Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2150066
M.P schreef: je weet maar nooit

ik zit hier ook met 1 teef van 8 jaar , het is alsof ze 10 jaar is , slechte vacht , geen goei conditie , afgeleefd zeg maar...  ook van alles geprobeerd met voeding.
en om het verhaal kort te maken , ik heb haar als laatste laten testen met een bicom systeem.
deze dierenarts is daar toch eventjes mee bezig geweest , en het laatste wat daaruit kwam was nooit meer vaccineren , dat zal in de loop van tijd dodelijk zijn voor haar , dat was zijn verhaal.
het was DA  Moyaert uit Jabbeke
ze is bij wijze van spreken stilletjes vergiftigd ...

geert
Maar ad die reactie dan al niet veel eerder moeten opkomen en niet na 8/9mnd na het enten?
#2150070
Wendy (boxer gek) schreef: De da heeft idd het vermoeden dat er iets wat de reactie triggerd, maar dat kan net zo goed een plant zijn die iets verspreid en dat die een straat verderop staat......
nee ik bedoel dat de allergische reactie op zich iets anders in het lijf van de hond getriggerd heeft. die ene reactie (of 2 dus) kan van alles geweest zijn, kan in principe iedere hond eens een keertje overkomen. maar ik heb het idee dat het misschien zou kunnen dat de aanmaak van de stoffen als reactie op zo'n reactie + de medicatie, de balans in een hond ondersteboven kunnen gooien.

het enten zou dus ook kunnen zorgen dat die balans nog verder verstoord wordt. daarom denk ik dat een holistisch arts wellicht uitkomst kan bieden, die kijken op een dergelijke manier.
#2150126
Wendy (boxer gek) schreef: Maar ad die reactie dan al niet veel eerder moeten opkomen en niet na 8/9mnd na het enten?
een goei vraag....

een verhaaltje over mij , altijd goed gezond , na 30 jaar meer en meer pijn in de gewrichten , borstkast en dergelijke ,heupen uitgevreten van de ontstekingen....  verder gegaan , reumatoloog , bechterew  vastgesteld. pillen gevreten tot en met.
ik vond het raar , tot op een tijd yin en yang laten testen , ik was te fel yin , daardoor altijd ontstekingen.....enz enz ..  nu geen pillen meer. nu ben ik er 36.

dit komt ook niet van vandaag op morgen , snap je

groetjes geert
#2150134
Wendy (boxer gek) schreef: De da heeft idd het vermoeden dat er iets wat de reactie triggerd, maar dat kan net zo goed een plant zijn die iets verspreid en dat die een straat verderop staat......
Ik zou zelf naar de tweede lijn gaan naar de dermatoloog (en niet via je eigen da in overleg met de tweede lijn) , die kan met allerlei testen onderzoeken waar ze eventueel allergisch voor is..Ik lees nergens dat, dit onderzoek al is gedaan. Zelf heb ik hier hele goede ervaringen mee... Zo te lezen begint het in het voorjaar, dan zou je denken aan een allergie voor bepaalde planten, of iets dergelijks...?
#2150231
Onze da raadde ons juist dat onderzoek af, en heeft dit eerst overlegt met de 2e lijn.
Hun zijn van mening dat het haast onmogelijk is om het uit te zoeken. Daarbij kan het heel erg lang duren "mochten" ze het kunnen vinden. Hun ervaring was nl dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg.
Met onze vorrige hond zijn we ook in een 2e lijn kliniek geweest waar ze het uiteindelijk ook niet wisten. Achteraf was het heel simpel, gewoon overstappen op rauw :biggrin2:
Maar ja hier hebben ze dat altijd gegeten....

Maar ik ga zelf wel eens bellen met de 2elijn morgen, misschien dat ik dan verder kom!
#2150946
Voedselallergie hebben we zelf ook al aan gedacht. Maar het is gewoon heel erg lastig om uit te gaan sluiten waar ze dan precies op reageert. Dit omdat ze bijna alles wel al heeft gegeten.....

Atopie, is denk ik hetgene waar onze da op doeld denk ik. Maar als ik de lijst met symptomen bekijk, staan er heel veel dingen in waar ze geen last van heeft. Eigenlijk alleen de jeuk.

Maar heeft u een verklaring voor de toenemende pigmentvlekken?
#2150977
Olifantshuid daar was m'n man heel bang voor omdat ze daarvoor hun hond vroeger hebben moeten laten inslapen.
Dit hebben we met de da over gesproken, maar dat was het nu (nog) niet, maar dat kon het wel worden.

Persoonlijk denk ik zelf dat het gewoon pigmentvlekken zijn. Ze voelen gewoon soepel en zacht, net als haar gewone huid.
Ik zal straks een paar foto's plaatsen zodat je kunt zien hoeveel ze zijn toegenomen de laatste tijd.

Ook heb ik met de da gesproken vanmorgen en krijg haar complete status thuis gestuurd morgen. Daarin staan ook alle uitslagen en welke testen en medicijnen in.
#2152376
Hierbij de foto's
Afbeelding
Deze foto is anderhalf á twee jaar geleden genomen

Afbeelding
Afbeelding
Deze twee zijn van gisteren.

Afbeelding
Hier ging ze net zitten bijten maar dan kan je het ook goed zien

Ook heb ik de bloeduitslagen van de da gekregen
Ik weet niet precies welke je moet weten....
Laatst gewijzigd door Wendy (boxer gek) op di 01 nov 2011, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door