Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#2286719
pike schreef: Buscopan is geen antibioticum. Het is een "analgetisch spasmolyticum". Tegen darmkrampen. Het kan de maagwand irriteren en daarom heeft hij dan Ulcogant, een maagwandbeschermer. Botten lijken me helemaal een nono als een hond deze medicijnen krijgt.
Sterkte ermee!
Geen ervaring met ulcogant, maar ik geef regelmatig buscopan aan Boris en die krijgt dan gewoon (gemalen) bot. Ik maal dus bijna standaard en maar af en toe dat hij gewoon bot eet. Hier is niets bekend dat buscopan de maagwand irriteert en ik heb er gelukkig ook nog nooit iets van gemerkt en ook nog nooit iets voor de maag meegekregen.
Door ashley
#2286826
Ik gebruik zelf met grote regelmaat buscopan en daar krijg ik altijd maagbescherming bij, alleen geen Ulcogant want dat vind ik vreselijk vies. Weet niet of het hetzelfde is bij mensen als bij honden......
Door tycolaika
#2286879
die zakjes , had ik opgezocht , en is het zelfde als ze voor mensen voor schrijven
maar ik doe het op een lepel , en laika likt het zelf af haha , volgens mij vind ze het lekker.
ma moet ik nu wel of niet die vsm gebruiken ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door