Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alba
#2209567
Dian schreef: nee, ze wil zelfs nooit meer een pup van deze fokker. Zij bagitaliseerde alles wel een beetje, normaal liet je je pup ook niet echoën etc. Maar goed, je weet dat er in dit nest hartproblemen zitten, dan zou ik ook direct weer een echo laten maken. De 2e Cleo had een gaatje in de aorta en in de hartklep. Tot mijn verbazing staan de andere 2 teruggebrachte pups weer als beschikbaar op de site. Wel onder vermelding van hartruis, maar wel op een manier dat het allemaal niet zo erg zo zijn.......... Ik geef Wilma gelijk dat ze de pup toch teruggebracht heeft, komt dit later naar voren, wordt het een heel ander verhaal. Ze zat nu al als de pup iets deed of dit van het hart zou komen........... je blijft toch altijd argwanend.................

volgens de radioloog zou het kunnen liggen aan de reu of er moet een bacterie in het nest zijn gekomen. Op dit moment heeft de helft van de pups problemen :-\
Ik zou daar ook geen hond meer hoeven, onafhankelijk van hoe deze pups aan de problemen komen. Als er zo mee omgegaan wordt...
Dat je voor de 2 teruggebrachte pups een nieuw huis zoekt, snap ik op zich best maar ik weet niet wat de levensverwachting van deze hondjes is :-\. Ik zou waarschijnlijk de pups voor niets uitplaatsen bij mensen die ervoor willen zorgen wetende waar ze aan beginnen. Liefst bekenden en liefst niet te ver weg. Ik zou verder zelf verantwoordelijk blijven voor medische kosten en dergelijke.
vanaalst schreef: aan de reu, mmmm heeft ie het ook dan?
Ik weet niet precies waar de radioloog op doelt, maar het klinkt mij alsof hij dus denkt dat het door een bacterie is gekomen. Als bv de reu een bacterie heeft overgedragen tijdens de dekking hoeft de reu natuurlijk geen last te hebben zelf.

Barfplaats wordt gesponsord door