Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2198413
Nou, het is echt een drama op dit moment. Wij hebben nu zoiets dat dit niet normaal is wat hij doet. Hij durft zijn mand niet uit. We moeten hem aan de riem naar buiten slepen en als hij daar eenmaal is trekt hij als een gek alle kanten uit. Loopt met zijn kont aan de grond en ook met zijn kop.
Zijn behoefte doet hij amper.
Ben nu honingzalf aan het smeren maar dat helpt ook niet echt. Net heb ik hem volgends de foto van Ellen een sjaal om zijn lijf gebonden, kijken of dat iets doet.
Ik ga sowieso de DA even bellen of ze dit al eens meer meegemaakt hebben.
Door Lizzy
#2198417
Dat is een heftige reactie :o!

Wat gek joh. Ik heb hier echt nog nooit eerder van gehoord. Misschien snapt hij er gewoon niks van, zo'n kou aan zijn buik? Dat is ie natuurlijk ook niet gewend.....
Door Cathelijn
#2198426
Hij reageert wel erg heftig Carole  :-\ Je zou bijna gaan denken om hem wat kalmerends te geven  :-\
Hij moet maar even komen kijken hoe relaxed Floor met haar geschoren buik omgaat.
Door Martine-Tom
#2198475
Is dit diezelfde hond waar je een poosje geleden een topic over had dat die zo bang in huis was?

Ik vind het wel heel zielig om te lezen.... :-\ Geen tips eigenlijk, ik denk dat ik zelf met iets kalmerends zou proberen hem wat rustiger te krijgen...
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2198491
Ik herken het van Sanne. Die is ook helemaal van het padje met een pas geschoren buik. Dat was na haar sterilisatie en een tijd terug heeft een voor een echo een kale buik gekregen. Daar heeft ze beide keren ook ontzettend veel last van gehad, zat er ook aan te krabben en soppen, dus een kraag omgedaan. Ze ging ook als ze lag en ergens anders wou gaan liggen zo snel als ze kan rennen met bolle rug te kamer door om zich dan ergens neer te gooien. Opstaan deed ze dan ook liever niet. Moet zeggen dat als ze eenmaal buiten was , het wel beter ging.
Ik had het idee dat niet alleen de huid op zich geïrriteerd was, maar dat de stoppels zelf in de omliggende huid prikten. Wat nog het beste hielp (maar ook geen wondermiddel was) was vaseline/lidocaïne crème van de apotheek. Lidocaïne is wat verdovend en jeukstillend (deze crème wordt normaal voor aambeien gebruikt) en de vaseline maakt de stoppels wat zachter.
Door tt-tjes
#2198691
Sanyo schreef: Ik herken het van Sanne. Die is ook helemaal van het padje met een pas geschoren buik. Dat was na haar sterilisatie en een tijd terug heeft een voor een echo een kale buik gekregen. Daar heeft ze beide keren ook ontzettend veel last van gehad, zat er ook aan te krabben en soppen, dus een kraag omgedaan. Ze ging ook als ze lag en ergens anders wou gaan liggen zo snel als ze kan rennen met bolle rug te kamer door om zich dan ergens neer te gooien. Opstaan deed ze dan ook liever niet. Moet zeggen dat als ze eenmaal buiten was , het wel beter ging.
Ik had het idee dat niet alleen de huid op zich geïrriteerd was, maar dat de stoppels zelf in de omliggende huid prikten. Wat nog het beste hielp (maar ook geen wondermiddel was) was vaseline/lidocaïne crème van de apotheek. Lidocaïne is wat verdovend en jeukstillend (deze crème wordt normaal voor aambeien gebruikt) en de vaseline maakt de stoppels wat zachter.
Nou, ik ben blij dat Fjurdy dus niet de enige is. Wat jij beschrijft doet hij precies hetzelfde. Ik ben nu om het uur wat honingzalf aan het smeren en hij krijgt nu druppels Stresszzzz van Phytonics. De apotheek is niet open dus ik moet het maar ff doen met wat ik heb.
De DA had dit ook nog nooit meegemaakt dat een hond zo heftig reageerde.
Hoelang duurde het bij Sanne voordat ze weer wat rustiger werd?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2198737
Dat duurt echt wel een aantal dagen tot een week, naar mijn idee tot de stoppels iets langer zijn geworden en niet meer zo prikken.
De laatste keer heeft ze van de irritatie in korte tijd zo hard zitten soppen dat haar hele geschoren buik onder de rode uitslag zat. Ik heb toen nog de da gebeld om te vragen of het wel eens voorkwam dat een hond allergisch reageert op de contact gel, maar daar hadden ze nog nooit van gehoord.
Dus het zou echt van het scheren moeten komen. Maar aangezien het niet echt mega strak op de huid was geschoren, wijt ik het zelf aan de stoppeltjes. :-\
Door tt-tjes
#2198763
Bij Fjurdy is het ook niet strak op de huid geschoren. Hij heeft ook zo zitten soppen dat de huid rood is. Ik moet het dus maar ff uitzitten totdat hij weer wat rustiger wordt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door