Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2380907
Het lijkt goed te gaan. OKE hij jeukt nog wel, maar zijn buik ziet er rustig uit. Nu had ik een vraag, ik geef die zentonyl, maar dat is een voedingssuplement{kost rond de 50 euro} zal ik aan de mariadistel niet genoeg hebben? Ik geef hem 1/2 capsule per dag, hij weegt 13,5 kilo, of zal hij een hele capsule nodig hebben per dag?
Kan het kwaad als ik doilz olie bij ga geven voor zijn spondylose of zal dat te vet zijn voor zijn lever?
#2381018
chery schreef: Het lijkt goed te gaan. OKE hij jeukt nog wel, maar zijn buik ziet er rustig uit. Nu had ik een vraag, ik geef die zentonyl, maar dat is een voedingssuplement{kost rond de 50 euro} zal ik aan de mariadistel niet genoeg hebben? Ik geef hem 1/2 capsule per dag, hij weegt 13,5 kilo, of zal hij een hele capsule nodig hebben per dag?
Kan het kwaad als ik doilz olie bij ga geven voor zijn spondylose of zal dat te vet zijn voor zijn lever?
Volgens mij is Zentonyl echt een totaal ander middel met een totaal andere werking. Ik heb geen idee of je daar mee kunt stoppen en of je het alleen met Mariadistel af kunt... Ik ben bang dat je dat met je DA moet overleggen. Of, als je dat niet wilt, kijken wat er gebeurd als je dit spul afbouwt.

Doils visolie.... Pfft. Ik heb geen idee of dat een goed idee is. Ik geloof dat ik zelf eerder Puur Spondy zou geven en geen visolie.
#2381061
Ik had ook mijn twijfels al bij doils, te vet.....
Tja mijn dierenarts is niet zo op de natuurlijke middelen....
Misschien moet ik nog 1 maand de zentonyl erbij geven en dan kijken wat de waardes zijn en dan de zentonyl er evt af.
Mariadistel een 1/2 capsule zal voldoende zijn of mag hij daarvan wel een hele?
#2381226
chery schreef: Ik had ook mijn twijfels al bij doils, te vet.....
Tja mijn dierenarts is niet zo op de natuurlijke middelen....
Misschien moet ik nog 1 maand de zentonyl erbij geven en dan kijken wat de waardes zijn en dan de zentonyl er evt af.
Mariadistel een 1/2 capsule zal voldoende zijn of mag hij daarvan wel een hele?
Welke mensen-dosering staat er op de verpakking van de mariadistel?
#2382729
Ben een beetje boel boos!!!!!!
Ik ging vandaag langs de dierenarts om zentonyl op te halen en zei dat ik het wat vreemd vond dat de dierenarts niet even contact met me had opgenomen na de echo, vind dat niet meer dan normaal.....
Wat blijkt, de beelden zijn nog eens goed bekeken en wat blijkt, Beau heeft een flink vergrootte bijnier!!!!
Alarmbellen CUSHING!!! Ik zei en nu..... Hij moet dus nu zo'n urinetest gaan doen, dat wordt onderzocht ja en dan...... Ik ben boos, ik zei als je maandag direkt contact met mij had opgenomen, was de urine nu al opgestuurd geweest!!! Nu moet ik wachten tot die test binnen is, 3 dagen urine opvangen en dan kan het pas onderzocht worden!!!
Heb al eerder gezegd, heeft hij geen cushing? Terugkerende huidproblemen, zwarte pigmentatie, de laatste tijd veel willen eten, poep eten van katten wat hij nooit deed.
Tjonge en nu, duurt nog wel 2 weken voordat ik zekerheid heb......
#2383772
2 weken wachten is wel lang of niet. De DA hoeft je toch alleen maar prednison mee te geven en een schema hoe je dat moet geven?
Wat ik er van weet is dat ze op dinsdag in Utrecht de cushingtesten toen. Als je dan zaterdag's begint met urine opvangen kun je dat maandag wegbrengen, op laten sturen en is het dinsdag daar.
#2384089
Nou prednison lijkt me niet.....
Dat veroorzaakt vaak cushing!!!
Maak me wel zorgen, want hij is weer afgevallen, hij slaapt veel, hij schrokt zijn eten echt naar binnen.
Geef hem maar gewoon vaker eten, als het cushing is maakt dat ook niet meer uit.
Mijn arme mannetje, kan wel janken :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door