Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#267588
Karin & Pyrs schreef: WAT zijn die extratjes ??

de extra tjes zijn kaas, stukjes hart, gedroogde pens, riblap,kip.
die zijn allemaal is kleine stukjes gesneden en worden als beloning gebruikt voor t trainen van de pups.
ook gaven we ze eerst koekjes maar daar zijn we nu maar vanaf gestapt.
ik wil zelf gaan bakken voortaan.
zeker omdat ik nu elke dag veel meer met shane moet gaan trainen.

soms krijgen wat extra kipfilet of riblappen.
als extra maaltijd.
ook krijgen ze soms groente en fruit(zit niet in de bibi als ik dat goed had)
soms kwark, hutekaas en yoghurt en een rauw ei.
#267604
Karin & Pyrs schreef: Ik zou ze voorlopig niet te veel of helemaal niet van die tussendoortjes geven ..............
nee nu krijgen ze helemaal niets,
maar aangezien vrijdag mn 1ste les is zal ik dan toch echt wat moeten geven, want dat moet.
#267609
danielle1980 schreef: nou ik hou niet zo van medicijnen maar als ze werken vind ik het prima.
weet je ook wat voor prik dat is, want dan kan ik daar gewoon de volgende keer om vragen. ;)
nee dat weet ik niet, maar je dierenarts vast wel .............
#267929
Ik zat nog even te rekenen Danielle. Kuma is een week jonger dan jouw pups. Weegt nu ongeveer een kleine 17 kg en krijgt tussen de 750 en 800g voer per dag. ong 500g Carnibest en ong 300g barf. Haar eindgewicht zal ongeveer 30kg zijn. Horen jouw pups niet veel meer eten te krijgen? Nestbroers van Kuma zitten nu rond de 20 kg. Evenveel als jouw pups en die moeten veel en veel groter worden. Misschien moet je ze echt gewoon meer voeren op een dag.
#283269
ik heb heel erg lang helemaal niets meer laten horen, want het ging gewoon echt niet goed met de pups, wat ik ook probeerde.
homeopatische middelen niet en ook ab kuur, prik tegen spugen en diarree en de tabletjes van de da ook niet.
ze bleven spugen en diarree houden, soms 2 dagen niet en dan begon 1 pup weer en de rest volgde. :(

op advies van karin heb ik vorige week gebeld met corine van cb.
het was erg intressant om met haar te praten en ook zij maakte zich erg zorgen, dit had ze nog niet eerder gehoord pups die al een maand ziek waren en nergens op reageerde.
nadat ik alles had uitgelegt zei ze dat ze dat ze dacht aan 2 dingen, salmonella en 1 of andere bacter.(papier ligt boven opgeborgen dus weet t zo 1 2 3 niet uit mn hoofd :-[
dat zou ik dan kunnen laten onderzoeken door een mestonderzoek bij de da.

maar allereerst zou ze voorlopig een week op cb light gaan, nog even licht koken omdat de pups niets verdragen, dan warm water erover en dan rauw.
en dus 1 eetlepel kruidenmix erdoor heen.

ook moest ik minder gaan voeren, ze zei het is wel belangrijk dat ze aankomen, maar omdat ze zo gevoelig zijn kan zoveel eten gewoon te veel zijn ookal gaf ik het in veel kleine beetjes.

we geven nu sinds zondag cb en kruidenmix en ze krijgen ze alleen nog maar beetje warm water erover.
inmiddels word het 4 keer per dag gegeven en dat gaat goed, ze krijgen 1200 gram. ;)
ze zijn echt aan het opknappen dat zie je gewoon, ze krijgen weer een beetje vet en je voelt de ribben nog steeds, maar alles blijft binnen :D
de ontlasting is hard :D
ze groeien ook weer. :D

dus voorzichtig durf ik prositief te zijn :D
Laatst gewijzigd door danielle1980 op do 17 mar 2005, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#283272
Lizzy schreef: Jeetje Danielle, ik wist niet eens dat het zo slecht ging met de pups! Maar goed, wel ongelofelijk fijn dat ze het nu steeds beter beginnen te doen! Krijgen ze nu CB light?
nou ja echt slecht niet, ze konden het huis nog goed slopen en waren erg druk.
dus echt ziek niet,
maar een maand diarree en spugen is niet geweldig he :(
ze zijn ook bijna 10 kilo te licht. :(

mn grootste probleem nu vind ik echter dat ik niet wil dat ze te snel gaan groeien, 2 kilo per week vind ik echt de max denk ik :-\
anders krijgen ze daar weer problemen mee.

