Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door berenboot
#2819413
ik koop normaliter altijd "kant en klare" bachbloesemflesjes (meestal rescue) maar wil me er nu wat meer in gaan verdiepen.

Nu heb ik het volgende boek op het oog: Bach-bloesem-remedies stap-voor-stap.

Heeft iemand dit boek ook en is het een goed boek om mee te starten of hebben jullie andere tips qua boeken?

Ik zou graag zowel voor mens als dier mij verder hierin willen verdiepen  :)
Door Vena
#2819422
Ik ken dat boek niet, maar heb zelf Bach Bloesemtherapie, theorie en praktijk van Mechthild Scheffer en Bachremedies voor honden & paarden van Margriet Dudok van Heel. Beide vind ik goede boeken die elkaar aanvullen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2819572
Stap voor stap is een prima boek, maar in 1ste gericht op mensen. De andere boeken die genoemd zijn, zijn ook prima. Voor dieren vond ik de boekjes van Uitenboogaard wel helder en duidelijk. Die van dudok vond ik teveel gericht op paarden en daar lag mijn interesse niet. Maar an sich is het ook wel een helder boek.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2819579
Ik heb nog een groot boek, dat kun je lenen, aangezien ik er toch nooit aan toe kom ::) gevalletje 1000 en 1 dingen die ik wil ( en moet) doen.  Staan volgens mij de filosoie,werking in, tuitgebreide beschrijving van een bloesem, toepassingen en voorbeelden en vlgs mij ook hoe je het zelf moet maken.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 28 nov 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door berenboot
#2820230
bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga ook nog even kijken naar de titels die jullie hebben genoemd.  :)

Kaio: Das is een erg lief aanbod!  :-* Ik hou het in gedachten!  :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door