Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2268489
Die extra aandrang is goed te merken. Elke keer buiten gaat ze zitten om te plassen en dat ze daarbij goed druk zet, is duidelijk te merken! Er komt dan via de normale weg urine en ook uit de katheter komt dan een steviger straal! (dat is goed te zien omdat de katheter nu ook aan haar buik vastgehecht zit)

Dat is wat de da wil zien; de stevige straal; dan is het positief!
Maandag controle en dan gaan we horen hoe en wat. Ik heb liever die katheter er wat langer in dan dat ie opnieuw geplaatst moet worden. Liz heeft een septum in haar vagina waardoor dat kreng nog moeilijker geplaatst kan worden (doet ook meer pijn daardoor  :'( Maar ze is zo stoer; ze kwam na het plaatsen weer vrolijk aangehuppeld  :-*

@Nova  :'( :bigarmhug: Vreselijk!  :'(
Lizzy haar blaas zag er op de echo, buiten gigantisch groot, heel netjes uit. Geen onregelmatigheden te zien. Uiteraard blijft dit onder stevig toezicht. En als een scopie nodig is, zal dit ook zeker gebeuren. Want ik weet eigenlijk niet of ze de sluitspier (en dus eventuele poliepen) kunnen zien op de echo  :-[ Ik ga dit zeker aankaarten!

Het eerste wat we aanpakken is het laten krimpen van de blaas. Daarna wordt bekeken hoe het komt dat ze dus die blaas niet goed leegde, ondanks dat ze dus wel plaste. Wel in etappes, maar ze plaste wel....
Het septum zou hier een oorzaak in kunnnen zijn..... Maar dat moeten we dus gaan bekijken. We weten het niet, de dierenartsen weten het niet.....


Maar hoop blijven we houden! Zeker nu ze zo goed plast! Ze doet het dus, naar omstandigheden, fantastisch!
Bedankt voor alle knuffels en duimen!!!  :-*
Door Lizzy
#2268522
Ik herinnerde me ineens dat Atjo Westerhuis dit symptoom behandeld in zijn boek. En dat is het geval. Alleen zou ik op grond van het verhaal van Liz niet durven zeggen welk middel past. Maar, ik dacht "ik meld het toch even", want wie weet is er met homeopathie dus ook wel wat te bereiken, mocht je daarvoor voelen.
Door Sietie
#2268529
ongeveer dezelfde symptomen heeft een hond van mij ook gehad... nooit geen klachten maar nadat hij onder narcose was geweest en prednison had gehad kon hij niet meer plassen een enorme pijn, veel hijgen, onrustig... kroop over de grond en steeds proberen om te plassen dr kwamen maar een paar druppeltjes uit of een zeer klein miezer straaltje... snachts alles nat... hij had er totaal geen controle over... ik opperde dat het van de operatie van de narcose was gekomen maar dit was volstrekt onmogelijk... na een aantal dagen en nadat hij ook met behulp van een catheter was leeg gehaald ging het weer goed... totdat hij  weer eens prednison moest hebben en weer was het mis... precies hetzelfde verhaal... ik heb nu de link gelegd met prednison, ik ben al totaal niet prednison achtig maar soms moet je wel eens maar deze hond kan er dus absoluut niet tegen... na een aantal dagen (een dag of 4 a 5 was het weer normaal)
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2268815
Homeopathie is iets waar ik helemaal voor opensta En eigenlijk ook de reden dat ik overstapte naar een andere dierenarts; omdat ik las dat ze ook met homeopathie bezig zijn. Hier blijkt echter zo weinig vraag naar te zijn, dat dit niet meer echt bijgehouden wordt. Maar na 1 bezoek had ik bij deze mensen zo'n ontzettend fijn gevoel, dat ik hier blijf. Zo betrokken; ik kreeg gelijk het gevoel van de dierenarts die ik in Amersfoort had; ik heb gebrult van opluchting  :-[

Ik ga even googlen op Atjo Westerhuis; heel erg bedankt Lizzy!!!

