Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2175111
James krijgt twee scheppen per dag, s'ochtends 1 en s'avonds 1. Voorlopig blijf ik dit zo geven. Hij krijgt van de Doils Joint 4ml.
James is 36 kilo.

Wat balen dat hij weer slecht loopt. James is helemaal niet rustig en het eerste rondje galoppeerd hij voortdurend (aangelijnd). In het begin vond ik het vreselijk, maar nu ik zie dat hij goed blijft gaat hij maar lekker zijn gang. Was Butch nou aan 1 of 2 kanten geopereerd?

Ik doe trouwens ook intensief aquatherapie, 2 keer in de week. Inmiddels een kwartier zwemmen tegen de streams en daarna een kwartier lopen op de loopband in het water. We waren begonnen met gewoon zwemmen. Ik merk dat James enorm opknapt van dat zwemmen. Iedere keer als ik weer geweest ben loopt hij sowieso twee dagen helemaal goed. Het lijkt wel of het gewricht er soepeler van wordt.
#2179178
Gelukkig dat het met James wel goed gaat! Ik geloof zeker dat die aqua therapie helpt, het lijkt me een ideale manier van trainen. Helaas is het niks van Butch, die houdt niet van water. Tot aan zijn buik vindt ie prima, maar dieper durft ie niet.

Ik heb ondertussen via diergeneesmiddel.com antwoord van NML Health over de nieuwe samenstelling. Ik quote uit de mail die ik kreeg:

"Wij kregen uw vraag door van Donja Laan van de website diergeneesmiddelen.com met het verzoek deze rechtstreeks aan u te beantwoorden.

De PUUR Glucosamine compleet voor hond en kat is inderdaad gewijzigd van samenstelling. De voornaamste reden hiervoor is geweest dat wij veel opmerkingen uit de markt hebben ontvangen dat honden het poeder niet accepteerden, misselijk werden en zelfs gingen overgeven. Het recept is toen opnieuw bekeken en veranderd waarbij ook dosering en onderlinge verhoudingen zijn gewijzigd.

De reden dat er op de nieuwe etiketten niet meer expliciet wordt vermeld dat het geen synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen bevat is niet omdat het er nu wel in zit, zoals u aangeeft, maar heeft te maken met aangescherpte wet- en regelgeving ten aanzien van etikettering. Daarnaast valt PUUR Glucosamine compleet nog steeds onder de noemer orthomoleculair. Hierin hebben de makers van PUUR bij de ontwikkeling van de nieuwe etiketten echter gekozen voor een andere koers.

Indien u liever de oude samenstelling aan uw hond blijft supplementeren kunt u er voor kiezen PUUR Glucosamine compleet voor paard en pony te bestellen. Dit product bevat nog steeds de oude samenstelling. Hierin zijn de verhoudingen hetzelfde als in de eerder door u gebruikte PUUR Glucosamine compleet voor hond en kat. De minimale inhoud start echter pas bij 500 gram. U kunt de dosering aanhouden zoals u gewend bent, het maatschepje in dit product is gelijk aan de oude PUUR Glucosamine compleet voor hond en kat."

Duidelijk antwoord lijkt mij.
#2184729
Ik haal dit topic nog even omhoog als het goed is.

Missy krijgt al erg lang Groene Os Glucosamine. Hier zit wel Vit. C in. Ik lees op steeds meer sites en ook hier dat dit niet goed zou zijn. De nieuwe bus van Puur bevat echter weer weinig Gluco.   :(

Kan ik nu beter stoppen met het geven van Groene Os? En wat is dan wel een goede vervanger denken jullie?
Zou Missy nu geen Vit. C meer aanmaken? Komt dit weer vanzelf op gang?

Zijn er hier die Sacha's Blend gebruiken? Wat is jullie mening over dit product?

Ik ben echt mega gaan twijfelen............  :-\
Laatst gewijzigd door Flying Missy op zo 04 dec 2011, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#2184794
Ik heb net een pot puur natuur besteld, krijg hem morgen binnen ik hoop wel dat het helpt Deja is voorheen jaren aan de sashasblend geweest maar vond het op een gegeven ogenblik niet meer zo helpen ben toen op gluco en chodroitine van kruidvat gegaan en duivelskauw van de tuinen ook een visoliecap. krijgt ze dagelijks.
Ze is erg stram maar ook al bijna (over 3 weken) 14 jaar. Ik heb het Senta gevraagd en die was heel tevreden over puur natuur dus ik dacht ik waag nog een gokje eens kijken of het beter gaat, maar heb er zelf een hard hoofd in hoor, ik weet nou niet of dit zoveel beter werkt dan van het kruidvat.
Sashasblend heeft ze wel jaren goed op gelopen.
#2184822
Ik maak me dus zorgen over die Vit. C in Groene Os en of Missy dit na meer dan 4 jaar Groene Os te hebben gekregen, weer zelf gaat aanmaken?

