Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Laydio
#2887037
Hallo, Ik heb een Tervuerense herder die al een paar keer last heeft gehad van ontstoken poten, buik of snoet. Nu ben ik na antibiotica en Prednison 4 weken bezig met eliminatie met konijn en ga nog 3-4 weken door. Nu heeft hij sinds gisteravond weer ontstoken achterpoten. :( (tussen zijn tenen). Ik denk dat hij nu ergens in heeft gestaan of zo. Hij heeft absoluut niets anders gegeten.  Ik heb goede berichten gehoord over Tea Tree Oil. Kan ik daar zijn tenen mee schoon maken en hoe ga ik dat dan doen. Ik wil erger voorkomen en straks niet weer achter de feiten aanlopen.
Ik heb Tea Tree Oil 100% van Thursday Plantation, moet ik dit er op smeren of spoelen en hoe is de verdunning hiervan.
Alvast bedankt voor het lezen, Margo.
Door TMG1961
#2887093
Volgens mij kun je dat niet onverdund gebruiken..maar weet niet precies hoe verdund het moet zijn.
Door Laura2004
#2887516
Ik ben daar ook benieuwd naar en wilde het voor exact hetzelfde gebruiken,  maar las op het Internet dat zelf verdunnen voor honden/dieren wordt afgeraden.
Gebruikersavatar
Door Laydio
#2888461
Bieke schreef: Is hij pas gevaccineerd tegen hondenziekte? Het staat in het lijstje bijwerkingen.
Nee dat is al een hele tijd geleden. Bedankt voor het meedenken. :)
Gebruikersavatar
Door Lolleke
#2891491
Onverdund en de versie gebruikt voor mensen zou ik sowieso niet gebruiken. Helemaal de 100% niet.
Da's inderdaad niet zo gezond voor je hond. Soms zie je niks, maar het kan ook tot hele nare dingen leiden. Zou het persoonlijk afraden om het uyberhaupt te gebruiken.

Er zijn verdunde versies te vinden voor dieren, maar ik vraag me af wat daarvan de toegevoegde waarde is. En daarnaast, onverdund een druppel, of verdund de hele emmer eroverheen is nog steeds dezelfde hoeveelheid op een lichaam.

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar iets anders. Heb zelf met ontstekingen, open wonden etc. goede ervaringen met badedas groen. Voor zowel mezelf als mijn dieren: paarden, hond en zelfs de cavia heeft vroeger in een cm badje met badedas gedarteld met een ontstoken pootje. Wat het nu precies is geen idee, maa rhet werkt wel zuiverend en ontstekingsremmend (ben geen DA dus ga maar op ervaringen en adviezen af :D)
En zodra het niet open is:= honingzalf.
Door Martine-Tom
#2891493
Tussenteenontsteking?
Na elke wandeling maak ik dat droog en schoon en smeer er calendula of honingzalf op, dan gaat er een gaasje overheen en een sok of schoen zodat ie er even vanaf blijft, ook haal ik dan de haren tussen zijn tenen weg zodat het zo min mogelijk kan broeien.
Gebruikersavatar
Door Lolleke
#2891566
@Kellie, met 2 ontstoken achterpoten? Mag ik je vragen waarom je dat zo durft te adviseren?
(naast dat het, lijkt mij, niet aan te tippen valt met een wattenstaafje als beide poten ontstoken zijn)
Gebruikersavatar
Door Laydio
#2891880
Badedas groen? ??? is toch douche schuim of zo,nou dat zou ik nooit gedacht hebben. Ga het eens proberen. Honingzalf heb ik in huis. Dank jullie wel voor het voor de tips.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2981043
Ik heb zelf goede ervaringen met tea tree olie en ontsmetten met betadine scrub bij een kleine oppervlakkige teenontsteking.

Maar... je schrijft dat er al een historie van ontstekingen is en de da heeft al ab en prednison voorgeschreven. Dan zou ik niet zelf aan de slag gaan met van alles. Ik zou het hooguit schoon spoelen met water en even bellen met de da of biotex/badedas verstandig is in jouw situatie.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#2984302
Hmm....

Tea tree schijnt voor katten erg gevaarlijk te zijn, maar heb dit (op goede sites) nog nooit voor honden horen zeggen. Wel dat dieren veel gevoeliger zijn en je dus nog beter op moet letten. HEt is ook niet voor niets aromatherapie...

Geld ook voor ons, maar juist tea tree en lavendel zijn een van de weinigen die wij onverdund kunnen gebruiken. zou het voor hond alleen niet onverdund gebruiken.

het is wel degelijk een goed middel om mee te ontsmetten, maar dat kun je ook op een veilige manier doen, door druppel in een bakje lauw water te doen en daar poot in te steken.

Op mijn favoriete site met allerlei recepten en dingen met etherische olie staat ook een stukje over gebruik bij huisdieren: http://www.aromatherapie-info.com/ether ... ieren.html

Misschien heb je daar wat aan..maarja..je kunt ook gewoon andere relatief veilige middelen gebruiken!

Ik heb trouwens zelf wel hele goede ervaringen met zelf gemaakte anti-teken spray met oa lavendel en tea tree. Daar spray ik mijn hond voor ik naar het bos ga een beetje mee in, en werkt super! Vroeger heel veel teken, nu veel minder. Doe ik dus sterk verdund, paar druppels in grote plantespuit, en dan een beetje sprayen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door