Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2192259
Met alvleesontsteking gaf ik de eerste paar weken alleen opgewarmde fijngemalen/gepureerde gekookte kip met rijst, hele kleine beetjes tegelijk met 4-6 keer per dag voeren.
kipboullion zonder zout kan je ook als drinkwater geven, wel alles zoveel mogelijk vet maken, kip zonder vel e.d
Wanneer het eten beter gaat, dan de KVV er met hele kleine beetjes door heen doen en kijken hoe 't gaat.
Success
#2192296
rijst mag ie niet vanwege de nieren maar de kip kan ik wel proberen, heb ook paardenvlees is lekker mager.
Normaal vind ie de kvv en die a/d blik wel lekker maar hij moet nu even zien op te starten.

Heb nu een beetje van de a/d mix (met al die poeders..) in zijn water gedaan, hij moet ook even merken dat die geur en smaak (hopelijk) geen pijn
opleveren.
Rustig aan en kleine beetjes, elke hap is er in elk geval dan 1.
Hopelijk pakt ie het op, hij is u echt graatmager....  :(
#2192476
petramarcel schreef: Eten wil ie nog niet.
Heb net met een spuitje een half blikje a/s mix gegeven maar hij wilde echt niet.
Hoop dat ie straks wel zelf wat wil maar in elk geval dat dit erin blijft.
Met Milo van mij duurde dat ook wel even hoor , voordat er ietsje gemakkelijker wat eten in ging , het gaat nu de laatste twee dagen wat gemakkelijker . Hij krijgt nu porties van 20 gram per keer en daar doen we ook een minuut of 10 over . Heel rustig aan een heel klein beetje . Ik moet hem ook nog steeds helpen , zelf heeft hij er de energie (nog ) niet voor.
Het zal mogelijk ook nog te pijnlijk zijn ? En idd ik hoop voor je dat het erin blijft .
#2192668
Ok, is dat heel fijn dan?
Briskey wil nog helemaal niet kauwen, vloeibaar a/d slikt ie dan wel door als ik het in zijn bek spuit. maar dat is wel een "gevecht" en dus heel vermoeiend voor hem.
De kvv wil hij nog helemaal niet, ook niet warm of gekookt, a/d blik ook niet maar dat kan tenminste nog in een spuitje.
Hij is wel heel zwak en heeft nu al erg lang bijna niets gegeten.
temp was nog wel goed en alles blijft nog wel binnen, nu bijna 1 blikje.
#2192707
petramarcel schreef: Ok, is dat heel fijn dan?
Briskey wil nog helemaal niet kauwen, vloeibaar a/d slikt ie dan wel door als ik het in zijn bek spuit. maar dat is wel een "gevecht" en dus heel vermoeiend voor hem.
De kvv wil hij nog helemaal niet, ook niet warm of gekookt, a/d blik ook niet maar dat kan tenminste nog in een spuitje.
Hij is wel heel zwak en heeft nu al erg lang bijna niets gegeten.
temp was nog wel goed en alles blijft nog wel binnen, nu bijna 1 blikje.
Ja Bandit is redelijk fijn en als ik het nog even prak dan scheelt dat ook alweer . En dat ""gevecht "" wordt met Milo langzaam aan wat beter /minder . Ik doe echt zeer kleine beetjes in zijn bekkie zodat het niet al te vermoeiend wordt , even een beetje erin ... paar minuutjes pauze enz . In het begin zat hij op zo, 10 gram per keer , toen 15 gram en nu 20 gram en dat met pauzes van 5 uur per maaltje .
Wat ik zelf doe is per keer even opschrijven hoe het gaat , hoe het verloopt , enz en a.d.h. daarvan stel ik mijn vragen daar weer over aan Erwin . En dan krijg je een prima uitleg over hoe je het het beste aan kan pakken . Ik had het afgelopen Vrijdag met Milo , toen ging het niet bepaald lekker . En ik was zo blij met de begeleiding . Het is voor mij ook een geheel nieuw ziektebeeld , en als ze dan ook die leeftijd nog hebben . Ik zag er Vrijdag ook geen gat meer in hoor . Ik heb Milo nog nooit zo ziek gezien . En dan ben je zo blij met een andere kijk op het geheel . Je onzekerheid wordt even weggenomen , en dan ga je er weer voor . Elke dag is er eentje , we houden samen de moed er maar in .... goed ? Al vind ik het voor jouw hond wel erg triest hoor , op zo,n leeftijd . Want ja , mijn baasje is 14 en heeft nog nooit iets gemankeert . Ja hij krijgt zijn oude mannen kwalen , maar dat hoort erbij . Al wil ik hem ook nog lang niet missen hoor .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door