Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Angelique
#2146054
*Monique schreef: BEN ;)
Maar daar gaat het nu niet over want vroeg alleen naar ervaringen van laporoscopische ingrepen :)
En die heb ik gekregen, waarvoor allemaal mijn dank

Oké, maar dan blijkbaar alleen als het bij een ander niet goed loopt te gaan, want ondanks deze mening ga je nu toch je teef castreren omdat je reu 10 dagen niet te nassen is.

Maar je hebt gelijk, daar ging het hier niet over :P

Succes met de castratie, hopelijk wordt alles wat je ervan verwacht. :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2146058
Danny schreef: Hmmm, ik loop ook een beetje met die vraag!

Gina heeft nu eennestje gehad, en ik heb verder geen fokplannen meet met haar.
Aan de ene kant denk achnee ik laat haar nietr castreren, ze komt eignelijk altijd gemakkelijk door de loopsheid heen, heeft geen last van sch zwangerschap...
Maar waar ik vooral wel bang voor ben is een oudere hond die last krijgt van baarmoeder ontstekingen....
Dan laat ik haar liever castreren.....
Tja en waar doe je dan goed aan.

Laatst heeft een vriendin haar teefje laten castreren, en daar hebben ze dus alles weg gehaald, baarmoeder, eierstokken....

Wat is nou wijsheid he????
Tja, als ze ergens last van krijgen kun je natuurlijk altijd nog besluiten het mes erin te laten zetten. Hier waren er drie verdacht van een bm en bij de operatie kwamen er spatheldere baarmoeders uit. dus ja ach, ik zal niet zeggen dat bmo's niet voorkomen, maar ik denk minder vaak dan gezegd wordt. Hier lopen er ook meerdere, zonder fokplannen, met baarmoeder.......zolang er niets loos is ga ik er niet aan sleutelen, maar dat is natuurlijk ieder zijn keus. Zoals je weet hangen er ook nog wel wat nadelen aan castraties vast en die zijn niet allemaal met een schattig pilletje op te lossen.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#2146110
Angelique schreef:
Oké, maar dan blijkbaar alleen als het bij een ander niet goed loopt te gaan, want ondanks deze mening ga je nu toch je teef castreren omdat je reu 10 dagen niet te nassen is.

Maar je hebt gelijk, daar ging het hier niet over :P

Succes met de castratie, hopelijk wordt alles wat je ervan verwacht. :)
ik OVERWEEG een castratie Angelique ;).
En mijn reu is eigenlijk niet anders als anders, alleen is de teef heftiger in haar gedrag naarmate ze ouder word, en hier word door de reu natuurlijk op gereageerd!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door