Fijn dat je ervaring met Sacha's Blend positief was! Daar zit geen toegevoegde Vit. C in toch?

Ja een hond van 14 is wel logisch dat de mobiliteit achteruit begint te gaan he?  :(  Hopelijk gaat de Puur nog wat voor Deja doen!
Door BAC
#2184860
Deja; heb je het bij Agradi besteld? Die leveren pas met 5 dagen ondanks dat het op voorraad is.
Je schrijft dat je visolie capcules geeft, de enige visolie die echt goed helpt, en hoog gedoseerd wordt in een lage dosering, is Doils. Ik ben nog geen visolie capcule tegen gekomen die kan voldoen aan die dosering zodat ze toch de juiste hoeveelheid EPA binnen krijgen.
Of je moet zoveel doseren dat je nog hartstikke duur uitbent.

Flying Missy; het antwoord op je vraag over vitamien C is al in dit topic gegeven, doe er je voordeel mee.
Met Sachas heb ik geen ervaring maar heb begrepen dat het niets was.
#2184936
Senta schreef: Deja; heb je het bij Agradi besteld? Die leveren pas met 5 dagen ondanks dat het op voorraad is.
Je schrijft dat je visolie capcules geeft, de enige visolie die echt goed helpt, en hoog gedoseerd wordt in een lage dosering, is Doils. Ik ben nog geen visolie capcule tegen gekomen die kan voldoen aan die dosering zodat ze toch de juiste hoeveelheid EPA binnen krijgen.
Of je moet zoveel doseren dat je nog hartstikke duur uitbent.

Flying Missy; het antwoord op je vraag over vitamien C is al in dit topic gegeven, doe er je voordeel mee.
Met Sachas heb ik geen ervaring maar heb begrepen dat het niets was.
Het antwoord op mijn vragen kan ik dus in dit topic juist niet vinden.......... ik heb het echt wel gelezen dus!

Gaat Missy wel weer zelf Vit C aanmaken als ik stop met het geven van Groene Os glucosamine?

Ik hoor wisselende dingen over Sacha's Blend. Sommigen zijn heel tevreden, jij zegt dat het niets is, maar is van horen zeggen dus ook niet echte info.

Iemand anders nog een antwoord, speciaal op bovenstaande vraag?  Ik zit er echt een beetje mee namelijk.  :-\
Door BAC
#2184987
Flying Missy schreef: Het antwoord op mijn vragen kan ik dus in dit topic juist niet vinden.......... ik heb het echt wel gelezen dus!

Gaat Missy wel weer zelf Vit C aanmaken als ik stop met het geven van Groene Os glucosamine?

Ecxuses, verkeerd gelezen, er is idd alleen verteld dat ze stoppen met het aanmaken van vit. C als ze dit gesupplementeerd krijgen. Hele goede vraag van je.
Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven. :)
#2184991
Nou ik kan je garanderen dat een vriendin van mij ook al jaren sashasblend gebruikt naar alle tevredenheid. Zij kreeg te horen toen Isa 6 jaar was dat haar knieen helemaal vol met artrose zaten. Er werd door de DA gezegd doe maar gezellige dingen en verwen je hond maar want met zulke knieen duurt het niet zo lang meer.
Ze is op sashasblend gegaan en inmiddels al 11 jaar (ook golden retriever) en ze loopt er nog prima op. Dus dat is haar ervaring met sashasblend, ik hoop dat je er wat aan heb.
#2184997
Dank je wel over het melden van de ervaring met Sacha's Blend.  :) De ervaringen lijken te verschillen dus. Sommigen heel tevreden, anderen niet, ivm lage dosering glucosamine en de vieze geur?

Ik ben over Groene Os wel tevreden, maar die toegevoegde Vit. C maakt mij dus aan het twijfelen.  :-\
Wat is wijs he?
Door BAC
#2185001
Ik kan mij dit topic nog herinneren toen ik nog zoekende was naar de juiste glucosamine. Dat was naast de doorslag het niet te geven, naast de commerciële
houding van Peter Klaver zelf, die allerlei fora's binnenvalt met dit product en verder niets te melden heeft, ook toen geen antwoord gaf op mijn vraag.

Missy waarom bel je Erwin niet gewoon? Of vraag je een concult aan? Geen dier is namelijk hetzelfde, zelf heb ik enorm veel opgestoken van zijn advies.
#2185012
Ik heb even google geraadpleegd voor Corta Flx. Daar zit dus ook Vit. C. in.  Dus dat hoef ik dan niet helemaal uit de VS te laten komen. Of het moest zijn dat de duivelsklauw en Yucca bijzondere eigenschappen hebben die het de moeite waard maken. In de ingredienten lijst kan ik verder geen bijzonder voordeel ontdekken verder.

Mijn speurtocht gaat verder. Dank jullie alvast. Ik ga eens kijken of er nog plaats is bij die lezing morgen.............  ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door