Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2231232
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe lang de hond het al koud heeft achter elkaar en of ie dus in en in koud is hierdoor. Toen ik ondergewicht had en weleens zo koud was kreeg ik het ook niet meer warm (of pas na lange tijd) met dubbele dekbedden ect. Een kruik of hete douche hielp dan het beste want je kan dan ook echt niet meer stoppen met rillen. Rillen is een poging van het lichaam om het toch weer warmer te krijgen.
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2231732
ik kan me erg goed vinden in de opmerkingen hier, ik ga ook niet in mijn blootje of in een korte broek en tshirt in huis zitten met deze temperaturen.
ook ik heb op de grens van ondergewicht gezeten en kreeg het dan ook niet snel weer warm (in bed eerst even een tijdje rillen totdat het bed warmer word, dit gebeurt bij haar lijfje dus ook) de deken waar ze onder lag is een soort fleece deken (action zon fleece deken met een pluisdeken eroverheen/eraan vast)
haar thermoshirt ligt hier vanaf nu dus standaard klaar voor wanneer ze het koud heeft in huis.
ze heeft op die momenten inderdaad koude oren maar een warme buik(rug is ook niet erg warm)haar temperatuur is wel gewoon zoals hij hoort.
buiten had ze altijd al problemen met kou en dan helemaal met regen(dan is het rillen en hard janken)
ver weg ga ik met haar nu maar niet want madam heeft 1 geen zin en 2 raakt dan wel snel onderkoeld.(tandvlees test)

ook ik ga de voeding maar omhoog gooien, ze is volgens mij iets afgevallen. en zon fleece jasje gaan we zeker ook aanschaffen komende week.

iedereen ontzettend bedankt voor de tips,
Door Lil
#2231882
@ Claudia. Afvallen is door allergie en eliminatiedieet. Dus helaas voer ik nul komma nul vet. Hetgene dat ze wat betreft eliminatiedieet mag hebben daat vet is (konijnnier) laat ze vakkundig het. Vet van liggen. Ze heeft net geruid, dus ik hoop snel op nieuwe vacht.
Aandacht krijgt ze niet (ik ben goed geoefend in het inn huis negeren van alles dat ze doet).

@vanaalst de hoeveelheid maatregelen van ts en dan koud verbaasde mij ook.
Hier is 19 graden voldoende voor lekker warm zonder hulp en het enige wat ik heb gedaan voor de kou is een matje gegeven. Normaal "kaal" kunstleer en nu even een lekker vetbed of fleece erop en dat is voldoende. Kan me voorstellen dat leer met deze temperaturen koud aanvoelt en onprettig is voordat het eens de lichaamstemperatuur aanneemt. Jas buiten heb ik nog niet geprobeerd. Binnen komen er hier met 17 graden geen jassen; ook niet voor Boris.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2231883
Ok, balen dat ze het vet laat liggen. En schapenvet mag natuurlijk niet vanwege elimineren?

De jas die ik adviseerde is echt alleen voor buiten, is echt veel te warm voor binnen.
Met fleece moet er uitgekeken worden omdat het vaak niet ademend is (baby's mogen er niet onder omdat ze dan oververhitten en zelfs mogelijk kunnen overlijden). Vooral het goedkope spul is uiteraard van mindere kwaliteit / structuur.
Door Lil
#2231917
Duidelijk Claudia! Ik kan haar een fleecejas van Boris aandoen om uit te proberen. De borstomvang is haar te wijd, maar ze hebben dezelfde ruglengte en Boris heeft toch van alle jassen 2 zodat ik kan wassen.

Nope, schapenvet (ben ik geen fan van, verteerd slecht) en ook zalmolie mag niet. Voorheen kreeg ze elke dag zalmolie. Als het de komende 6 weken goed gaat wil ik hetzelfde blijven voeren, maar wel zalmolie gaan geven ipv nieuwe diersoort.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#2231937
Stapje voor stapje is de beste manier idd.
Hier lukt geen enkele vissoort helaas, ook zalmolie niet.
Ben nu zelfs zover dat ik terug ga naar KVV en niet meer wil blijven rommelen.
De boel moet eerst maar eens een jaartje stabiel (ze zijn nu 2,5 en eigenlijk altijd al verterings cq maag/darm problemen gehad).
Door Lil
#2232069
Claudia N schreef: Stapje voor stapje is de beste manier idd.
Hier lukt geen enkele vissoort helaas, ook zalmolie niet.
Ben nu zelfs zover dat ik terug ga naar KVV en niet meer wil blijven rommelen.
De boel moet eerst maar eens een jaartje stabiel (ze zijn nu 2,5 en eigenlijk altijd al verterings cq maag/darm problemen gehad).
Reden dat ik inderdaad ook alles gemalen voer. Honden voelen zich er super prettig bij. Ik hoef niet na te denken als ze mee op visite gaan (en dat is vaak) etc. etc.

Goed nieuws: gelet op het pokkeweer. Cay de regenjas van Boris aangetrokken (water en winddicht, ademend en dun). Alsof ik nog nooit anders had gedaan bij haar. Liet het zich zo aantrekken, liep normaal etc. (en het is zo eentje met dichte kraag, die over de kop moet, buikflap tussen de voorpoten door en bilriemen). Ze heeft 30 minuten met opgeheven staart/kop vrolijk lopen te rennen (ja rennen!) toen een 15 minuten normaal (haar kop werd erg nat). Kortom we hebben 45 minuten vrolijk gewandeld!
Dus maar snel een tweede bestellen en die bij madam aantrekken.  ::) :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door