Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
#277658
avalon schreef: Het is niet meer nodig om uit te zoeken :'( :'( :'( Tis voorbij, het is mooi geweest. Hij heeft geen pijn gehad. Vanmorgen om half 5 is hij voor de achterdeur gaan liggen en is niet meer overeind gekomen. We hadden om 4 uur vanmiddag een nieuwe afspraak, dat heeft hij niet meer gehaald :'( :'( :'(. Vanmorgen om 9 uur is hij vredig ingeslapen, hij was echt helemaal op. Een voor een begaven de organen het, hij was al in shock bij aankomst bij de D.A. Dan zouden we hem een infuus kunnen geven, maar dan zou het het toch niet veel langer redden. Hij had ook al bloed armoede. Vanmiddag wordt hij gecremeerd. :'(
Ach Renate, wat een naar bericht :'( :'( :'(.. Gelukkig voor Ardley is hij nu van de pijn af ... Veel sterkte :-* :'( :-* :'( :-* :'(
Door Ine
#277663
Lieve Renate en ouders!
Ik wens jullie alle sterkte om het verlies van Ardley samen te verwerken! Hij heeft zo'n groot deel van jullie leven bij jullie gewoond!!
Een knuffel van mij voor juliie!!
:-* :-* :-*
Door Peet
#277665
wat naar :'(....maar hij is toch redelijk vredig gegaan, toch? rust zacht, lieve Ardley..... :'(
Door tieneke
#277671
Ach.... :'( :'(
Gelukkig heeft hij nu geen pijn meer,
en ondanks alles een mooie leeftijd bereikt!
Maar wat zullen jullie hem missen.... :'( :'(
Door Suze
#278495
avalon schreef: Het is niet meer nodig om uit te zoeken :'( :'( :'( Tis voorbij, het is mooi geweest. Hij heeft geen pijn gehad. Vanmorgen om half 5 is hij voor de achterdeur gaan liggen en is niet meer overeind gekomen. We hadden om 4 uur vanmiddag een nieuwe afspraak, dat heeft hij niet meer gehaald :'( :'( :'(. Vanmorgen om 9 uur is hij vredig ingeslapen, hij was echt helemaal op. Een voor een begaven de organen het, hij was al in shock bij aankomst bij de D.A. Dan zouden we hem een infuus kunnen geven, maar dan zou het het toch niet veel langer redden. Hij had ook al bloed armoede. Vanmiddag wordt hij gecremeerd. :'(
:'( :'(Sterkte, gelukkig is het vredig en rustig gegaan voor hem...............
Door avalon
#278706
Vandaag is de uitslag van het urineonderzoek binnengekomen. Zag er niet goed uit.(lijkt mij) Maar heb wat vraagtekens hoor.

macroscopisch onderzoek
kleur: donker geel
helderheid: licht troebel
schuimvorming: nee
geur: afwijkend

microscopisch onderzoek
kristallen: geen
ontstekingscellen:zeer veel
bacterien: veel
andere bevindingen: enkele erythrocyten, enkele epitheelcellen
(wat zijn erythrocyten)?

bili-labstick
glucose: negatief
billirubine: matig verhoogd
ketonen: negatief
bloed: sterk verhoogd
PH: 7.0
Eiwit: matig verhoogd
soortelijk gewicht: 1.018

Bloed onderzoek

ALB = 27 g/l
ALKP=372 U/L
ALT= 32 U/L
UREA= 6.13 mmol/l
CREA=79 umol/l
Glu= 6.15 mmol/l
TP= 78 g/l
GLOB= 51 g/l

De meeste afkortingen zeggen mij dus helemaal niks, maar ik krijg wel de indruk dat het allemaal goed mis is geweest en weinig veelbelovend. Dus als iemand mij hier uitleg over kan geven dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door avalon op do 10 mar 2005, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ysa
#278708
Oh Renate wat een verdriet ; heeeeeel veel sterkte van ons hier

Yvonne :'(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#278718
Erythrocyten zijn rode bloedcellen. Hij had dus bloed in de urine, een beetje bilirubine, epitheelcellen en bacterien.
De bloedwaarden lijken mij niet zo heel afwijkend maar ik zou de normaalwaarden erbij moeten hebben om dat goed te kunnen beoordelen.

Ik vind het allemaal niet zo schokkend. Een fikse blaasonsteking, maar daar ga je niet dood aan.
Door avalon
#278727
normaal waarden heb ik alleen van het bloed onderzoek.
ALB: 22-39
ALKP:23-212
ALT:10-100
UREA: 2.50-9.64
CREA: 44-159
GLU: 4.28-6.94
TP: 52- 82
GLOB: 25-45
Door avalon
#278730
Hij was in shock gisterochtend toen we bij de DA aankwamen. Hij had bloedarmoede, moeite met ademhalen, volgens de DA zou hij aan het infuus kunnen, maar dan nog waren er waarschijnlijk geen overlevingskansen. Hij heeft ook geen euthanasiespuit gekregen, na de verdovingsspuit zakte hij gewoon weg.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#278779
Ik kan in de uitslagen geen oorzaak voor de bloedarmoede vinden. Er is een leverwaarde iets verhoogd, niet veel, en de globulinen zijn iets verhoogd, ook niet veel.

Het kan zijn dat hij zijn eigen bloed aan het afbreken was, dat kan de bilirubine in de urine verklaren en de iets verhoogde leverwaarde.
Het kan ook zijn dat er ergens een tumor zat. Die hoeft niet groot te zijn geweest. Maar dat kan ook de bloedarmoede verklaren.
Waarschijnlijk is hij aan de bloedarmoede doodgegaan.
We zullen het nooit precies weten, ben ik bang.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door