Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2219399
Angelique schreef: Eitjes zijn genoeg en eitjes horen bij de normale darmflora en een gezonde darmflora nekt zo'n worm wel als die het toch waagt om zich te ontwikkelen. Alleen pups hebben die weerstand nog niet en niet goed ontwormde pups waar aan alle kanten de spoelwormen uit komen zetten en/of die er beschadigde longen aan over houden, zijn echt geen unieke op zich staande gevallen.
Ah, zo zit dat  :)
Door Limbabnees
#2219617
Ja klopt.
Ze is gek op vis, helaas moet ik nog een week wachten voor ze de Zalmkoppen mag hebben, liggen net een paar dagen in de vriezer.
Ze zit sinds een maand op Barf en het is nu al een genot om haar vast te pakken.
Ze wordt echt een stevige tante  :bigarmhug:
Laatst gewijzigd door Limbabnees op ma 09 jan 2012, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#2219721
Angelique schreef: Eitjes zijn genoeg en eitjes horen bij de normale darmflora en een gezonde darmflora nekt zo'n worm wel als die het toch waagt om zich te ontwikkelen. Alleen pups hebben die weerstand nog niet en niet goed ontwormde pups waar aan alle kanten de spoelwormen uit komen zetten en/of die er beschadigde longen aan over houden, zijn echt geen unieke op zich staande gevallen.
maar de eitjes kun je toch ook met ontlastingonderzoek aantonen?

ik snap je insteek hoor... tis een beetje better safe than sorry.. maar met 'wormvrij' ontlastingonderzoek van moeder en pups zou je toch niet hoeven ingrijpen?
Door Limbabnees
#2219723
Deesje schreef: maar de eitjes kun je toch ook met ontlastingonderzoek aantonen?

ik snap je insteek hoor... tis een beetje better safe than sorry.. maar met 'wormvrij' ontlastingonderzoek van moeder en pups zou je toch niet hoeven ingrijpen?
Ik ben nieuw in de wereld van Barf en Anti-Vaccinatie.
Dus ontlasting opsturen heb ik nog niet gedaan.
Ik moet dat nog bestellen.
* Update:
Vanmorgen ben ik en een pup goed geschrokken.
Moeder had de kippenpoot meegenomen waar de pups lagen.
Eén pup (zwarte) kwam te dichtbij en de gromde.
De pup bleef en moeder hapte stevig naar de pup.
Ze heeft zeker een minuut gepiept en moeder was ineens ongerust (heb de poot weggepakt).
Ik heb de pup nagekeken en terug gezet bij moeder.
Geen zichtbare verwondingen en de pup drinkt weer bij haar.
Laatst gewijzigd door Limbabnees op di 10 jan 2012, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2220064
Limbabnees schreef: Ik ben nieuw in de wereld van Barf en Anti-Vaccinatie.
Dus ontlasting opsturen heb ik nog niet gedaan.
Ik moet dat nog bestellen.
* Update:
Vanmorgen ben ik en een pup goed geschrokken.
Moeder had de kippenpoot meegenomen waar de pups lagen.
Eén pup (zwarte) kwam te dichtbij en de gromde.
De pup bleef en moeder hapte stevig naar de pup.
Ze heeft zeker een minuut gepiept en moeder was ineens ongerust (heb de poot weggepakt).
Ik heb de pup nagekeken en terug gezet bij moeder.
Geen zichtbare verwondingen en de pup drinkt weer bij haar.
Pup heeft vanmorgen dus een belangrijke les geleerd. Kom niet aan het eten dat niet van jou is. Ja, en als dat een goede correctie is geweest, dan duurt dat wel even. Misschien dat jouw teefje ook nog wat moeite heeft met doseren, qua correcties. Ik zou haar d'r eten even uit de buurt van de pups geven, want ja, die beginnen vanzelf ook interesse te tonen voor vleesbot!
Door Parelridder
#2220084
Pup heeft geleerd dat grommen en serieuze waarschuwing is die je niet moet negeren. Ik heb natuurlijk niet gezein wat je hond deed, maar ik begrijp dat pup onbeschadigd is. Als ze haar pup echt had willen bijten, had ze vast niet gemist. Ik vertrouw er daarom op dat ze haar kroost werkelijk deze belangrijke levensles heeft willen mee geven. En dat is TOP!
Mijn Indra heeft op zeker moment pontificaal, breeduit plaats genomen in de kist. Alle pups meenden natuurlijk: "melluk!!" Maar toen mocht dat ineens niet. Ik stond er van te kijken, ze was steeds als de voetveeg, ze mochten álles.. ???
De pups waren enorm sip, ze waren echt even stilletjes deze les aan het laten bezinken. Na een poosje stapte Indra weer uit de werpkist, als had ze haar taakje er op zitten. Alles weer koek & ei. En nadien was ze weer gewoon de veel te lieve mama die nooit eens geduld verloor, het een feest vond voor haar kroost te zorgen, met ze te spelen en alles maar goed vond. Ik kan er niets anders van maken dan dat ze welbewust heeft willen mee geven wat een 'waarschuwing' is. Dat is ook een belangrijke taak van de moederhond, waardoor pups als ze uitvliegen zich kunnen begeven tussen hen onbekende honden!

Indra nam overigens ook voeding mee naar de werpkist en bood het haar pups nadrukkelijk aan. Ze weigerde het dan ook pertinent zelf te eten, ging nadrukkelijk er een eind vanaf zitten (ook heel leerzaam voor de pups!) of hield het tenslotte uit wanhoop bij ieder onder de neus, om het onder de aandacht te brengen.
Als ik de puppyren dicht deed om haar er toe te 'dwingen' het eens lekker zelf te eten, kon ze eindeloos lang het hapje in haar mond houden zonder er op te kauwen, vast beraden dat zodra ze kon, het aan haar pups te geven. Dat begon al met 3 weken, de eerste keer met een partje sinaasappel, dus zonder succes :biggrin2:
Door Limbabnees
#2220107
Dat ze eten aan gaat bieden wil ik graag zien, maar het lijkt alsof ze nog steeds teveel honger heeft.

Net even buiten geweest en kennis gemaakt met die grote Ali(Kangal).
Ik had die pups eerst in mijn armen en maande Ali op afstand te blijven en te gaan zitten.
Eerst ruiken op afstand.
Toen mocht hij dichterbij komen en onderzoeken.
Dat ging heel goed en ik heb de pups op de grond gezet.
Mamma heb ik nog nooit zo vrolijk en gek zien doen :)
Ze wilde echt spelen maar de pups vlogen een beetje rond, dus nog iets te vroeg :)

Na enkele minuten weer naar binnen(moet trap lopen) en de pups even alles laten verwerken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door