Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2270535
choopy schreef: Ik ga het navragen voor jullie.

Bij Djilly is nu 3? jaar geleden spondylose ontdekt dmv foto's. Bij haar waren echt al behoorlijke bruggen aan het ontstaan in de achterhand.
Hiervoor kreeg ze pijnstillers (Rymadil) en glucosamine. Dit was voordat ik op vlees ben overgegaan.
Sinds ze op vlees zit (maart 2009), is ze al enorm opgeknapt.
Nu krijgt ze dan glucosamine en spiersupport, beiden nu van Puur Natuur. Verder geen pijnstillers erbij.
Ik ben met de spiersupport begonnen omdat ze ook al wat ouder werd en door de spondy niet meer kon/ mocht sporten. Ze was bijna 10 toen de spondy werd ontdekt, nu is ze dus bijna 13.

@Luka en Kira, als ik gelijk heb met de manier waarop Puur SPier en Puur Spieropbouw werkt, denk ik dat je eerder gebaat bent bij de opbouw dan de Puur Spier.
Maar ik ga het navragen, zodra ik antwoord heb, zal ik het hier posten.
Ik hou het topic in de gaten.
Wist niet dat er ook spieropbouw bestond. Super dat dat je het opzoekt!  :-*
#2271219
Net antwoord gekregen op mijn mail.
En mijn vermoeden werd al bevestigd.

"Puur Spier verbeterd de spierstofwisseling en vermindert spierpijn. Het wordt gegeven aan dieren die zware inspanning moeten leveren voor een snel herstel. PUUR Spieropbouw is een spieropbouwend middel en zorgt dus voor meer spierkracht, - massa en uithoudingsvermogen. Het versterkt ook de banden en pezen."
#2271442
tt-tjes schreef: Dank je wel voor de snelle reactie. Zoals je misschien gelezen hebt heeft Fjurdy dus artrose in zijn heupen. Ik weet gewoon ff niet wat ik moet gaan bestellen, er zijn zoveel middeltjes.
Het zit jouw ook even echt niet mee.
Ik zou zeker glucosamine geven, dit remt iig de artrose.
Persoonlijk zou ik wel iets van spiersupport geven. Omdat door de artrose de achterhand al slechter wordt door dat bewegingen gewoon moeilijker gaan, zal ik dit zeker gaan ondersteunen.
Ik weet niet in hoeverre je nog vette vis voert?? Maar omega 3 is ook aan te raden bij gewrichtsproblemen. Al dan niet in vloeibare vorm, capsules of vette vis (al zal dat laatste ivm de lever misschien niet heel verstandig zijn)
#2271551
Hij krijgt glucosamine, plus 2x daags een capsule visolie, plus groenlipmossel. Ik ga denk ik ook de spieropbouw van Puur bestellen. In die van de groene os zit jodium, dat wil ik niet vanwege zijn schildklierprobleem.Vette vis gaat hij jammer genoeg van aan de kledder, terwijl capsules geen probleem is.
Kan het zo zijn dat door de artrose de bespiering zo snel slechter wordt?

Ik sprak straks de fokker van Chendo, zij noemde Degeneratieve Myelopathie wat bij de TT schijnbaar ook voor kan komen en wat vaak voor een misdiagnose zorgt. Ik schrok me wezenloos toen ik las wat dat inhoudt.
Ik ga hem nu als een havik in de gaten houden hoe hij loopt.

Voor wat betreft zijn lever zou het ook nog heel goed kunnen dat de previcox die hij kreeg voor de artrose in zijn ellebogen voor de hoge leverwaarden gezorgd heeft, en niet alleen zijn schildkliermedicatie.
#2271663
choopy schreef: Net antwoord gekregen op mijn mail.
En mijn vermoeden werd al bevestigd.

"Puur Spier verbeterd de spierstofwisseling en vermindert spierpijn. Het wordt gegeven aan dieren die zware inspanning moeten leveren voor een snel herstel. PUUR Spieropbouw is een spieropbouwend middel en zorgt dus voor meer spierkracht, - massa en uithoudingsvermogen. Het versterkt ook de banden en pezen."
Dank je wel voor je snelle reaktie, lief van je!  :-*
Door deze info ga ik toch de Puur Spieropbouw bestellen.
#2271686
tt-tjes schreef: Zoals je misschien gelezen hebt heeft Fjurdy dus artrose in zijn heupen. Ik weet gewoon ff niet wat ik moet gaan bestellen, er zijn zoveel middeltjes.
Fijn dat je nu zeker weet wat het is. Arthrose is niet fijn voor je hond. Ik hoop dat je met goede supplementen de conditie zo goed mogelijk kunt houden.
Bij Luka is het al in een verder gevorderd stadium. Zij is echt stram in haar rug en heeft moeite met opstaan en gaan liggen. Tevens merk ik dat ze gevoeliger is voor kou.
Luka krijgt nu naast de Previcox: puur spier, puur spondy, glucosamine complex van groene os en sinds kort visolie omdat ze geen vis meer blieft. En door dit topic ga ik de puur spier vervangen voor de puur spieropbouw.

Sterkte met Fjurdy!  :-*
#2271693
FJurdy had ook previcox voor de artrose in zijn ellebogen, hij kreeg nog maar een kwart tabletje per dag en dat ging heel goed, maar de previcox is waarschijnlijk 1 van de boosdoeners geweest mbt zijn hoge leverwaardes.
#2271700
tt-tjes schreef: FJurdy had ook previcox voor de artrose in zijn ellebogen, hij kreeg nog maar een kwart tabletje per dag en dat ging heel goed, maar de previcox is waarschijnlijk 1 van de boosdoeners geweest mbt zijn hoge leverwaardes.
O, wat waardeloos. Krijgt hij nu iets anders?
Hier heeft previcox de nare bijwerking dat wanneer ik stop met geven, Luka acuut hevig incontinent wordt.
Echt hele plassen... Bij haar werkt het dus op de nieren. Ik blijf het daarom geven.
#2271900
Ik heb jarenlang spier support voor Brutus gebruikt. Het hielp wel maar hij werd er ook erg onrustig van. Toen ik er daarom mee stopte, verslechterde heel rap zijn hart (dat is ook een spier en spier support werkt daar ook op in). Ik schrijf het maar, mocht je dus onrust merken bij je hond, dan zou het de spier support kunnen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door