Prednison....... dat heeft Liz 1 keer gehad (en ik heb daar helemaal niks mee; onze Semmetje heb ik daar zo vlot als kon vanaf gekregen; dankzij BARF.....) Maar ze was toen zo verschrikkelijk in de bulten geschoten, dat ik naar de d.a. was gegaan en ja; prednison dus  :-\ Heel erg bedankt ook Sietie!! Deze neem ik ook mee! (hoewel Liz dus wel kan plassen en ook niks aangaf..... het was puur omdat ze ineens urine liet lopen in haar slaap, waardoor ik moest denken aan haar halfoom en het niet vertrouwde; gelukkig)

Lieve mensen; bedankt voor het meedenken en alle sterkte wensen!!  :-* Doet goed, heel goed!!
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2269208
  :'( Hij ligt er weer uit. Straks de dierenarts maar weer bellen. Ze heeft wel weer zelf geplast.
Zoveel vertrouwen; met dat rottige scherpe nagelschaartje langs de hechtingen; allemaal er uit. Ze is nu weer zo blij; wilde met Boon gaan spelen. Nee suffie; het is een beetje te vroeg om te spelen. Ze zit nu tegen me aan geplakt; mijn kauwgommetje.

Atjo Westerhuis, wat er in z'n boek hierover staat, weet ik nog niet. Maar z'n site heb ik helemaal doorgespit. Er staat wel iets over een vergrote blaas, maar dat wilde ik eigenlijk niet lezen, dat wist ik al, namelijk dat het dodelijk is. Ik ga proberen deze meneer te spreken te krijgen maandag!! Nogmaals bedankt  :-*


De moed ligt nu wel even ver onder m'n schoenzolen  :'(
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2269340
Ik ben, vanaf dat ik weet dat ie er uit is, elk uur buiten geweest. En elke keer plast ze wat; topwijf!  :-* PH is goed, urine ziet er normaal uit, stinkt ook niet. Temperatuur is goed. Ze eet en drinkt normaal. Tandvlees is mooi roze.
Uiteraard met de weekendarts, helaas niet onze eigen da, gebeld. Die gaf aan; als je het niet vertrouwd; hier komen. Anders morgen naar de gewone afspraak om 9.00

Dank je wel Jessica!!  :-*
Gebruikersavatar
Door Thirza
#2270230
Ik vond het fijn om te lezen dat Liz langs haar katheter af plaste. Dat gaat gelukkig de goede kant op denk je dan. Ze laat ook nog eens zo lief de kap omdoen!  :-*

Dan helaas het bericht dat de katheter er weer uit ligt.  :'(

Ik hoop dat vanavond en vannacht alles goed gaat en dat de dierenarts morgen ook goed nieuws voor jullie heeft. Hopelijk is door het vele en goede plassen de blaas toch al gekrompen. In ieder geval:  :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2271283
:-* Bedankt weer lieve mensen!! :bigarmhug:

We zijn naar Wageningen doorgestuurd (Utrecht kon ook, maar Marjanne Zaal ken ik nog van Sem en ik heb een goed gevoel bij haar)
Liz heeft weer een katheter, deze keer 1 met een ballon. Dat is ook geen garantie dat ie er niet uit kan, maar de kans is kleiner; waarschijnlijk heeft ze hem er de vorige keren inderdaad uitgedraaid door over haar kussen te friemelen (of ze heeft hem er uit geperst  :-\ )
Ik ga de katheter 6x per dag leeg''trekken'' en noteren hoeveel eruit komt. Er is weer een punctie gedaan; deze wordt weer onderzocht. De echo was zeer uitgebreid; buiten dat de blaas op een slappe zak lijkt; zitten er geen afwijkingen aan. Da is meegeweest naar buiten; ondanks dat haar blaas weer aardig vol zat, plaste ze maar een klein beetje. Weliswaar 3 keer een klein beetje, maar veel te weinig. Met het inbrengen van de katheter, kwam er weer behoorlijk wat uit, maar dat hadden we al gezien op de echo.

Donderdag hebben we weer, telefonisch, contact. Ik verwacht dan eigenlijk dat ze medicatie voor gaat schrijven om de blaas te prikkelen zich te legen. (dat heeft nu nog geen zin aangezien we nu toch telkens de blaas leeg halen en de blaas eerst moet krimpen) Hier had dr Zaal het over.
Maar goed; ik loop alweer 86 passen vooruit in de hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Kleine Maus heeft alweer heel wat mensen om haar Lizzepinkje gewonden. Ze laat het allemaal maar toe. Als ze nou maar alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft!! die katheter laat zitten, want anders weet ik het ff niet meer hoor.

Contact opgenomen met de holistisch dierenarts van Liz haar oom. Contact opgenomen met Atjo Westerhuis(assistente uiteraard) Consulten kunnen, absoluut! en gaan er ook komen, maar eerst het reguliere circuit in om onderzoeken te doen. Dat was hun advies.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door