ze zitten idd op de cb light,
dat omdat in de cb light helemaal geen kip zit.
ze hebben de laaste maanden namelijk altijd versies gehad waar of kip in zat of de kipvariant zelf.
dus leek het corine beter om even een variant te geven waar geen kip in zat.
als het een tijd goed gaat ga ik het mengen met de natuur van cb.
#283333
danielle1980 schreef:
mn grootste probleem nu vind ik echter dat ik niet wil dat ze te snel gaan groeien, 2 kilo per week vind ik echt de max denk ik :-\
anders krijgen ze daar weer problemen mee.
Ik zou ze dus echt GEEN 2 kg per week aan laten komen hoor !!!
Dan krijg je hetzelfde effect als waar je bang voor was met brokken, dan gaat het veels te snel !
Gewoon gemiddeld 1 kg per week laten aankomen.
Dan duurt het maar iets langer voordat ze weer op gewicht zijn ........
Gun ze de tijd om zich te herstellen .................
Zorg ook dat ze hun rust krijgen en laat ze niet de hele dag met elkaar rausen.
#283334
Karin & Pyrs schreef: Ik zou ze dus echt GEEN 2 kg per week aan laten komen hoor !!!
Dan krijg je hetzelfde effect als waar je bang voor was met brokken, dan gaat het veels te snel !
Gewoon gemiddeld 1 kg per week laten aankomen.
Dan duurt het maar iets langer voordat ze weer op gewicht zijn ........
Gun ze de tijd om zich te herstellen .................
Zorg ook dat ze hun rust krijgen en laat ze niet de hele dag met elkaar rausen.
uh een kilo lukt echt niet, dan zou ik minder dan een kilo moeten gaan geven :-\
#283338
Hoi Danielle,

Wat fijn om te horen dat het beter gaat met de pups!! Ontzettend rot dat ze zo lang ziek zijn geweest...Ik ben dit weekend trouwens weer in Alphen. Als je thuis bent kom ik ff langs. Ben heel benieuwd hoe groot ze zijn geworden!!
Ik begrijp dus dat het niets besmettelijks is? Anders is het natuurlijk niet verstandig om met Kuma langs te komen. Bij haar merk ik trouwens dat ze nu ze bijna een half jaar is juist langzamer gaat groeien. Van de 700 a 800 gram per week naar ongeveer de helft.

groetjes Helen
#283355
danielle1980 schreef: uh een kilo lukt echt niet, dan zou ik minder dan een kilo moeten gaan geven :-\
Ja en .................... ??
Wat is daar het probleem van ?
Als ze een kilo per week aankomen dan is het toch goed ?
Dan hebben ze gewoon minder nodig om te groeien.
De honden/puppen van mij hebben eigenlijk nooit veel meer dan een kg per dag gehad op deze jonge leeftijd .........
Later als ze een maand of 9 a 10 zijn dan aten ze maximaal 1500 gram per dag.
Waarom wil jij ze perse zoveel voeren dan ?
Misschien ligt daar wel het probleem, dat jij de puppen veels te veel te eten geeft en dat ze daar niet tegen kunnen.
Pyrs hebben in verhouding veel minder nodig dan andere rassen van dezelfde grootte.
Je moet niet kijken naar de hoeveelheid die je ze per dag WILT geven.
Je moet kijken hoeveel de PUPPEN per week groeien en daar je voeding aan aanpassen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door