Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2247642
ik ben vandaag voorzichtig positief ;)
de randen van de wonden beginnen te slinken, en beginnen roze-rood te worden ipv donker paars. Het gele beslag in het midden begint ook weg te trekken en het raakt mooi doorbloed, wat naar mijn idee duidt op genezing.
Sommige putten lijken minder diep. Het ziet er nog steeds niet mooi uit hoor, maar ik ben toch wat optimistischer!
Ik heb gisteren nog overleg met mijn dierenarts gehad, en zij wil eerst de uitslag van de kweek afwachten, dus dat gaan we doen.
Afbeelding
Afbeelding
#2247680
even gezocht en gelezen over nasale pyodermie, dat lijkt qua foto's en verhaal wel heel erg op de verschijnselen die Boedha heeft (gehad)
We duimen nog maar verder dat het idd dit is, en dat het dan hierbij blijft :)
Ik hoop dat ze een beetje opschieten met die kweek...
#2247724
Angelique schreef: Oké. ik heb er 1 nanoseconde aan gedacht, maar was in de veronderstelling dat Lupus zich echt OP de neusdop manifesteerde.
Nou, je hebt wel een punt, die is meestal ook aangedaan ja. En dat is in dit geval niet het geval. Nasale pyodermie klinkt ook wel heel aannemelijk, misschien veel aannemelijker.
#2247808
Janie2 schreef: Jemig, dat lijkt idd op nasal pyodermie.
Hoppakee 8 weken antibiotica, ben je mooi klaar mee.
Als dat het is, hoop ik dat jullie er dan wel nu snel vanaf gaan zijn!
Wat ziet het er akelig uit..
liever 8 weken antibiotica dan lupus  ;)
Gisteren werd Boedha echt gek van de jeuk, ik heb hem een kap om gedaan, dat had hij daarvoor echt niet nodig. De jeuk is vandaag gelukkig weer een stuk minder, hij werd echt helemaal gek van zichzelf. Ik ben gisteren bijna de hele dag met hem buiten geweest, afleiding zoeken. Waarschijnlijk is hij daarvan nu ook zo moe dat hij lekker veel slaapt :)
#2248115
liever 8 weken antibiotica dan lupus 
Precies, en 8 weken antibiotica is idd niet leuk maar een jonge gezonde hond zal met een goede voeding en probiotica daar geen probleem mee hebben.

Fijn dat het al wat beter gaat. Het ziet er al een heel klein beetje minder akelig uit.
Die laatse foto, dat koppie en uitstraling....Arm ding!

Beterschap!
#2248456
Misschien een tip; Colostrum therapie? Wordt oa ook gebruikt bij mens en dier met verlaagde weerstand en oa bij huidproblemen. Mijn hond van 9 jaar had 2 jaar geleden plots darmproblemen, hevige diarree en dat wekenlang. Hij heeft nu de diagnose ziekte van Chrohn. Ik heb hem meteen op colostrum therapie gezet en 2 dagen later was de diarree over. Hij zit inmiddels ook al maanden aan kvv maar krijgt elke dag een onderhoudsdosis colostrum. Geen diarree meer gehad. ik kan het je alleen maar aanraden, ik heb zeer goede resultaten ermee bereikt. Beterschap met je hond. Groetjes, Linda
#2248648
Janie2 schreef: Lupus?
Manifesteerd dat mijn honden op deze manier?
Lijkt mij stug.
Zoals ik al eerder in dit topic heb uitgelegd zijn er 2 vormen van lupus. Google maar eens op Discoid Lupus Erythematosus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door