Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
#2195062
Bij Chakka werd het heen en weer gaan van de ogen wel na een paar dagen minder, maar hij bleef het altijd wel ietsje houden. Maar daar had hij totaal geen last van overigens.
Ik vond het verbazingwekkend hoe snel een hond met zoiets leert leven, denk dat ik er langer moeite mee gehad zou hebben :-\
Door Robian
#2195284
202Spots schreef: Ik weet ook niet precies hoe of wat die combinatie met Vit.B doet..  :-\
Maar ik zat net te denken...kan het zijn dat Robbie misschien ook 'n epiletic seizure heeft gehad?
Mijn boef had dus al de epilepsy voordat ie de vestibulair kreeg, en die ogen flitsen...dat kan die ook 'n nawerking van 'n seizure zijn..
Het ligt er ook aan op de ogen van links naar rechts gaan, of van boven naar beneden..
Zijn ogen gaan horizontaal heen en weer en ook de rest van de symptomen komen overeen met GVS.
Dus een epileptische aanval lijkt het niet te zijn geweest.

Dit kom ik trouwens ook op de sites tegen
Een recidief van het geriatrisch vestibulair syndroom komt niet vaak voor.
Het rare is dat wie ik ook spreek die een hond met GVS heeft (gehad) ze zeggen allemaal dat de hond meerdere malen een aanval heeft gekregen.
Bij sommigen was zelfs de laatste aanval zo heftig dat ze in moesten laten slapen.
Dus mij lijkt het wel een terugkerend iets.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2195358
Dat wisselt heel sterk, sommige honden krijgen het maar een keer en sommige vaker. Maar als ze het vaker krijgen is de kans groter dat ze niet goed herstellen en het terugkomt voordat ze helemaal hersteld zijn.

Het enige wat ik kan vinden over vit B en Selgian is dat Selgian de afbraak van dopamine remt en vit B de aanmaak stimuleert, dus het zou elkaar moeten versterken. En bij het gebruik van MAOremmers kun je een tekort aan een vit B krijgen, dus wat mij betreft zou het juist goed gaan samen.

Er is trouwens ook een andere bijsluiter te vinden en daarin staat niets over vit B.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NZSOOOL1EL2o.php
Door Robian
#2195708
Hitam schreef: Dat wisselt heel sterk, sommige honden krijgen het maar een keer en sommige vaker. Maar als ze het vaker krijgen is de kans groter dat ze niet goed herstellen en het terugkomt voordat ze helemaal hersteld zijn.

Het enige wat ik kan vinden over vit B en Selgian is dat Selgian de afbraak van dopamine remt en vit B de aanmaak stimuleert, dus het zou elkaar moeten versterken. En bij het gebruik van MAOremmers kun je een tekort aan een vit B krijgen, dus wat mij betreft zou het juist goed gaan samen.

Er is trouwens ook een andere bijsluiter te vinden en daarin staat niets over vit B.
http://www.cbip-vet.be/nl/texts/NZSOOOL1EL2o.php
Dus jij zou me aanraden om wel vit B te gaan geven?
Weet je een goed merk ?

Ik heb trouwens het gevoel dat het vanmorgen beter gaat als gisteren.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2195715
Dat is mooi!
Volgens mij kun je niet zo heel veel verpesten aan vit B. Ik gebruik doorgaans die van Bonusan maar je kunt ook gewoon bij de drogist kijken wat ze hebben staan.
Door Robian
#2207482
Even een update.
Met Robbie gaat het elke dag een stukje beter. Je kunt zien dat hij een flinke knauw heeft gehad maar er zit toch nog iets progressie in.

Wel begon Robbie steeds meer zijn oude dementie gedrag te vertonen.
Zondag begon het weer zo erg te worden dat hij hele nachten door haalde en overdag was hij ook verschrikkelijk van het padje.
Ik heb zelfs een grote bench gekocht waar hij in moest als ik er niet was omdat hij alleen nog maar aan het spoken was.

Omdat ik het idee had dat hij slechter werd toen ik met de vitamine B begon heb ik hem er maandag vanaf gehaald.
En wonder boven wonder kon ik het dementie gedrag af zien nemen.
Afgelopen nacht heeft hij weer boven kunnen slapen en ook overdag ligt hij heerlijk te snurken.
Ik durf dus nu geen vit B meer te geven want je wordt er niet blij van als hij zijn dementie gedrag vertoont.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2208147
Ja, ze krijgt ook Selgian.
Zo zie je maar weer dat iedereen anders kan reageren op iets.
Sinds ik de vit B fors heb opgehoogd is ze 's nachts niet meer aan het graven! :D
#2211513
Het ligt dus duidelijk niet aan de vitamine B. Robbie wordt steeds dementer  :-\

's nachts is meneer de hele nacht wakker en blijft continue lopen en spoken.
Hij knalt dan ook tegen alles en nog wat aan dus op de slaapkamer slapen is niet meer mogelijk.
We hebben geprobeerd of hij los beneden kan slapen maar dat werkt ook niet.
De luxaflex zijn na één test ronde naar z'n grootje.

Om toch zelf een beetje aan het slapen toe te komen heb ik voor beneden een hele grote bench gekocht zodat meneer veilig zit en toch de ruimte heeft.
(Robbie is altijd al gek geweest op de bench, zet hem er neer en meneer lig erin, dus het is geen vreemd object oid.)
Maar ook de bench is nu voor hem een enorme frustratie.
Hij wil lopen en spoken en daardoor probeert hij nu door de tralies heen te knagen.
Resultaat is dat hij nu zijn beide hoektanden behoorlijk beschadigd heeft.
De bench is dus ook geen oplossing.....

Ik weet niet meer goed wat ik moet doen. Ik ga er vanavond maar een valium in drukken geloof ik  :-\
Morgen Tannetje maar weer even bellen.

Nu ligt Robbie helemaal voor pampus, niet gek als je de hele nacht door hebt gehaald.
Ik begin toch behoorlijk ten einde raad te worden hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door