Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2189560
hè jakkes, arme tom! wel goed dat je het nu weet, maar balen dat je er eigenlijk maar op 1  manier echt achter kan komen...

rustig aan maar weer en hem helpen zijn weerstand weer op orde te krijgen!!
Door Martine-Tom
#2189586
inni schreef:
:-\  altijd goed om weten natuurlijk, maar 't is geen fijne manier om  er achter te komen.

Hier is 't ook opletten geblazen voor koek en brood, één kruimel en 't is weer mis. Gelukkig eet Berre zo goed als nooit iets van de grond, maar in de periodes dat hij zich echt goed voelt en hij ruikt koek............. :-X
't Gekke is dat eend bij Berre wel goed gaat, 't is toch ook een graaneter. In de eend vond ik wel nog nooit een graankorrel, wel regelmatig in 't lam compleet.
Tom krijgt heel af en toe wel eens een snippertje biscuit ofzo (vooral van mijn oma :P) en dat gaat eigenlijk gewoon goed, nooit opgevallen dat hij daar zo heftig op reageerd maar omdat brokken zo slecht vallen twijfelde ik heel erg en voerde het zelf nooit...nu kreeg hij een halve boterham tegelijk en nu hij zo reageerd is het dus wel gelijk duidelijk.
Verder had hij kalkoen, maar daar is hij niet allergisch voor want eet hij vaker en gaat goed.
Kikkererwten, eet hij ook vaker en nooit last.
smeerkaas en mozarella, eet hij ook vaker en nooit last.
En dus een boterham...
Aangezien hij gister niks gegeten heeft op pens na moet het dus het brood zijn...graan dus.
Hij krijgt weer zijn anti-diarree pilletjes en als hij weer eet gaan we met probiotica starten (op een lege maag reageerd hij er zo heftig op) en ik ga maar weer echinacea geven.

Ik moest net even om boodschappen en dan wil hij toch gewoon zijn werk doen he...dus zijn dekje gepakt en even snel gegaan, hij leek eigenlijk weer gewoon gezond maar nu we weer thuis zijn is het toch weer een trillend hoopje hond...de rest van de dag blijven we maar thuis  ;)
Door nienk
#2189613
wat een held, zo ziekjes zijn en dan toch willen werken voor het baasje! hij is echt een hulphond in hart en nieren hè, super.

die pilletjes tegen diaree, wat geef je hem dan?
Door Martine-Tom
#2189618
Ik kon niet op de naam komen  ;) Okugest krijgt hij.
Al is hij eerder geconstipeerd dan aan de dunne, het lijkt ook altijd wel te helpen tegen rommelbuiken, ik hoor hem nu iig niet meer rommelen ;)
Overgens mag hij nu niet meer werken hoor van mij, hij ligt lekker in het zonnetje op zijn schapenvacht, we doen nog een stuk of 4 korte rondjes vandaag en verder moet ie verplicht rusten  ;)
Door nienk
#2189630
ok, ja dat dacht ik al! heb je wel eens gekeken naar DarmClear van de Groene Os? dat werkt in geval van diaree en obstipatie, en ook een beetje ontgiftend op de darmen.

lekker uit laten rusten nu, jullie ook altijd in dat zonnige zeeland, hier geen zon te zien  hoor!!
Door Martine-Tom
#2189668
Nou weet ik het weer
De Psyllium Husk vezels maken de darminhoud zachter met inname van voldoende water bij obstipatie;
Dat vond ik een beetje eng omdat Tom eigenlijk heel weinig drinkt en aangezien hij al gevoelig is op de darmen was ik bang voor constipatie als ik dit zou gebruiken...
Door Lizzy
#2190853
Het lijkt me beide niet passen bij het probleem.

Ik zou met probiotica en Okugest verder de natuur z'n gang laten gaan.
Door Martine-Tom
#2190891
Na een dagje okugest was hij gelukkig weer boven jan!!
Maar dat doen we dus niet meer...geen graan meer voor de kleine man :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door