Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Miriam en Django
#2849205
Voor een vriendin ben ik op zoek naar wat meer informatie, google helpt tot nu toe niet erg mee..

Heeft iemand ervaring/tips/informatie over het gebruik van dichloorazijnzuur bij honden? het gaat om een Rhodesian Ridgeback met hoogstwaarschijnlijk chronische lymfatische leukemie (de definitieve uitslag van welke vorm volgt volgende week).
Ik weet van een andere Ridgeback die het al een jaar heel goed doet op de DCA, maar wie kan mij meer vertellen???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2849250
Ik heb het een poosje aan mijn Duitse Herder met fistel gegeven maar het leek neit veel te doen. Ik vond het erg vies en het idee om chloor aan mijn hond te geven vond ik niet erg prettig. Chloor is in principe giftig.
Gebruikersavatar
Door MarjaV
#2896121
Kyara doet het al meer dan een jaar goed op de DCA. Het werkt of het werkt niet. Helaas zijn er maar weinig onderzoeken gedaan naar dit middel. Kyara heeft lymfeklierkanker met een prognose van 2 maanden (begin januari 2013).

Daarnaast gebruikt ze aanvullend kruiden en supplementen. Ze krijgt meer bulten, maar deze groeien echt heel langzaam en worden nu ook weer kleiner, soms weer groter. De DCA doet nog steeds zijn werk, naast de kruiden. De prednison heb ik er na 2 maanden uitgegooid, dat had zijn werk gedaan, maar leverde naderhand teveel bijwerkingen op.

Volgens mijn DA's (ik heb er twee) is het één van de succesnummers. Er zijn er nog een paar, maar het medicijn slaat aan of het slaat niet aan. Zoals gezegd heb ik heb in het begin ook prednison gegeven. Misschien was het de combi. Nu bestrijden we de symptomen van de kanker, want helaas zet de kanker nog steeds door. Haar lymfebanen zijn gevoelig. Daarnaast heeft de prednison helaas de klachten rondom de atrose ook verstrekt.


Maar Kyara is er nog en is: 'still going strong'...
Laatst gewijzigd door MarjaV op vr 21 mar 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door