals het beschreven staat. graag jullie ervaring en reactie. ik besef dat het eens over is maar zolang we zien dat hij toch nog kan genieten en we ons aan hem aanpassen gaat het nog prima. maar ik zou hem wat makkelijker willen zien gaan lopen en opstaan.
mvg Diana en Max
Door Lizzy
#2968966
sjaan schreef: goedeavond allen,

ik heb hier een poos terug ook een vraag gesteld, het antwoord heeft mijn hond toen erg geholpen en ik hoop nu ook verder te komen.
max heeft starters pijn in zijn linker schouder, er zit artrose en als hij even loopt dan gaat het beter, maar het opstarten he.en het gaan liggen en staan dan kreunt/steunt hij.
Bij dit soort pijn past het homeopathische middel Rhus Toxicodendron goed! Dat zit niet in Puur Herny dus dat zou je nog kunnen proberen. Ik zou kiezen voor 1 granule per dag van de potentie D30.
hij is 11.5 jaar en een Tibetaanse mastiff .hij is vanaf zijn 7de jaar in de lappen mand, in 3 maanden tijd 2 tta gewrichten en 5 pennen in zijn achterpoot, dat heeft hem de nodige trauma opgeleverd zodat ik niet meer graag aan men laat sollen ivm onderzoek, hij is na dit alles een poos onder behandeling geweest voor acupunctuur vandaar de voeding supplementen die hij al krijgt en kvv, soms barf.zij kwam erachter dat hij ws een nekhernia heeft. hij krijgt 2x 15 dr puur herny, 1x 5 ml doils joint, 1x 1.5 schep muscle support, 2x 0.25 schep joint comp. 2x6 biergist tabl. 1x een schep tarwegras en 2x een schep kurkuma + zwarte peper
Geef je de kurkuma + peper met olijfolie of kokosolie? Zo niet: dat zeker aan te bevelen!
ivm de pijn geef ik er cox compositum bij 2x ongeveer 10 a 15 dr. nu is de fles bijna leeg en ik twijfel of ik ermee moet doorgaan, misschien 3x 20dr gaan geven of ik las iets over Ycca dat zou ook goed spul zijn zoals het beschreven staat. graag jullie ervaring en reactie. ik besef dat het eens over is maar zolang we zien dat hij toch nog kan genieten en we ons aan hem aanpassen gaat het nog prima. maar ik zou hem wat makkelijker willen zien gaan lopen en opstaan.
mvg Diana en Max
Ik denk dat het een kwestie is van uitproberen. Nu een tijdje geen Cox geven en dan kijken hoe het gaat. Ik heb zelf met Yucca als enige supplement niet echt goede ervaring. Maar ik heb wel goede ervaring met het middel Corta RX uit de USA. Daar zit volgens mij ook Yucca in. Ja, ik heb het er even bij gezocht maar dat zit er inderdaad in:

Afbeelding
Door sjaan
#2969270
de "puur herny" krijgt hij ivm de hernia, hij gebruikte prednison en moest aan de tramadol, dit laatste heb ik nooit gedaan.
acupunctuur was onze laatste redding en dat hielp erg goed. door de herny is hij van de prednison af. maar ik ga me zeker in de rhus toxicodendron en de corta RX verdiepen.
ik durf niet en wil ook niet met de herny stoppen, maar denk wel eens geef ik hem niet te veel suplementen, ik bedoel meerdere middelen die voor/ tegen de  hetzelfde kwaal. de kurkuma geef ik door zijn eten, daar doe ik altijd 3 eetlepels bi-garde doorheen, maar ik kan ook kokos olie doen, dit heb ik voor me zelf ook in huis, hoeveel geef ik er dan van, hij weegt zo'n 54 kilo. bedankt voor je reactie
Door Lizzy
#2969295
Kurkuma wordt beter door het hondenlichaam (en dat van jezelf) opgenomen als je het mengt met een snufje vers gemalen zwarte peper en olie. En de 2 geschiktste olieen zijn daarvoor extra vergine olijfolie en extra vergine (bio) kokosolie. Een (1) eetlepel is genoeg.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door