Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2207947
Allergietest bij de dierenarts laten doen De uitslag is binnen; ze reageert allergisch op vlooien en mijten; er wordt nu verder uitgesplitst om te bekijken waar ze precies op reageert.
Na zoeken hier, lees ik dat 't kan helpen om alvast met puur pollen te beginnen(omdat dit ook tegen bepaalde mijten kan werken)? Of beter afwachten op welke mijten ze reageert?
#2214021
De uitslag van de ''uitsplitsing'' is binnen; Liz is allergisch voor vlooienspeeksel (en in lichte mate voor huisstofmijt)
Advies; maandelijks ontvlooien met Advantix. Maar; is er ook een natuurlijke manier om te ontvlooien? Of helpen die niet en moet ik haar dus elke maand gaan behandelen met gif?

Ik wil er ook graag puur huid bij gaan geven om de overgevoeligheid voor vlooien en huisstofmijt te verminderen.....
#2214113
Ik ken zelf geen 'natuurlijke' middeltjes die echt werken tegen vlooien. Wat wel helpt is dagelijks grondig ontvlooien met de kam en een bakje heet water met zeep er naast (om de vlooien in te verzuipen), en zeer grondig stofzuigen en ofwel de stofzak gelijk iedere keer legen ofwel een stuk vlooienband erin. Maar voor een echt allergische hond is dat in mijn ervaring niet voldoende. Wat waren wij en mijn toenmalige allergische hond blij met de uitvinding van de Tiguvon destijds!
Puur Huid lijkt me een goed idee, en misschien kan een holistische da je helpen met het in balans brengen van haar immuunsysteem. Maar het kan goed zijn dat je er niet aan ontkomt om daarnaast gif te moeten gebruiken. Gif is niet fijn natuurlijk maar een allergische hond met verschrikkelijke jeuk of prednison nog veel minder.
#2214791
  :-[ we hebben een stofzakloze stofzuiger; is dat een nadeel; lijkt me niet dat ik daarin een stuk vlooienband kan opzuigen....

Dagelijks ontlvlooien gaan we doen
Puur huid gaan we doen
Holistische dierenarts gaan we contact mee opnemen

Tiguvon moest ik even op googelen, maar daar lees ik het volgende over  :-\
http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... XML+V0//NL
Dus dat durf ik niet aan. Ik ga eerst met de bovenstaande tips aan de slag, helpt dit niet dan toch ook maar de Advantix
Gif is waardeloos, maar idd.... jeuk of prednison moeten gebruiken is helemaal vreselijk. Dat weet ik nog heel goed van ons Semmetje (rip) haar hebben we met veel moeite jeukvrij gekregen.....

Bedankt!! Er staat weer wat op de ''to do'' list!
#2214796
Overigens, bedenk me nu ineens dat dit ws best afwijkend is..... Ze heeft geen/nauwelijks jeuk? Ze heeft wel die belachelijke schijven, die komen en weggaan. Maar krabben, doet ze nauwelijks. Nauwelijks als in 1 keer per dag ofzo en dan ook niet doorgaan, doorgaan, doorgaan. 'Gewoon' even krabben zoals Bono dat ook weleens doet op een dag.....

Gek, of niet?
#2214834
Tiguvon gebruik ik ook niet meer hoor  ;) maar dat was 25 jaar geleden de eerste druppel voor in de nek, en die werkte zo ongelofelijk veel beter dan alle andere toen verkrijgbare middeltjes. Mijn toenmalige DH was heel erg allergisch en vrat gaten in haar vel waar ze dan hele nare stafylokokken in kreeg. Ze heeft jaren prednison gehad omdat dat het enige was dat dat gaten vreten verhinderde. Symptoombestrijding maar het enige dat hielp tegen die vreselijke jeuk. Met Tiguvon was ze van de bijtende vlooien af en konden we stroppen met de prednison.

Maar geen jeuk vind ik idd wel vreemd  ??? Jorka verging van de jeuk, en mijn allergische kat Sjors ook, als die 1x gebeten werd vrat hij zich compleet kaal van de jeuk.
#2215488
Bedankt 'mevroi Kruim' Ja, raar hè; maar ze heeft er echt geen jeuk van..... Maakt 't niet minder noodzakelijk om dit zo snel mogelijk op te lossen natuurlijk. (ik schrok even van de Tiguvon vanwege dat artikel, maar het is dus al een oud middel  ;) )

Bedankt Lizzy! Ik ga op zoek waar ik dit kan bestellen
Zou jij eerder voor puur pollen kiezen dan voor puur huid? (ik ga zo even vergelijken)


Zucht.... de dierenarts zal me wel weer een eigenwijs verschijnsel vinden  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door