Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3470072
PCT zegt iets over een infectie (systemische infectie).
Mono zegt ook iets over ontstekingen of een infectie door een bacterie, parasiet of virus.
PLT is ook verhoogd bij infecties
GLOB kan in jouw geval ook iets zeggen over infecties
Leverwaardes zijn echt wel verhoogd. Hoe dat in dit plaatje past weet ik niet.

Ik zou haast denken dat je naast het ontwormingsmiddel aan een flinke antibiotica kuur moet hoor maar wat ik zou doen is met deze waardes toch naar de dierenarts gaan praten. Weet niet of je nog in NL bent maar ik zou naar een NL dierenarts gaan en je verhaal doen. Want dit gaat gewoon niet goed en ik twijfel echt of dit van de haakworminfectie kan zijn.
#3470078
Maar bloedarmoede heeft ze toch niet meer.
Levertesten kunnen ook verstoord raken door niet te eten.

Misschien vertrouwt ze het niet als het van jou komt omdat er voorheen soms iets vies doorheen zat?

Kan je niet iets neerzetten alsof het niet voor haar is en dan weggaan? Dat werkt bij katten meestal ook. Als je doet alsof het niet voor hen is, vinden ze het onweerstaanbaar om te stelen.

Kattenvoer is meen ik niet zo schadelijk voor honden hoor. Maar of brokken een goed idee zijn, dat is iets anders.

Kan je bij de DA geen eetlustopwekker krijgen? Dat zou voor mij het eerste zijn...
#3470081
Ik ga vanochtend weer naar de dierenarts. Mijn eigen da is op vakantie dit is de vervanger. Misschien heeft die er een andere kijk op.
Er klopt gewoon iets niet. Ik dacht er zelf ook al aan nl, of er niet een algehele infectie zit en er antibiotica gegeven moet worden. Ik heb eerder een giardi infectie mee gemaakt toen ging ze opknappen heen na de panacur... nu blijft ze gewoon zo, algeheel niet lekker.
Gisteren had ze even een opleving, ook een beetje gegeten vandaag is ze weer lusteloos en ik kan het kattenvoer op de grond laten staan ze eet het niet.
Haar leverwaardes zijn nu net zo hoog als 5 jaar geleden toen ze ook wat had, verder heeft ze geen symptomen als veel drinken en veel plassen. Ziet ook niet geel dus heel eerlijk maar ik me daar (misschien niet terecht) niet zo druk om..
Nou ik ga zo weg alles is een uur rijden hier.... ik kom straks terug met een update
#3470089
Daar ben ik weer. Deze da was het met me eens dat het nu toch echt beter zou moeten gaan als de parasiet weg is.
Ze had ook toch weer koorts. Bloed geprikt, weer bloedarmoede... alle ontsteking waardes nog hoger dan de vorige keer, ook GB te hoog nu.
Ontstekingsremmer ingespoten gekregen en een antibiotica kuur mee gekregen voor 10 dagen.
Donderdag de echo en weer bloedprikken dus als de ab kuur aanslaat zou dat toch te zien moeten zijn dan.
Bijlagen
20240405_171016.jpg
20240405_171016.jpg (5.68 MiB) 387 keer bekeken
#3470098
lberghoef schreef: vr 05 apr 2024, 17:22 Oja, welke probiotica kan ik hier nou het beste bij geven? Ik heb de solgar 40+ in huis.
Of kan ik toch beter die van Puur weer aanschaffen ?
Voor bij de antibiotica kuur? Je kunt die van Solgar geven maar eigenlijk werkt S. Boulardii bij AB het best. Die van Puur zou ik zelf niet bestellen, die van Solgar is niks minder goed.
#3470099
lberghoef schreef: vr 05 apr 2024, 17:15 Daar ben ik weer. Deze da was het met me eens dat het nu toch echt beter zou moeten gaan als de parasiet weg is.
Ze had ook toch weer koorts. Bloed geprikt, weer bloedarmoede... alle ontsteking waardes nog hoger dan de vorige keer, ook GB te hoog nu.
Ontstekingsremmer ingespoten gekregen en een antibiotica kuur mee gekregen voor 10 dagen.
Donderdag de echo en weer bloedprikken dus als de ab kuur aanslaat zou dat toch te zien moeten zijn dan.
Nou jaaaa, wat mal he?! Ik hoop ook dat de AB kuur aanslaat. Duimen draaien.
#3470100
Lizzy schreef: vr 05 apr 2024, 21:43 Voor bij de antibiotica kuur? Je kunt die van Solgar geven maar eigenlijk werkt S. Boulardii bij AB het best. Die van Puur zou ik zelf niet bestellen, die van Solgar is niks minder goed.
Dat wist ik echt niet, weer wat geleerd!! En makkelijk te bestellen hier dat is fijn, ga ik meteen doen.
#3470335
We zijn weer een paar dagen verder. Al na twee dagen ging duffy echt opknappen heen. Ik durfde het eerst niet te geloven maar het blijft goed gaan dus de ab slaat aan. Ze eet weer, ze is weer blij, gaat weer op jacht en sjeest door de bosjes. Daar word ik nu helemaal blij van. Vandaag bleek dat ze 2x op een dag een ab tablet moest en ik maar 1x gegeven...niet goed gelezen..oeps ::)
Vandaag de echo en zou een controle bloedprikken hebben. We begonnen met de echo. Alles zag er goed uit behalve de lever. Een gedeelte was goed het andere gedeelte zag er irregulier uit met kleine bloedvaatjes. Hij vond het er niet mooi uit zien. Daarna met de andere da een afspraak om bloed te prikken.
Geen bloedprikken bleek, de lever ziet er niet mooi uit dus er moet eerst een biopt genomen worden en een scan gemaakt zegt ze. Dus ik leg uit dat ik wel wil weten hoe het met de onstekingswaardes is aangezien het nu zo goed gaat. Heeft geen zin zegt ze zo snel dalen die waardes niet, doe dat maar meteen als je de scan laat maken. En aangezien ze het zo goed op de ab doet geef ik er voor nog een week bij. :???: ehhh...Ik nog vragen wat die ontstekingswaardes te maken hebben met de lever en moeten we niet gewoon eerst bloed prikken kijken hoe het nu gaat. Nee dus.
Ik was behoorlijk overrompeld en het gaat dan heel snel en mijn hoofd is niet zo snel....ik heb tijd nodig om al die informatie te verwerken en ik ben uiteindelijk ook geen dierenarts.
Ik toch een afspraak gemaakt bij de kliniek waar ik heen moet. En later ging het toch knagen....ze is bijna 15...moet ik nog in haar laten prikken? moet ik haar nog onder de narcose doen voor een scan? Ze heeft al 5 jaar te hoge leverwaardes en 5 jaar geleden toen ik een scan liet maken had ze ook een vergrote lever. Verder heeft ze totaal geen symptomen van een zieke lever...
Ik toch de kliniek weer gebeld en uitgelegd waar ik mee zit. Nu het mailadres gekregen van de chirurg daar en mag nu al mijn vragen per mail stellen. Hij neemt dan maandag contact met me op.
Ik heb zo het gevoel dat we nu een etappe hebben overgeslagen en we gewoon eerst weer bloed moeten prikken voor we drastischere dingen gaan doen.
#3470336
Hmmm ja dat zou ik ook denken. Ik zou denk ik vragen wat de consequenties zijn van het biopt. Kan daar nog iets uit komen wat je kan / gaat behandelen. Ga je andere keuzes maken afhankelijk van wat er uit komt. Want anders heeft de hele heisa van biopt en scan niet zo’n zin lijkt me.

En wat zijn de risico’s van een biopt? Moet je niet bij een slecht lever controleren of de stolling wel goed is voor je erin gaat prikken?

Moeilijk hoor!
#3470350
Ik sluit me bij Siberienne aan. Wat wil je nog van een leverbiopt? Naar mijn beleving kun je nog Mariadistel geven en het dieet aan passen maar wat ga je verder nog doen met een zieke lever? En zo maar in de lever gaan zitten peuren, zonder te weten wat het doel nou eigenlijk is, bij een hond van 15? Ik geloof dat ik daar ook niet van sta te juichen..... Lastig. Eerst maar je gesprek afwachten.
#3470352
Ik heb er slecht van geslapen...en as we speak sta ik in het bos te wachten tot madame terug komt van het jagen. Voor het eerst word ik daar nu echt es blij van ;D

Ik begrijp nog steeds niet waarom er ab bij gegeven word alleen omdat het zo goed gaat. Zonder bloed te prikken na de kuur.
De ontsteking heeft niks met de lever te maken lijkt mij.
En behalve dat er tegen me is gezegd een gedeelte vd lever ziet er niet goed uit, meer weet ik niet. Het woord tumor is niet gevallen. Is het niet gewoon beter om over 6 werken weer te testen kijken hoe de lever het doet.
Ik ga vanochtend ook mijn eigen da mailen en vragen om meer uitleg.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door